Poštovani prijatelji!
Kada neko nekoga istinski zavoli, nada se da će biti i ostati u njegovoj blizini, u isto vrijeme strahujući da neće biti udaljen od njega. To čudno stanje vjernika prema Allahu, dž.š., navodi se u Kur’anu. Naime, mudri Allah opisujući bogobojazne, između ostalog, kaže: Men hašije’r-Rahmane – Koji se bojao Milostivog… (Kaf, 33) pa su bojazan i milost spomenute na jednom mjestu jer se mutekije, pored toga što se boje džehennemske kazne, boje i rastanka sa Milostivim.
Ebu Ali Dževzedžani je divno rekao: „Tevhid se satoji iz tri elementa: straha, nade i ljubavi. Strah zbog mnogobrojnih grijeha povećava se pošto se vidi Allahova prijetnja. Nada zbog postizanja dobrih djela povećava se kada se vide Allahova obećanja. A ljubav postignuta trajnim zikrom povećava se kada se vidi Allahovo darivanje. Tako se onaj koji ima strah nikada ne odmara od bježanja od grijeha, niti je onaj koji ima nadu ikad odmoran od stalnog traženja dobrih djela, a niti zaljubljeni od zikra Voljenog. Strah je vatra svjetleća, nada svjetlo blistavo, a ljubav svjetlo nad svjetlima.“ (Šuabu’l-iman, 463)
Kako bi vjernici ustrajavali na pravome putu, Allah, dž.š., ih drži u stanju između straha i nade, primjenjujući efikasnu metodu poticanja i upozoravanja (tergib ve terhib). Tako se u Kur’anu zajedno spominju sretnici i nesretnici, džennet i džehennem, obećanja i prijetnje, nagrade i kazne…
Allahov Poslanik, a.s., je prenio da je uzvišeni Allah, dž.š., rekao: „Tako mi Moje Moći i Uzvišenosti neću Svome robu spojiti dva straha niti dvije sigurnosti. Ako Me se bude bojao na dunjaluku, učinit ću ga sigurnim na Sudnjem danu; a ako bude siguran od Mene na dunjaluku, zastrašit iću ga na ahiretu.” (Sahih Ibn Hibban)
Neka nam Milostivi prema Sebi povećava ljubav, strah i nadu!