• Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Semerkand
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
Semerkand
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
Semerkand
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate

Riznica mudrosti

17. Februara 2020.
in Br 108, Riznica mudrosti
0 0
0
Home Za pročitati Magazin Br 108

U jednom časnom hadisu, Allahov Poslanik, s.a.v.s., je rekao: “Doista je Allahu najdraži među vama onaj ko se lijepo odnosi prema drugima, onaj ko se slaže s ljudima i s kim se ljudi lijepo slažu. Mu’min je osoba koja se prema drugima odnosi lijepo i prijateljski i prema kome se drugi ljudi lijepo odnose.” (Ahmed, Musned)

Vezano za navedeni hadis, Šihabuddin Suhraverdi, k.s., je rekao: “Tim riječima, Allahov Poslanik, s.a.v.s., ukazao je na osobine koje su u čovjeku smještene po njegovom stvaranju. Taj ahlak prisutan je kod onih čiji su spoznaja i iman potpuni, kod onih koji imaju potpuno uravnotežen razum i kod onih koji su najpotpunijeg duhovnog kapaciteta. Među ljudima, takvim ahlakom su najviše ukrašeni vjerovjesnici, a zatim evlije. A prvak svih ljudi u svemu, pa tako i po pitanju ljubavi prema ljudima i lijepog ophođenja, je svakako Allahov Poslanik, s.a.v.s.” “Ako ga vi ne pomognete – pa pomogao ga je Allah onda kad su ga oni koji ne vjeruju prislili da ode, kad je s njim bio samo drug njegov, kada su njih dvojica bila u pećini i kada je on rekao drugu svome: ‘Ne brini se, Allah je s nama!’” (Tevbe, 40)

Prema mišljenju Imama Kušejrija, k.s., prijateljstvo između Allahova Poslanika, s.a.v.s., i Ebu Bekra, r.a., spomenuto u časnom ajetu, uporište je sohbeta, kao veoma značajne metode tesavvufskog odgoja. Sohbet se oslanja na praksu našeg Poslanika, s.a.v.s., i njegov prisni odnos sa plemenitim ashabima, r.anhum. Leksička značenja termina sohbet jesu: druženje, bivanje saputnikom, bliskost, prisan razgovor. U tesavvufu, sohbet predstavlja krajnje bitnu metodu odgoja. Tokom sohbeta prenose se znanje i edeb. Kao tesavvufski termin, sohbet označava druženje muridā sa njihovim šejhom, te okorištavanje, kako duhovnim blagodatima tako i šejhovim znanjem i edebom. Shodno svojoj prirodi, ljudi teže međusobnom druženju. Oni se žele družiti, upoznavati, ostvarivati bliskost, odnosno žele biti u stanju sohbeta, jer čovjek je socijalno biće. Iako je sposoban na određeno vrijeme biti sam, on ipak želi biti sa drugim ljudima. Sufije su posvetile veliku pažnju odabiru najboljeg društva za sebe.

Slijedeći primjer Ashaba soffe koji su se okorištavali sohbetom Allahova Poslanika, s.a.v.s., na isti način muridi se nastoje okoristiti sohbetom svoga muršida i arifa, usvajajući njegov edeb i lijepi ahlak. Neki čovjek se jedno vrijeme družio sa Ibrahimom b. Edhemom, k.s., a kada se trebao rastati od njega, reče: “Ako si kod mene vidio neku mahanu ili sramotu, upozori me.” Na to mu Ibrahim b. Edhem reče: “Ja kod tebe nisam vidio nikakvu mahanu niti sramotu, jer sam te gledao očima ljubavi. Zbog toga mi se svaka tvoja osobina svidjela. Za svoje sramote pitaj nekog drugog.” Imam Kušejri, k.s., navodi tri vrste sohbeta:

  • Sohbet sa osobom koja je na većem stepenu: To je sohbet koji se suštinski sastoji od hizmeta. Osoba od onog ko je na većem stepenu uči i edeb i znanje, te bi zbog toga trebala činiti hizmet takvim velikanima.
  • Sohbet sa osobom koja je na nižem stepenu: Takav sohbet zahtijeva blagost i samilost jer osoba ne smije omalovažavati onoga ko je na nižem stepenu. Naprotiv, takvome treba pružiti ruku milosti i ukazati mu na suštine Pravog puta. Treba ga na blag način podučiti edebu. Čovjek treba iskazivati poštovanje i prema onome ko je iznad njega kao i prema onome ko je na nižem stepenu. Zbog toga i takvome treba činiti hizmet.
  • Sohbet onih koji su na istom stepenu: To je sohbet zasnovan na međusobnoj pomoći i prijateljstvu. Svaka strana, kada zatreba, treba odustati od vlastitih želja zarad svoga prijatelja, jer u osnovi takvog sohbeta nalazi se ljubav.

