• Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Semerkand
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
Semerkand
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
Semerkand
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate

Iskreno i odano srce  

20. Maja 2019.
in Br 104, Riječnik Kur'ana
0 0
0
Home Za pročitati Magazin Br 104

“Kad je Gospodaru svome došao iskrena i odana srca.“ (Saffat, 84)

U Kur’anu se sintagma kalb selim (iskreno i odano srce) spominje u dva ajeta sa prijedlogom “bi”: bi kalbin selim, dok se sintagma bi kalbin munib, spominje samo u jednom ajetu.

Kalb-i selim

Glagol “selime” u arapskome jeziku ima značenja poput: biti zdrav, biti ispravan, biti spašen. Riječ islam je također izvedena iz istog glagola, a ima značenje predanosti (teslimijjet) Allahu, dž.š. Stoga, kalbi selim označava ispravno srce; srce koje je predano Allahu, dž.š. Posjednik kalb-i selima umire sa iskrenim imanom koji nije pomiješan sa zulmom.

Allah, dž.š, kaže:

“Biće sigurni samo oni koji vjeruju i vjerovanje svoje sa zulmom ne miješaju; oni će biti na Pravome putu.” (En’am, 82)

Allahov poslanik Muhammed, s.a.v.s., je riječ zulm (nepravda, tmina) koja se spominje u prethodnome ajetu, protumačio trinaestim ajetom sure Lukman, i ukazao da se ta riječ javlja u značenju širka, mnogoboštva. (Muslim, 107)

1. Sintagma bi kalbin selim se u Kur’anu javlja u kontekstu Ibrahima, a.s., i dove koju je učio. U suri “Pjesnici”, u 83. ajetu se navodi dova Ibrahima, a.s., a završava sa spominjanjem iskrenog i odanog srca:

“Gospodaru moj, podari mi znanje i uvrsti me među one koji su dobri, i učini da me po lijepom spominju oni što će poslije mene doći, i učini me jednim od onih kojima ćeš džennetske blagodati darovati – i ocu mome oprosti, on je jedan od zalutalih – i ne osramoti me na Dan kad će ljudi oživljeni biti, na Dan kada neće nikakvo blago, a ni sinovi od koristi biti, samo će onaj koji Allahu srca čista (bi kalbin selim) dođe spašen biti.” (Šu’ara, 83-89)

Dakle, kao što se da razumjeti iz ajeta, na Sudnjem danu će jedino korist imati onaj ko donese iskreno i čisto srce. Navedeno je jako lijepo protumačio divanski pjesnik Ruhi: Sanma ey hace ki zer ü sîm isterler Yevme lâ yenfeu’da kalb-i selîm isterler Da će sutra, na Danu suda, od tebe zlato i srebro tražiti, nemoj tako misliti Toga dana kada ni bogatstvo ni sinovi od koristi neće biti, čisto i odano srce će tražit.

2. Sintagma bi kalbin selim se, također, spominje i u suri “Redovi”, vezano za Nuha, a.s.: “A kada Nas je Nuh zovnuo, Mi smo se lijepo odazvali: njega i porodicu njegovu nevolje teške smo spasili i samo potomke njegove u životu ostavili, i u naraštajima kasnijim mu spomen sačuvali: “Mir Nuhu od svjetova svih!” Eto tako Mi nagrađujemo one koji dobra djela čine, on je bio rob Naš, vjernik, a ostale smo poslije potopili. Iste vjere kao i on bio je i Ibrahim, kad je Gospodaru svome iskrena i čista srca (bi kalbin selim) došao.” (Saffat, 75-84)

Neki, sintagmu bi kalbin selim prevode kao čisto, dok neki kao iskreno srce. Dobro, a šta to u suštini znači? U djelu Kur’an-ı Kerim Lugatı to je objašnjeno na sljedeći način: To je srce koje je daleko od svih opasnosti mnogoboštva – širka i grijeha; iskreno i čisto srce. No međutim, neki kažu da je to srce koje je čisto od svake vrste širka. Vječna sreća i vječito spasenje su pohranjeni u tome da čovjek preseli sa ovoga svijeta u iskrenosti (ihlas), kao iskren rob (muhlis).

