• Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Semerkand
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
Semerkand
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
Semerkand
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate

Čemu vodi tesavvuf?

27. Aprila 2021.
in Br 119, Sohbet
0 0
0
Home Za pročitati Magazin Br 119

Postizanje ovosvjestke i ahiretske sreće i blagostanja vezano je za čistoću srca. U 88. i 89. ajetu sure Šuara, Uzvišeni Allah, kaže: „Na Dan kada neće nikakvo blago, a ni sinovi od koristi biti, samo će onaj koji Allahu srca čista dođe spašen biti.“ Dakle, iz časnog ajeta jasno vidimo da će sreću postići onaj ko očisti svoje srce i takav dođe pred Uzvišenog Gospodara.

Svi mi imamo srce. Međutim, Uzvišeni Gospodar nam navedenim ajetom naređuje da to srce učinimo kalb-i selimom, srcem koje je dostiglo čistoću i potpuno ubjeđenje. Zbog toga je Uzvišeni Allah slao vjerovjesnike, a.s., koji su bili primjeri čistoće srca za svoje ummete. A cilj tesavvufa i duhovnog putovanja upravo jeste postizanje kalb-i selima.

Maruf el-Kerhi, k.s., je definisao tesavvuf kao „put spoznaje hakikata i spašavanje srca od ljubavi za ovosvjetskim imetkom.“ Put spoznaje hakikata je put usvajanja onoga što su naredili Allah, dž.š., i Njegov Poslanik, s.a.v.s. A spasiti srce od ljubavi za ovosvjetskim imetkom znači kloniti se zavisti na blagodatima koje su u kaderu raspodijeljene, i kloniti se loših uzora.

Ebu Muhammed Džeriri, k.s., je tesavvuf opisao kao „kontrolisanje vlastitog stanja, napuštanje zla i usmjeravanje ka dobru.“ Amr b. Osman el-Mekki, k.s., za tesavvuf kaže da je to „robova stalna zauzetost Allahom, dž.š.“ A Džunejd Bagdadi, k.s., veli: „Tesavvuf je put na kojem te Uzvišeni Hakk usmrti sa tobom, a oživi sa Sobom.“

Dakle, tesavvuf je put čišćenja od svih loših nefsanskih osobina, šejtanskih zabluda, loših utjecaja dunjaluka i ljudi, te put ukrašavanja stanjima koja je Uzvišeni Hakk naredio i preporučio u Časnom Kur'anu. Tesavvuf je napuštanje ispraznih stvari i okretanje srca Uzvišenom Hakku.

Svi navedeni opisi ukazuju nam na to da se robova bliskost sa Allahom, dž.š., ne realizuje ispraznim tvrdnjama i željama, već ispunjavanjem božanskih naredbi i čuvanjem od onoga što je zabranjeno.

Imam Nesefi, rah., sejr-i suluk (duhovno putovanje) u okviru tesavvufa opisuje na sljedeći način: „Suluk je, prema riječima sufijskih velikana, ostavljanje lošeg govora (ružnih riječi koje nisu u skladu sa edebom), prelazak iz stanja griješenja u stanje činjenja dobra; iz stanja lošeg u stanje lijepog ahlaka; iz osjećaja vlastitog postojanja ka potpunoj ovisnosti o Allahu, dž.š., te naposlijetku postizanje Allahovog, dž.š., zadovoljstva.

Riječ suluk ima leksičko značenje „pristupiti određenom putu, pridružiti se, biti dio nečega“, a u tesavvufskom rječniku označava način odgoja koji salika (putnik Hakku), priprema za susret sa Allahom, dž.š. A riječ „sejr“ znači obilaziti. No, u tesavvufu označava usmjeravanje od neznanja ka znanju, od pokuđenog ka pohvaljenom ahlaku, od osjećaja vlastitog postojanja ka osjećaju potpune ovisnosti o Uzvišenom Hakku. Dakle, sejr-i suluk je tesavvuf sam po sebi. Tesavvuf čovjeka uči da živi u skladu sa putem koji je obznanio i naredio Uzvišeni Allah.