Enes b. Malik, r.a., je rekao: “Dvadeset godina sam bio u blizini/sohbetu Allahova Poslanika, s.a.v.s., i činio sam mu hizmet. Tako mi Allaha, niti jednom mi nije rekao ni ‘uf’. Nikada mi za nešto što sam učinio nije rekao: ‘Zašto si to tako učinio?’, niti mi je za nešto što nisam učinio rekao: ‘Zbog čega to nisi učinio?’” Ebu Bekr et-Tilmisani, k.s., vezano za sohbet kazuje sljedeće: “Budite sa Allahom, dž.š., a ukoliko nemate snage za to, onda budite sa dobrim robovima koji su sa Njim, kako biste se njihovim bereketom i vi približili Allahu, dž.š.” Druženje sa Allahovim, dž.š., dobrim robovima i prisustvovanje njihovim sohbetima čini čovjeka pronicljivim. Sohbet ima izniman utjecaj na čovjeka i doprinosi njegovom usavršavanju i napredovanju. Sufije smatraju da je druženje sa dobrim Allahovim, dž.š., robovima lijek za duhovne bolesti srca. A Allah, dž.š., u časnom ajetu kaže: “O vjernici, bojte se Allaha i budite s onima koji su iskreni!”

 

Časopis Semerkand, br. 108, Riznica mudrosti

Oznake: mudrostsohbet
ShareTweet

Slični tekstovi

Najvisočiji stepeni
Br 130

Najvisočiji stepeni

Nefs-i mutmeinna
Br 129

Nefs-i mutmeinna

Nefs-i mulhima
Br 128

Nefs-i mulhima

Nefs-i levvama
Br 127

Nefs-i levvama

Nefs-i emmare (duša sklona zlu)
Br 126

Nefs-i emmare (duša sklona zlu)

Riznica mudrosti
Br 125

Stepeni nefsa

Sljedeći post
Zavist, loše mišljenje o drugome i sujevjerje

Zavist, loše mišljenje o drugome i sujevjerje

CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v80), quality = 82
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate

Zadnje objavljeno

  • Neka televizijske serije ne budu uzrok kajanja!
  • Ko je najveća neznalica?
  • Br. 170 Priprema za najvažnije putovanje
  • Hadže-Muhammed Baba Semmasi, k.s.
  • Br. 170 Živimo ono u šta vjerujemo
  • Zašto smo stvoreni?
  • O mjesecu Redžebu i Noći začeća (Lejletu’r-regaib)
  • Mjesec Redžeb i Lejle-i regaib
  • Kada vam dođe neka vijest…
  • Br. 169 Odgovornost iršada
  • Stanja, snovi i djela
  • Ko je u tvom srcu?
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Semerkand.ba

KONTAKT

Viber

Facebook Messenger

Kontakt forma

 

Najčitanije

Ko su šehidi? Šta je mekam šehadeta?

Ko nam je prijatelj?

Jetimi – emanet od Allaha, dž.š., i Poslanika, s.a.v.s.

Pretplata i kupovina

Svako živo biće će smrt okusiti

Šta nam donosi musafir?

Šta je ihsan?

Br. 170 Živimo ono u šta vjerujemo

Duhovni odgoj u islamu

Najnovije

Neka televizijske serije ne budu uzrok kajanja!

Ko je najveća neznalica?

Br. 170 Priprema za najvažnije putovanje

Hadže-Muhammed Baba Semmasi, k.s.

Br. 170 Živimo ono u šta vjerujemo

Zašto smo stvoreni?

O mjesecu Redžebu i Noći začeća (Lejletu’r-regaib)

Mjesec Redžeb i Lejle-i regaib

Kada vam dođe neka vijest…

Iz knjige Duhovni odgoj u islamu

Šta je ihsan?

Šta je tesavvuf?

Tri temelja vjere: Iman, Islam i Ihsan

Šta je tarikat i mešreb?

Vjerovanje u Allaha dž.š. i Njegove sifate

Kako postići stepen ihsana?

Šta je Islam?

Bejat – uvod, svrha, historijat, dokazi

Osnove vjerovanja

© 2020 Semerkand

Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt

© 2020 Semerkand

Login to your account below

Forgotten Password?

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In