• Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Semerkand
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
Semerkand
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
Semerkand
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate

Br. 46 – Uvodna riječ

20. Marta 2013.
in Br 46, Uvodna riječ
0 0
0
Home Za pročitati Magazin Br 46

Sejjid Muhammed Sāki Erol

Znanje i djelovanje

Islam je jedina vjera koja stjecanje znanja drži iznad dobrovoljnih (nafila) ibadeta. Svakako da nije nimalo lahko doći u društvo koje shvata, uči i proučava u mjeri kako to predviđa plemeniti Kur’an, ali to je moguće. Pojedini periodi historije islama su svjedoci tome. Govoreći da je “Znanje izgubljena stvar vjernika, gdje god je nađe – dužan je da je uzme”, Muhammed, a.s., objasnio nam je način postupanja kad je u pitanju učenje i provođenje onoga što smo naučili na sebi i u svome životu. U periodima kad su muslimani postupali u skladu s ovim principom islam je stekao veliki utjecaj i snagu u svijetu, a obrazovne institucije u islamskom svijetu su bile preteča onim evropskim.

Cilj naše vjere je da uzdigne čovjeka, te da ga učini posjednikom znanja i vrlina. Radeći na ostvarenju tog cilja, u skladu s čovjekovom prirodom, bavi se i dušom i tijelom. Islam čovjekovu dušu odgaja i upotpunjava imanom i znanjem, njegovo tijelo ibadetom i ahlakom, a njegov nefs strpljenjem i zahvalnošću. Čovjek se neće upotpuniti fokusirajući se samo na ruh ili samo na nefs. Dobro i lijepo, znanje i mudrost, vjerovanje i nada, rad i istraživanje, ahlak i dostojanstvo, ljubav i milost su urođene vrline koje su u skladu s čovjekovom prirodom. S druge strane, pobuna i negiranje, zlo i ružno, neznanje i lijenost, nasilje i ugnjetavanje, siromaštvo i bijeda, mržnja i okrutnost su suprotni čovjekovoj prirodi.

Pokušaji da se tokom historije u čovjekov karakter na silu i pod pritiskom ubace osobine koje mu ne priliče uvijek su završavali štetom i bili razlogom propasti i nestanka čitavih pokoljenja. A napori usmjereni ka obogaćivanju i razvijanju čovjekovih vrlina bili su osnova mnogim oporavcima. Zbog toga je obrazovanje put koji će čovjekovu prirodu usmjeriti ka lijepom. Tu je i pitanje ravnoteže. Islam ne razdvaja ono što je potrebno za dunjaluk i ahiret. Cilj stjecanja znanja na tim poljima je obezbjeđivanje te ravnoteže. Kad se odvoje dunjaluk i ahiret jedan od drugoga, tj. kad se život rasparča na dvoje, tad je riječ o dva različita duhovna svojstva. Dunjalučki poslovi se počinju kretati u vlastitoj orbiti, a ahiretski u nekoj drugoj posebnoj orbiti. I to u životu rezultira rađanjem razarajućeg svojstva u znanju, materijalnim mogućnostima i vlasti.

U pozadini nauke i tehnologije danas postoji sredstvo uništavanja i iskorištavanja, tako da se razdvaja dunjaluk od ahireta, odnosno neuzubillah ide i do te mjere da se predstavlja kao da ahiret ne postoji. Iz tog razloga u savršenoj ravnoteži koju je uspostavila naša vjera postoji homogenost između vjerskih i prirodnih nauka. Jedan dobar mu’min koji je uspio da uspostavi imansku, racionalnu i praktičnu vezu između dunjaluka i ahireta jest čovjek koji je upotpunio i nefs i ruh.

Drugi važan problem: osnov da ljudi budu ti koji će izvršavati obavezu “širenja dobra i sprječavanja zla” jeste da budu “oni koji znaju”. Uz to, znanje i prenošenje znanja su kao dva krila. Ukoliko jedno nedostaje, drugo nema svrhe. U tom slučaju osoba koja širi znanje Objave, prije nego svoju vjeru objasni drugima, mora sama biti odgojena. U suprotnom, ako ne živi u skladu s božanskim zadovoljstvom, oni s kojima je u kontaktu udaljit će se od nje i vjere koju propovijeda. Dakle, oni koji prenose znanje Objave i koji su zaduženi upućivanjem moraju biti ukrašeni znanjem. Ne zaboravimo, naš dunjaluk i naša vjera će biti uspješni sa učenjem i življenjem po onom što smo naučili.

Sa Allahovom podrškom i uputom…

KUPITE ODMAH BROJ 46 MAGAZINA SEMERKAND

Oznake: savršena ravnotežaSemerkand br 46stjecanje znanjaZnanje i djelovanje
ShareTweet

Slični tekstovi

Br. 161 Da li je bolje biti u braku ili ne?
Br 161

Br. 161 Da li je bolje biti u braku ili ne?

Unutrašnja i vanjska čistoća
Br 128

Unutrašnja i vanjska čistoća

Islam i insan
Br 127

Islam i insan

Ramazan i post
Br 113

Ramazan i post

Br. 159 Oni koje Uzvišeni Allah voli
Br 159

Br. 159 Oni koje Uzvišeni Allah voli

Vjerujmo i tražimo oprosta
Br 126

Vjerujmo i tražimo oprosta

Sljedeći post
Br. 50 – Uvodna riječ

Br. 47 - Uvodna riječ

Please login to join discussion
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate

Zadnje objavljeno

  • Ko koga spašava?
  • Ko su istinski pobjednici?
  • Zikr (spominjanje) i fikr (razmišljanje)
  • Abdulhalik Gudždevani, k.s.
  • Kako povećati pažnju i koncentraciju kod djece?
  • Br. 161 Da li je bolje biti u braku ili ne?
  • Salih amel – dobra djela
  • Želi drugima ono šte želiš samome sebi
  • Srca, stanja i riječi
  • Unutrašnja i vanjska čistoća
  • Kako da moje dijete stekne naviku redovnog obavljanja namaza?
  • Prekinimo svađu i obnovimo naš brak
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Semerkand.ba

KONTAKT

Viber

Facebook Messenger

Kontakt forma

 

Najčitanije

Ko su šehidi? Šta je mekam šehadeta?

Pretplata i kupovina

Jetimi – emanet od Allaha, dž.š., i Poslanika, s.a.v.s.

Svako živo biće će smrt okusiti

Ko nam je prijatelj?

Duhovni odgoj u islamu

Šta je ihsan?

Šta nam donosi musafir?

Poklon povećava ljubav

Najnovije

Ko koga spašava?

Ko su istinski pobjednici?

Zikr (spominjanje) i fikr (razmišljanje)

Abdulhalik Gudždevani, k.s.

Kako povećati pažnju i koncentraciju kod djece?

Br. 161 Da li je bolje biti u braku ili ne?

Salih amel – dobra djela

Želi drugima ono šte želiš samome sebi

Srca, stanja i riječi

Iz knjige Duhovni odgoj u islamu

Šta je ihsan?

Šta je tesavvuf?

Tri temelja vjere: Iman, Islam i Ihsan

Šta je tarikat i mešreb?

Vjerovanje u Allaha dž.š. i Njegove sifate

Kako postići stepen ihsana?

Bejat – uvod, svrha, historijat, dokazi

Šta je Islam?

Osnove vjerovanja

© 2020 Semerkand

Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt

© 2020 Semerkand

Login to your account below

Forgotten Password?

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In