• Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Semerkand
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
Semerkand
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
Semerkand
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate

Br. 42 – Uvodna riječ

19. Marta 2013.
in Br 42, Uvodna riječ
0 0
0
Home Za pročitati Magazin Br 42

Sejjid Muhammed Sāki Erol

Vjerovanje u gajb iznanje o gajbu

Vjera je prirodna čovjekova potreba. On bez sumnje traži neki oslonac i želi da bude zadovoljan i spokojan. Zbog toga se čovjek veže za nešto i vjeruje u dobro ili zlo, laž ili istinu, u ispravno ili neispravno…

Poremećena današnja duhovna ravnoteža čovječanstva proistječe iz nezadovoljavanja srca istinskom vjerom. Nabrajajući svojstva bogobojaznih ljudi, naš Gospodar kao prvo navodi vjerovanje u gajb. “Ova Knjiga, u koju nema nikakve sumnje, uputstvo je svima onima koji se budu Allaha bojali; onima koji budu vjerovali u nevidljivi svijet (gajb).” (el-Bekare, 2–3) Jedan od temeljnih imanskih šartova je i vjerovanje u gajb. Pojam “gajb” se može definirati kao ono što je skriveno, nevidljivo, ono što je nepoznato, odnosno to su sve one stvari koje naše osjetilne mogućnosti ne mogu dokučiti.

Riječ “gajb” u Kur’anu je korištena u značenju stvari koje ljudi nose u svojim nutrinama, pitanja u vezi sa budućnosti i mjestom povratka, znanje o događajima i ličnostima iz prošlosti, znanje o svijetu stvorenja pored čovjeka, znanje budućih događaja koji će obuhvatiti život i na ahiretu, kao i stvari suprotne od našeg vidljivog područja. Učenjaci su podijelili gajb na apsolutni i relativni. Pojam apsolutnog gajba označava polje u koje čovjek svojim sposobnostima ni na koji način ne može prodrijeti kao što su Allahovo Biće, Sudnji dan, džennet, džehennem…

U relativni gajb spadaju činjenice i suštine koje neki ljudi ne mogu dokučiti, dok drugi ljudi to znanje mogu posjedovati. Vjerovanje u gajb je glavni element koji razdvaja one koji vjeruju od onih koji ne vjeruju. To je pokazano u šehadetu koji je prvi uvjet da bi se postalo vjernikom. Čak riječi šehadeta simbolizuju prihvatanje gajba (nevidljivog). Prema tome, ako pogledamo šta je prvo što se od nas traži, u prvom redu to je prihvatiti i znati za uzvišenog Allaha. Poslije ovoga sve ostale vrste imanskih šartova se vežu za poznavanje i znanje o Allahu, dž.š.

Znanje o gajbu je stepenovano u mjeri vlastitog čovjekovog znanja. Svakako da znanje o gajbu jednog pejgambera i jednog običnog čovjeka nije jednako. Gospodar svjetova otkriva određeno znanje o gajbu melecima, pejgamberima i robovima kojima želi i onoliko koliko je neophodno. Znanje nekih evlija o nečemu iz gajba se oslanja na ovo Allahovo poučavanje, s razlikom da je pejgambersko znanje o gajbu urođeno i nepogrešivo, a evlijansko znanje u nevidljivo (gajb) i suštinu (hakikat) je srazmjerno stepenima bliskosti i čistoće duše; nije urođeno nego stečeno. Zabrana davanja vijesti iz gajba, odnosno o događajima koje će se desiti u budućnosti, ima više mudrosti. Da nam je poznato vrijeme kad će nas zadesiti neka nevolja možda bi ljudi čekajući taj musibet doživjeli duplo više nelagodnosti nego onda kad bi se ta nevolja realizovala. Radi toga što većina tih nepoznatih stvari nosi ove mudrosti, gajb je ostavljen skrivenim.

U principu, zabranjeno je davati vijesti iz gajba. Ostavljanje gajba kao nešto skriveno, prekriveno je manifestacija Allahove mudrosti i rahmeta. Na ovom dunjaluku više je onih stvari koje se čovjeku ne bi svidjele. Znati o njima prije nego se dese s jedne strane izaziva bol, a s druge strane čovjek bi izgubio volju za radom i trudom. Baš zbog toga su ostale skrivene tajne edžela, smrti kao i nedaća koje se dešavaju ljudima.

Sa Allahovom podrškom i uputom…

KUPITE ODMAH BROJ 42 MAGAZINA SEMERKAND

Oznake: čovjekova potrebaravnoteža čovječanstvaSemerkand br 42Vjerovanje u gajb iznanje o gajbu
ShareTweet

Slični tekstovi

Kada vam dođe neka vijest…
Br 131

Kada vam dođe neka vijest…

Br. 169 Odgovornost iršada
Br 169

Br. 169 Odgovornost iršada

Br. 168 Naše namjere i naša djela
Br 168

Br. 168 Naše namjere i naša djela

Br. 166 Heva – neprijatelj koji je u nama
Br 166

Br. 166 Heva – neprijatelj koji je u nama

Br. 165 Naše ljubavi i naše radosti
Br 165

Br. 165 Naše ljubavi i naše radosti

Dunjalučka obmana
Br 130

Dunjalučka obmana

Sljedeći post
Br. 50 – Uvodna riječ

Br. 43 - Uvodna riječ

Please login to join discussion
CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v80), quality = 82
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate

Zadnje objavljeno

  • O mjesecu Redžebu i Noći začeća (Lejletu’r-regaib)
  • Mjesec Redžeb i Lejle-i regaib
  • Kada vam dođe neka vijest…
  • Br. 169 Odgovornost iršada
  • Stanja, snovi i djela
  • Ko je u tvom srcu?
  • Br. 168 Naše namjere i naša djela
  • Br. 166 Heva – neprijatelj koji je u nama
  • Te noći si došao ti
  • Tuga i sreća
  • Sura Ihlas, jedan ajet – tri mekama
  • Hadže-Mahmud Indžir-i el-Fagnevi, k.s.
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Semerkand.ba

KONTAKT

Viber

Facebook Messenger

Kontakt forma

 

Najčitanije

O mjesecu Redžebu i Noći začeća (Lejletu’r-regaib)

Ko su šehidi? Šta je mekam šehadeta?

Jetimi – emanet od Allaha, dž.š., i Poslanika, s.a.v.s.

Svako živo biće će smrt okusiti

Ko nam je prijatelj?

Pretplata i kupovina

Čuvanje Časnog Kur’ana

Šta je ihsan?

Salavat i selam

Najnovije

O mjesecu Redžebu i Noći začeća (Lejletu’r-regaib)

Mjesec Redžeb i Lejle-i regaib

Kada vam dođe neka vijest…

Br. 169 Odgovornost iršada

Stanja, snovi i djela

Ko je u tvom srcu?

Br. 168 Naše namjere i naša djela

Br. 166 Heva – neprijatelj koji je u nama

Te noći si došao ti

Iz knjige Duhovni odgoj u islamu

Šta je ihsan?

Šta je tesavvuf?

Tri temelja vjere: Iman, Islam i Ihsan

Šta je tarikat i mešreb?

Vjerovanje u Allaha dž.š. i Njegove sifate

Kako postići stepen ihsana?

Šta je Islam?

Bejat – uvod, svrha, historijat, dokazi

Osnove vjerovanja

© 2020 Semerkand

Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt

© 2020 Semerkand

Login to your account below

Forgotten Password?

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In