• Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Semerkand
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
Semerkand
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
Semerkand
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate

Takvaluk (bogobojaznost)

6. Novembra 2022.
in Br 131, Riznica mudrosti
0 0
0
Home Za pročitati Magazin Br 131

Riječ „takvaluk“ leksički označava prezanje i strahovanje od nečega ili nekoga. Kao islamski termin, takvaluk označava ispunjavanje Allahovih, dž.š., naredbi, izbjegavanje Njegovih zabrana, čuvanje od izazivanja Njegove srdžbe i činjenje dobrih djela radi Njegova zadovoljstva. Takvaluk, pored čuvanja od harama, podrazumijeva i čuvanje od sumnjivih stvari.

Strah koji se podrazumijeva u okviru takvaluka je mnogo više od običnog osjećaja, on se očituje kroz stavove, ponašanja i djela roba. Dakle, to je osjećaj koji čovjeka usmjerava ka ihlasu i činjenju dobrih djela, jer ga dovodi u stanje da strahuje od Allahove, dž.š., kazne i od toga da ostane lišen Njegove ljubavi. Posjednici takvaluka nazivaju se muttekijama. Muttekije se ne boje ničega i nikoga sem Uzvišenog Allaha, ne usmjeravaju se nikome sem Njemu Uzvišenome i u svojim srcima nose ljubav prema Njemu Uzvišenom. U središtu svih njihovih poslova i njihovog djelovanja jeste Uzvišeni Gospodar. Štaviše, oni radi Allaha, dž.š., vole i radi Allaha, dž.š., mrze.

Srce muttekije daleko je od ovosvjetskih briga. Njegova jedina briga je strah od gubitka Allahova, dž.š., zadovoljstva. Upravo zbog toga, takva osoba se kloni sumnjivih stvari i okruženja koji bi je mogli navesti na griješenje. Pored farzova, takav rob pridaje veliku važnost nafilama. On u svakom poslu, javnom ili tajnom, strahuje od Allaha, dž.š., te u svakom poslu postupa uzimajući u obzir Njegovo zadovoljstvo i srdžbu.

 

Uzvišeni Allah nam u Časnom Kur'anu, u mnogim ajetima naređuje da budemo muttekije i da strahujemo od Njega. Pa tako u 102. ajetu sure Al-i ‘Imran nam savjetuje da budemo u potpunosti u stanju takvaluka i da takvo stanje održimo do kraja života: „O vjernici, bojte se Allaha onako kako se treba bojati i umirite samo kao muslimani!“ Imam Bejdavi, rah., o tome šta znači istinski se bojati Allaha, dž.š., kazuje da je to stanje u kojem rob svoje ibadete i pokornost ne smatra velikim i ne očekuje sevape za njih.

U drugom časnom ajetu, Uzvišeni Allah kaže: „Najugledniji kod Allaha je onaj koji Ga se najviše boji.“ (Hudžurat, 13) Na taj način, Uzvišeni Gospodar nam ukazuje na to da je takvaluk ono što čovjeku donosi čast i vrijednost. Ibn ‘Adžibe el-Haseni, k.s., navedeni časni ajet tumači na sljedeći način: „Dakle, najčasniji među vama nije onaj ko ima najbolje porijeklo, već onaj koji se najviše boji Allaha, dž.š. Jer, ono što kod Uzvišenog Allaha ukazuje na potpunost nefsa i na visoki stepen koji je osoba postigla jeste takvaluk.“

Allahov Poslanik, s.a.v.s., je u jednom hadisu rekao: „Najbolji od ljudi je onaj koji najbolje uči i razumijeva Časni Kur'an, onaj koji se najviše boji Allaha, dž.š., koji najviše naređuje dobro, koji najviše odvraća od zla i koji najviše pazi na rodbinske veze.“ (Sujuti, ed-Durru ‘l-mensur) Tim riječima Allahov Poslanik, s.a.v.s., nam je ukazao na važnost takvaluka.

 

Imam Kušejri, rah., kaže da je takavaluk vrlina koja u sebi sadrži svako dobro i fadilet, te navodi sljedeće: „Hakikat (suština) takvaluka je u pokoravanju Allahu, dž.š., kako bismo se sačuvali Njegove kazne. Početak takvaluka je čuvanje od širka, zatim slijedi čuvanje od grijeha i zabranjenih stvari, zatim čuvanje od sumnjivih djela koja mogu voditi u grijeh, te naposlijetku, ostavljanje ispraznih i bespotrebnih stvari.“

Ebu ‘l-Kasim Nasrabadi, k.s., takvaluk opisuje kao robovo distanciranje od svega sem Uzvišenog i Silnog Allaha.

 

Ebu Hasan Farisi, rah., je posmatrao takvaluk iz dva ugla, pa je kazao: „Postoji zahirski (pojavni) i batinski (skriveni) takvaluk. Zahirski se očituje u čuvanju granica Šerijata, a batinski u iskrenosti i čistoći namjere.“ Shodno tome, takvaluk je istovremeno i odjeća tijela i odjeća srca. Istinski muttekija, dakle, kako god čuva svoje organe od činjenja grijeha, tako čuva i svoje srce i održava ga čistim od duhovnih bolesti poput pretvaranja, širka i nemara.