Oni koji su krenuli sejr-i sulukom, nazivaju se muridima, salicima i naposlijetku muršidima. Nazivi se daju shodno zaslugama i sposobnostima koje čovjeka dovedu na određeni stepen. Riječ murid, znači onaj koji želi, koji teži nečemu. Murid je osoba koja želi da svoju volju podredi naredbama Uzvišenog Hakka, Sunnetu Njegova Poslanika, s.a.v.s., i šejhovim naredbama koje su svakako u okviru Šerijata.

Želja istinskog murida je Allahovo, dž.š., zadovoljstvo. Koliko god dobrih djela čovjek činio, krajnji stepen koji može dosegnuti je stanje u kojem iskreno izgovara: „Gospodaru moj, Ti si moj Cilj, i Tvoje zadovoljstvo je ono što želim.“

Oznake: Tesavvuf
ShareTweet

Slični tekstovi

Stanja, snovi i djela
Br 130

Stanja, snovi i djela

Ko je u tvom srcu?
Br 131

Ko je u tvom srcu?

Da li smo svjesni onoga što govorimo?
Ahlak

Da li smo svjesni onoga što govorimo?

Gdje nas vodi naš nemar?
Br 129

Gdje nas vodi naš nemar?

Ko koga spašava?
Br 128

Ko koga spašava?

Gdje da pronađemo Allaha, dž.š.?
Br 127

Gdje da pronađemo Allaha, dž.š.?

Sljedeći post
Hušu (skrušenost)

Hušu (skrušenost)

CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v80), quality = 82
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate

Zadnje objavljeno

  • O mjesecu Redžebu i Noći začeća (Lejletu’r-regaib)
  • Mjesec Redžeb i Lejle-i regaib
  • Kada vam dođe neka vijest…
  • Br. 169 Odgovornost iršada
  • Stanja, snovi i djela
  • Ko je u tvom srcu?
  • Br. 168 Naše namjere i naša djela
  • Br. 166 Heva – neprijatelj koji je u nama
  • Te noći si došao ti
  • Tuga i sreća
  • Sura Ihlas, jedan ajet – tri mekama
  • Hadže-Mahmud Indžir-i el-Fagnevi, k.s.
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Semerkand.ba

KONTAKT

Viber

Facebook Messenger

Kontakt forma

 

Najčitanije

O mjesecu Redžebu i Noći začeća (Lejletu’r-regaib)

Ko su šehidi? Šta je mekam šehadeta?

Jetimi – emanet od Allaha, dž.š., i Poslanika, s.a.v.s.

Ko nam je prijatelj?

Svako živo biće će smrt okusiti

Pretplata i kupovina

Čuvanje Časnog Kur’ana

Šta je ihsan?

Salavat i selam

Najnovije

O mjesecu Redžebu i Noći začeća (Lejletu’r-regaib)

Mjesec Redžeb i Lejle-i regaib

Kada vam dođe neka vijest…

Br. 169 Odgovornost iršada

Stanja, snovi i djela

Ko je u tvom srcu?

Br. 168 Naše namjere i naša djela

Br. 166 Heva – neprijatelj koji je u nama

Te noći si došao ti

Iz knjige Duhovni odgoj u islamu

Šta je ihsan?

Šta je tesavvuf?

Tri temelja vjere: Iman, Islam i Ihsan

Šta je tarikat i mešreb?

Vjerovanje u Allaha dž.š. i Njegove sifate

Kako postići stepen ihsana?

Šta je Islam?

Bejat – uvod, svrha, historijat, dokazi

Osnove vjerovanja

© 2020 Semerkand

Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt

© 2020 Semerkand

Login to your account below

Forgotten Password?

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In