U Kur’anu se govori da je prokleti Iblis tražio dopuštenje od Uzvišenog Allaha da zavodi ljude sa Pravoga puta, sve do Dana sudnjega: “E tako mi dostojanstva Tvoga,” – reče – “sigurno ću ih sve na stranputicu navesti, osim Tvojih među njima robova iskrenih (muhlas)!” (Sad, 82-83) U dvadesetome ajetu sure Sebe’ se veli: “I Iblis se uvjerio da je o njima ispravno mislio, i oni su se poveli za njim, osim nekolicine vjernika.” Svi mi se trebamo nadnijeti nad ovaj ajet i podobro o njemu razmisliti, jer jedini spas je u iskrenosti, u ispovijedanju vjere jedino Allahu, dž.š. Danas postoje ljudi koji za sebe tvrde da su muslimani, a kojima se dešava da, na razne načine, pripisuju Allahu, dž.š., sudruga. Štaviše, oni to i ne primjećuju!

Zbog navedenoga, treba podrobno sagledati sljedeće riječi Uzvišenog Allaha: “Onome ko se bude slijepim pravio da ne bi Milostivog veličao, Mi ćemo šejtana natovariti, pa će mu on nerazdvojni drug postati; oni će ih od Pravoga puta odvraćati, a ljudi će misliti da su na Pravome putu.” (Zuhruf, 36-37) Naprimjer, da neko neprestano, danonoćno ibadeti, svakodnevno udjeljuje sadaku, svake godine obavlja hadždž, ali da, uprkos tome, ima u svojim riječima ili u sebi nešto što sluti na pripisivanje sudruga Allahu, dž.š., sve navedeno što čini biva uzaludno!

Kalb-i munib

S “Munib” je particip aktivni od glagola “enabe”, koji ima značenje vraćanja. U ajetima se ova riječ koristi za imenovanje onoga koji se vraća – kaje Uzvišenome Allahu. U 27. ajetu sure Ra’d (Grom) stoji: “Nevjernici govore: “Zašto mu Gospodar njegov ne pošalje čudo?” Reci: “Allah ostavlja u zabludi onoga koga On hoće, a k Sebi upućuje onoga ko Mu se pokajnički obraća (munib).” Ragib Isfahani glagol “enabe” definiše kao glagol koji označava povratak Allahu, dž.š., koji se realizuje preko tevbe i iskrenog činjenja dobrih djela.

Uzvišeni Allah veli: “‘Učinio ti je, doista, krivo!’ – reče Davud – ‘time što je tražio da tvoju ovcu doda ovcama svojim; mnogi ortaci čine nepravdu jedni drugima, ne čine jedino oni koji vjeruju i rade dobra djela; a takvih je malo.’ I Davud se uvjeri da smo Mi baš njega na kušnju stavili, pa oprost od Gospodara svoga zamoli, pade licem na tle i pokaja se (ve enabe).” (Sa’d, 24) Kalb-i munib se spominje u 33. ajetu sure Kaf. Od 31. do 33. ajeta iste sure, Uzvišeni Allah govori o onima koji su čestiti, koji se Allahu, dž.š., kaju, bivaju Njemu odani; o tome da će Džennet nastanjivati: “A Džennet će biti primaknut čestitima (mutteki), neće biti ni od jednog daleko – Ovo je ono što vam je obećano, svakome onome koji se kajao (evvab) i čuvao (hafiz), koji se Milostivoga bojao, iako Ga nije vidio, i koji je srce odano donio (munib).” İsmail Karagoz je te ajete protumačio na sljedeći način: “Prema tim ajetima, vjernici koji će ući u Džennet, su oni koji su čisti i koji se čuvaju od nevjerstva (kufra), pripisivanja Allahu, dž.š., sudruga (širk), licemjerstva (nifak) i griješenja (‘isjan); oni koji se u svim postupcima ravnaju prema naredbama Uzvišenog Allaha (evvab); predano bdiju nad propisima Allaha, dž.š., te se boje Allaha, dž.š., i iskreno Mu ibadete (munib).” (Guahlar Tovbe ve İstiğfar, DİB Yay., str. 287)