 

Ahmed Bidžan, k.s., je kazao da takvaluk u svakoj situaciji ima tri obilježja:

  • ispunjavanje hakkova Uzvišenog Allaha
  • usmjeravanje ka Uzvišenom Allahu
  • bivanje na putu ustrajnosti

 

Ebu Jakub Nehredžuri, rah., suštinu takvaluka opisuje riječima: „Dunjaluk je more, Ahiret je obala, takvaluk je brod, a ljudi su putnici.“ Budući da je takvaluk brod koji ljude spašava od utapanja u grijesima i nemaru, naša dužnost je jasna: Potrebno je postići takvaluk i doći do džennetske obale, a da se pri tome ne ugušimo u prljavštini dunjaluka…

 

Ibn ‘Adžibe el-Haseni, k.s., važnost takvaluka opisuje sljedećim riječima: „Svaki rob je blizak Uzvišenom Hakku shodno takvaluku koji posjeduje, a njegov takvaluk je srazmjeran njegovom usmjeravanju ka Uzvišenom Allahu. Rob je usmjeren ka Allahu, dž.š., u onoj mjeri u kojoj je očistio svoje srce od ispraznih zanimacija i poslova, a srce je očistio onoliko koliko praktikuje zuhd. Zuhd je pak srazmjeran ljubavi prema Uzvišenom Allahu, a ljubav prema Allahu, dž.š., srazmjerna je robovom poznavanju Njega Uzvišenog. Poznavanje Allaha, dž.š., uvećava se shodno jekinu (ubjeđenje), a jekin, shodno podizanju perdi sa srca. A perde se sa srca dižu shodno pomoći koju Uzvišeni Allah pruža robu.“

 

Ebu Jezid Bistami, k.s., je rekao da je takvaluk čuvanje od svih sumnjivih stvari, te dodao: „Muttekija je onaj ko kada govori, govori radi Allaha, dž.š., kada šuti, šuti radi Allaha, dž.š., i kada čini zikr, čini zikr Allaha, dž.š.“

 

Sva briga posjednika takvaluka jeste da živi u skladu sa Allahovim, dž.š., zadovoljstvom, sve dok ne preda svoju dušu, te da pred Njega Uzvišenog izađe sačuvan od svih strahova. Prema tome, on se u svakom trenutku oslanja na Allaha, dž.š., te biva strpljiv kada ga snađe kakva nevolja. Takav je uvijek svjestan da je u svijetu ispita.

Ukratko, takvaluk je najprije djelo srca, a zatim i cijelog tijela. Njegovi prvi plodovi su tevekkul (oslanjanje na Allaha, dž.š.) i stanje smirenosti. A krajnji rezultat je Džennet kojim će muttekija Allahovom, dž.š., dobrotom, biti obradovan.

Oznake: mudrostzahvalnost
ShareTweet

Slični tekstovi

Gorko ali ljekovito
Ahlak

Gorko ali ljekovito

S kim smo?
Ahlak

S kim smo?

Nakon grijeha…
Br 131

Nakon grijeha…

Zakon srca
Br 131

Zakon srca

Neka televizijske serije ne budu uzrok kajanja!
Br 131

Neka televizijske serije ne budu uzrok kajanja!

Govor stanja: Osam pitanja
Br 131

Ko je najveća neznalica?

Sljedeći post
Br. 168 Naše namjere i naša djela

Br. 168 Naše namjere i naša djela

CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v80), quality = 82
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate

Zadnje objavljeno

  • Br. 197 Dova – razgovor srca s Gospodarom
  • Br. 193 Naše srce – naš istinski dom
  • Br. 192 Ono što pričamo, pišemo i dijelimo
  • Br. 191 Pogrešno shvatani pojmovi
  • Br. 190 Kada će ovo poniženje završiti
  • Br. 189 Dobar i loš primjer
  • El-Minhadžu ‘s-seni Adabi šejha sejjida Abdulhakima el-Husejnija
  • Br. 188 Čednost i stid
  • Br. 187 Akšemseddin – Duhovni osvajač Istanbula
  • Br. 186 Uzvišenom Allahu se pokoravamo
  • Br. 185 Zulum
  • Br. 184 Uspomene i sjećanja Gavs-i Sanija, kaddesallahu sirrehu
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Semerkand.ba

KONTAKT

Viber

Facebook Messenger

Kontakt forma

 

Najčitanije

Ko su šehidi? Šta je mekam šehadeta?

Svako živo biće će smrt okusiti

Salavat i selam

Šta nam donosi musafir?

Ko nam je prijatelj?

Šta nam govori sura Fatiha?

Šta je tesavvuf?

Šta je ihsan?

Pretplata i kupovina

Najnovije

Br. 197 Dova – razgovor srca s Gospodarom

Br. 193 Naše srce – naš istinski dom

Br. 192 Ono što pričamo, pišemo i dijelimo

Br. 191 Pogrešno shvatani pojmovi

Br. 190 Kada će ovo poniženje završiti

Br. 189 Dobar i loš primjer

El-Minhadžu ‘s-seni Adabi šejha sejjida Abdulhakima el-Husejnija

Br. 188 Čednost i stid

Br. 187 Akšemseddin – Duhovni osvajač Istanbula

Iz knjige Duhovni odgoj u islamu

Šta je ihsan?

Šta je tesavvuf?

Tri temelja vjere: Iman, Islam i Ihsan

Šta je Islam?

Vjerovanje u Allaha dž.š. i Njegove sifate

Šta je tarikat i mešreb?

Kako postići stepen ihsana?

Osnove vjerovanja

Bejat – uvod, svrha, historijat, dokazi

© 2020 Semerkand

Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt

© 2020 Semerkand

Login to your account below

Forgotten Password?

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In