• Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Semerkand
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
Semerkand
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
Semerkand
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate

Riznica mudrosti

Ašk

24. Aprila 2021.
in Br 123, Riznica mudrosti
0 0
0
Home Za pročitati Magazin Br 123

Riječ „ašk“ nosi značenje stanja najintenzivnijeg i najvećeg stepena ljubavi, i označava potpunu prevlast ljubavi nad voljom, te shodno tome i potpunu posvećenost putu Mašuka (Voljeni). Zahvaljujući takvom stanju, ašik se rješava osjećaja vlastitog postojanja.

Kaže se da riječ „ašk“ potječe od riječi „ašeka“, što u prijevodu znači bršljen. Baš onako kako bršljen crpi vodu drveta oko kojeg se obavije i tako ga slabi, pa čak i sasuši, tako i ašik od prevelike ljubavi odustaje od sebe i podnosi razne teškoće i muke. Jer, njegova jedina briga je Mašuk, on je na sebe u potpunosti zaboravio.

 

U jednu ruku, biti sljedbenik tesavvufa znači biti ašik, tj. biti sljedbenik puta ljubavi. Jer, osnovna osobina sufija jeste to da svu svoju ljubav usmjeravaju prema Allahu, dž.š., i odustaju od svoga jastva, a njihova srca su slijepa za dunjaluk. Budući da je njihov jedini dert (briga) Allahovo, dž.š., zadovoljstvo, sufije smatraju grijehom to da se u njihovom srcu nađe neka druga ljubav izuzev ljubavi prema Gospodaru. Zbog toga, kada se desi da se njihovi dunjalučki i ahiretski poslovi ukrste, oni odmah daju prednost izvršavanju ahiretskih poslova, jer njihova najveća težnja je Allahovo, dž.š., zadovoljstvo.

 

Ibn Arebi, k.s., ašk definiše kao pretjeranu ljubav, osvrćući se na 165. ajet sure Bekara, u kojem se kaže: „Ima ljudi koji su mjesto Allaha kumire prihvatili, vole ih kao što se Allah voli, ali pravi vjernici još više vole Allaha.“

Allahov Poslanik, s.a.v.s., je u jednom časnom hadisu rekao:

„Kod koga se nađu sljedeće tri osobine, taj je osjetio slast imana:

  • da iznad svega voli Allaha i Njegova Poslanika
  • da sve što voli, voli radi Allaha, dž.š.
  • da povratak nevjerstvu, nakon što ga je Allah, dž.š., spasio, vidi ružnim i opasnim poput padanja u vatru.“

Sufije su u središte svojih života stavili hadis: „Čovjek je s onim koga voli.“ Tako su Uzvišenog Allaha zavoljeli više od ičega, te su ostale težnje svojih srca stavili pod određene granice. Okrenuli su svoja lica od onoga što je u rukama ljudi i oslonili su se samo na Allaha, dž.š. I opet, oslanjajući se na časni hadis: „Ko želi susrest sa Allahom, dž.š., i Allah, dž.š., želi susrest sa njim. A ko okrene lice od Allaha, dž.š., i Allah, dž.š., okrene Svoje lice od njega.“, okrenuli su svoja lica ka Ahiretu i dali su mu prednost nad dunjalukom.

 

Ibn ‘Adžibe, k.s., o ašku kazuje sljedeće: „Kada se ljubav prema Allahu, dž.š., smjesti u srce, njen utjecaj i njeni tragovi su vidni na vanjskim organima. Onaj ko je postigao istinsku ljubav, ozbiljan je u svojoj pokornosti Allahu, dž.š., hrli ka robovanju Njemu, trudi se kako bi postigao Njegovo zadovoljstvo, uzima slast u obraćanju Njemu Uzvišenom, i zadovoljan je Njegovom odredbom. Takav žudi za susretom sa Njim, uz zikr pronalazi smiraj, iz svoga srca je izbacio ljubav prema dunjaluku, distancirao se od ljudi, a čak i kada je sa ljudima, u halvetu je sa svojim Gospodarom. Ukratko, takva osoba voli sve one koje Uzvišeni Allah voli, i one koji vole Allaha, a Allahu, dž.š., daje prednost nad svim stvorenjima.“

 

Riječi Uzvišenog Allaha: „(…) Koje On voli i koji Njega vole (…)“ (Ma'ide, 54), Ibn ‘Adžibe, k.s., tumači na sljedeći način: „Allahova, dž.š., ljubav prema robu očituje se u tome što ga On učini uspješnim u dobru, što ga čuva od zla i približava Sebi. A robova ljubav prema Allahu, dž.š., očituje se u pokornosti Njemu i čuvanju od nepokornosti.“

Prema tom objašnjenju, to što Uzvišeni Allah časti Svoga roba, što ga čini ustrajnim na Svome putu, što ga čuva od grijeha, olakšava mu činjenje ibadeta, daruje mu određena stanja i izvodi na visoke stepene, znakovi su Njegove ljubavi prema njemu. Rob u tom slučaju treba zahvaljivati svome Gospodaru i stalno povećavati zahvalu. Jer, zahvalnost povećava blagodati i ljubav Uzvišenog Allaha prema robu.