Dužnost nas robova jeste da se Njemu obraćamo, samo na Njega oslanjamo i da jedino kod Njega tražimo utočište. Trebamo da pazimo i pokažemo krajnji oprez da ne prekoračujemo granice koje je Allah, dž.š., postavio! Da nas Allah, dž.š., učini posjednicima srcā koja su Njemu odana i usmjerena Njegovome zadovoljstvu!

 

Časopis Semerkand, br. 104, Riječnik Kur'ana

Oznake: iskreniRiječnik Kur'ana
Share77Tweet

Slični tekstovi

Oni koji razmišljaju i pouku primaju
Br 125

Oni koji razmišljaju i pouku primaju

Oni koji pomažu vjeru Uzvišenog Allaha
Br 123

Oni koji pomažu vjeru Uzvišenog Allaha

Oni koji udjeljuju na putu Allaha, dž.š.
Br 123

Oni koji udjeljuju na putu Allaha, dž.š.

Oni koji se Allahu, dž.š., neprestano usmjeravaju i pokajnički obraćaju
Br 122

Oni koji se Allahu, dž.š., neprestano usmjeravaju i pokajnički obraćaju

Ponizni, poslušni robovi
Br 121

Ponizni, poslušni robovi

Oni koji Allahu, dž.š., drage volje zajam daju
Br 120

Oni koji Allahu, dž.š., drage volje zajam daju

Sljedeći post
Lično mišljenje i hakikat (istina)  

Lično mišljenje i hakikat (istina)  

Please login to join discussion
CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v80), quality = 82
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate

Zadnje objavljeno

  • Br. 173 Kad se srca ujedine…
  • Br. 172 Ahlak Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem
  • Neka televizijske serije ne budu uzrok kajanja!
  • Ko je najveća neznalica?
  • Br. 171 Priprema za najvažnije putovanje
  • Hadže-Muhammed Baba Semmasi, k.s.
  • Br. 170 Živimo ono u šta vjerujemo
  • Zašto smo stvoreni?
  • O mjesecu Redžebu i Noći začeća (Lejletu’r-regaib)
  • Mjesec Redžeb i Lejle-i regaib
  • Kada vam dođe neka vijest…
  • Br. 169 Odgovornost iršada
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Semerkand.ba

KONTAKT

Viber

Facebook Messenger

Kontakt forma

 

Najčitanije

Ko su šehidi? Šta je mekam šehadeta?

Ko nam je prijatelj?

Svako živo biće će smrt okusiti

Pretplata i kupovina

Šta nam donosi musafir?

Duhovni odgoj u islamu

Kako spriječiti vršnjačko nasilje?

Jetimi – emanet od Allaha, dž.š., i Poslanika, s.a.v.s.

Salavat i selam

Najnovije

Br. 173 Kad se srca ujedine…

Br. 172 Ahlak Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem

Neka televizijske serije ne budu uzrok kajanja!

Ko je najveća neznalica?

Br. 171 Priprema za najvažnije putovanje

Hadže-Muhammed Baba Semmasi, k.s.

Br. 170 Živimo ono u šta vjerujemo

Zašto smo stvoreni?

O mjesecu Redžebu i Noći začeća (Lejletu’r-regaib)

Iz knjige Duhovni odgoj u islamu

Šta je ihsan?

Šta je tesavvuf?

Tri temelja vjere: Iman, Islam i Ihsan

Šta je tarikat i mešreb?

Vjerovanje u Allaha dž.š. i Njegove sifate

Kako postići stepen ihsana?

Šta je Islam?

Bejat – uvod, svrha, historijat, dokazi

Osnove vjerovanja

© 2020 Semerkand

Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt

© 2020 Semerkand

Login to your account below

Forgotten Password?

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In