 

Sufije kažu da je za postizanje ilahi aška neophodno druženje sa osobama koje Uzvišeni Gospodar voli. Dakle, potrebno je biti sa evlijama, jer oni su ti koji svojom pojavom podsjećaju na Allaha, dž.š. Njihovi jezici i njihova srca su neprestano zauzeti zikrom. Oni ne postupaju po nefsanskom nahođenju, samilosni su prema ljudima, ne strahuju od prijekora ljudi, i zadovoljstvo Uzvišenog Allaha stavljaju iznad svega. Iz tog razloga, oni svojim lijepim ahlakom bivaju primjeri onima koji žele stići do Uzvišenog Hakka.

 

Kada su Džunejda Bagdadija, k.s., upitali šta je ašk, on je ovako odgovorio: „Ašk je stanje u kojem ašik gubi svoje osobine i ogrće se osobinama Mašuka.“ Tim riječima je htio kazati da se rob u stanju aška  ukrašava ahlakom Uzvišenog Allaha. Kada sufija preodgoji svoj nefs, njegovo srce postaje čisto od loših osobina, a umjesto njih, pojavljuju se osobine koje Allah, dž.š., voli, kao što su ljubav, iskrenost, velikodušnost i samilost.

 

Jednog dana Malik b. Dinar i Sabit Benani, k.s., svratiše kod Rabije el-Adevijje, k.s., pa ih ona upita zbog čega robuju Allahu, dž.š. Malik b. Dinar, k.s., odgovori:

„Ja robujem jer čeznem za Džennetom.“, a Sabit Benani, k.s., reče: „Ja robujem jer strahujem od Džehennema.“

Tada ih Rabija el-Adevijja, k.s., ukori riječima:

„O Malik! Tvoje stanje nalikuje na stanje radnika koji radi za plaću. A ti, o Sabite! Tvoje stanje liči na stanje roba koji radi iz straha od batina.“

Tada obojica u isto vrijeme upitaše:

„Pa dobro, a zbog čega ti robuješ Allahu, dž.š.?“, a ona odgovori:

„Ja robujem iz ljubavi prema Allahu, dž.š., iz želje za Njegovom blizinom…“

Oznake: aškljubav
ShareTweet

Slični tekstovi

Mjesec Redžeb i Lejle-i regaib
Br 123

Mjesec Redžeb i Lejle-i regaib

Najvisočiji stepeni
Br 130

Najvisočiji stepeni

Nefs-i mutmeinna
Br 129

Nefs-i mutmeinna

Nefs-i mulhima
Br 128

Nefs-i mulhima

Nefs-i levvama
Br 127

Nefs-i levvama

Nefs-i emmare (duša sklona zlu)
Br 126

Nefs-i emmare (duša sklona zlu)

Sljedeći post
Život i smrt

Život i smrt

CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v80), quality = 82
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate

Zadnje objavljeno

  • O mjesecu Redžebu i Noći začeća (Lejletu’r-regaib)
  • Mjesec Redžeb i Lejle-i regaib
  • Kada vam dođe neka vijest…
  • Br. 169 Odgovornost iršada
  • Stanja, snovi i djela
  • Ko je u tvom srcu?
  • Br. 168 Naše namjere i naša djela
  • Br. 166 Heva – neprijatelj koji je u nama
  • Te noći si došao ti
  • Tuga i sreća
  • Sura Ihlas, jedan ajet – tri mekama
  • Hadže-Mahmud Indžir-i el-Fagnevi, k.s.
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Semerkand.ba

KONTAKT

Viber

Facebook Messenger

Kontakt forma

 

Najčitanije

O mjesecu Redžebu i Noći začeća (Lejletu’r-regaib)

Ko su šehidi? Šta je mekam šehadeta?

Jetimi – emanet od Allaha, dž.š., i Poslanika, s.a.v.s.

Ko nam je prijatelj?

Svako živo biće će smrt okusiti

Pretplata i kupovina

Čuvanje Časnog Kur’ana

Duhovni odgoj u islamu

Šejh Abdulkadir Gejlani, k.s., i kadirijski put

Najnovije

O mjesecu Redžebu i Noći začeća (Lejletu’r-regaib)

Mjesec Redžeb i Lejle-i regaib

Kada vam dođe neka vijest…

Br. 169 Odgovornost iršada

Stanja, snovi i djela

Ko je u tvom srcu?

Br. 168 Naše namjere i naša djela

Br. 166 Heva – neprijatelj koji je u nama

Te noći si došao ti

Iz knjige Duhovni odgoj u islamu

Šta je ihsan?

Šta je tesavvuf?

Tri temelja vjere: Iman, Islam i Ihsan

Šta je tarikat i mešreb?

Vjerovanje u Allaha dž.š. i Njegove sifate

Kako postići stepen ihsana?

Šta je Islam?

Bejat – uvod, svrha, historijat, dokazi

Osnove vjerovanja

© 2020 Semerkand

Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt

© 2020 Semerkand

Login to your account below

Forgotten Password?

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In