• Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Semerkand
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
Semerkand
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
Semerkand
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate

Opasnost zaborava i vrijednost prisjećanja na Allaha, dž.š.

29. Novembra 2019.
in Br 107, Riječnik Kur'ana
0 0
0
Home Za pročitati Magazin Br 107

Čovjek je biće koje zaboravlja. Zaborav mu je svojstven i neodvojivi je dio njegove biti. Na tu njegovu primordijalnu osobinu se upućuje u 286. ajetu sure Bekare: “Gospodaru naš, ne kazni nas ako zaboravimo ili što nehotice učinimo!” Ponekad zaborav predstavlja Allahovu, dž.š., milost, jer bismo vjerovatno pali u mnoge poteškoće, kada bismo se sjećali svega što zaboravimo. Naprimjer, dok je zaborav preživljenih teškoća i belaja koji su “pretureni preko glave” milost; zaborav na cilj zbog koga smo stvoreni, Ahireta i samoga Gospodara predstavlja razlog zbog kojeg će čovjek biti izložen kazni i patnji. Gaflet ili nemar je naziv za zaborav koji uzrokuje vječitu patnju i propast. Zikr ili spominjanje Uzvišenog Allaha je sredstvo i lijek kojim se otklanja gaflet iz srca. Zikr, i samo zikr! Sve ono što nas odvraća od spominjanja Gospodara i zaborava Njega jeste gaflet, dok je zikr sve ono što nas podsjeća na Njega Uzvišenog.

Zikr je prisjećanje i podsjećanje. Zikr odvraća čovjeka od svega onoga što ga odvraća od Allaha, dž.š. Zikr je stil života kojem nas poziva Allah, dž.š., i kojeg je živio Allahov vjerovjesnik Muhammed Mustafa, s.a.v.s. Kada uzmemo u ruke tespih da zikrimo ili učimo vird, mi nastojimo da postignemo navedeno. Jedan od velikana iz generacije tabi’ina, Hasan Basri, r.a., je rekao: “Zikr se dijeli na dvije vrste. Prva vrsta je onaj zikr koji rob uči u sebi. Kako je samo lijep i veličanstven taj zikr! Kakvu samo nagradu donosi! Druga vrsta zikra je veličanstvenija i vrjednija od spomenute: okretati leđa svemu onome što je Allah, dž.š., učinio haramom, sjećajući Ga se pri tome.” (Gazali: Ihja’)

ONI KOJI NEPRESTANO SPOMINJU ALLAHA, DŽ.Š.,

Vjernik koji nastoji da živi vjeru Uzvišenog Allaha može se u toku svoga puta Allahu, dž.š., susresti sa mnogim poteškoćama i situacijama koje ga nastoje odvratiti od spominjanja i prisjećanja Uzvišenog Allaha. Šejtan je jedna od tih poteškoća. U Kur’anu Časnome se spominje nastojanje šejtana da zavede čovjeka s Pravog puta: “‘Daj mi vremena do Dana njihova oživljenja!’ – zamoli on. ‘Daje ti se vremena!’ – reče On. ‘E zašto si odredio pa sam u zabludu pao’ – reče – ‘kunem se da ću ih na Tvom Pravom putu presretati, pa ću im sprijeda, i straga, i zdesna i slijeva prilaziti, i Ti ćeš ustanoviti da većina njih neće zahvalna biti!’” (A’raf, 14-17)

No, u drugim ajetima se spominje da šejtan neće moći zavesti one koji su iskreni i koji nastoje iskreno da žive Allahovu, dž.š., vjeru. On nad takvima neće imati ovlasti nikakve: “‘Gospodaru moj,’ – reče – ‘zato što si me u zabludu doveo, ja ću njima na Zemlji poroke lijepim predstaviti i potrudiću se da ih sve zavedem, osim među njima Tvojih robova iskrenih.’” (Hidžr, 39-40) Jedno od sredstava kojim šejtan želi čovjeka odvratiti od sjećanja i spominjanja Allaha, dž.š., jesu alkohol i kocka, koje šejtan ljudima uljepšava. U Kur’anu Časnom se veli: “Šejtan želi da pomoću vina i kocke unese među vas neprijateljstvo i mržnju i da vas od sjećanja na Allaha i od obavljanja namaza odvrati. Pa hoćete li se okaniti?” (Ma’ida, 91) Među osobine munafika, Kur’an Časni ubraja i to da oni malo, ili skoro nikako Allaha, dž.š., spominju. Njima su draži porod njihov i imeci njihovi od spominjanja Allaha, dž.š.: “O vjernici, neka vas imanja vaša i djeca vaša ne zabave od sjećanja na Allaha. A oni koji to učine, biće izgubljeni.” (Munafikun, 9) U citiranim ajetima se pod zikrom ili zikrullahom podrazumijevaju pet dnevnih namaza, zekat, hadždž, učenje Kur’ana Časnog, pokornost Uzvišenome Allahu, te svi oni ibadeti i postupci koji čovjeka podsjećaju na Uzvišenog Gospodara. (Razi: Mefatihu ‘l-gajb, XXX, 18; Kurtubi: el-Džami’u, XVIII, 125; Ebussuud: Iršad, VIII, 152)

U mnogim ajetima se spominje da porod i imetak mogu predstavljati sredstvo koje čovjeka odovodi od zikra i prisjećanja na Allaha, dž.š. (Enfal, 28; Sebe’, 37; Tegabun, 14). No, te ajete ne treba sad shvatiti na način da nas Uzvišeni Allah odvraća od zasnivanja porodice i stjecanja imetka. Čovjek je zadužen da se brine o svojoj čeljadi, odgovoran je za njih, ali ta briga ga ne smije odvratiti od spominjanja i sjećanja Allaha, dž.š.

ALLAHOVI, DŽ.Š., ISTINSKI ROBOVI

“Ljudima se čini da je lijepo samo ono za čim žude: žene, sinovi, gomile zlata i srebra, divni konji, stoka i usjevi. To su blagodati u životu na ovome svijetu; a najljepše mjesto povratka je u Allaha.” (Al-i ‘Imran, 14) Iz ajeta vidimo šta se sve čovjeku sviđa i za čime žudi. Uistinu nije lahko, pored svega toga, biti istinski Allahov, dž.š., rob. Oni koji uspiju uspostaviti ravnotežu između spominjanja i sjećanja na Allaha, dž.š., i ljubavi prema spomenutome su, uistinu, istinski robovi Uzvišenog Allaha. U Kur’anu Časnom, Uzvišeni Allah veli: “Ima ljudi (ridžal) koje kupovina i prodaja ne ometaju da Allaha spominju i koji namaz obavljaju i sadaku udjeljuju, i koji strepe od Dana u kom će srca i pogledi biti uznemireni.” (Nur, 37) Pod pojmom “ljudi” (ridžal) se podrazumijevaju sljedeće osobe:

• Pod ljudima se podrazumijevaju muškarci, jer oni obavljaju poslove oko trgovine i kupoprodaje, a i klanjanju namaze u džematu. (Razi: Mefatihu ‘l-gajb, XXIV, 5)

• Pod ljudima se podrazumijevaju i žene, jer pripadaju ljudskome rodu.

Pod spominjanjem Uzvišenog Allaha i obavljanju namaza se u citiranome ajetu prvenstveno misli na to da ti robovi ostavljaju kuporodaju čim čuju ezan, te teže da namaz klanjaju u njegovom prvom vremenu. U ajetu se zajedno spominju zikr i namaz, što upućuje na to da ti ljudi spominju i zikre Allaha, dž.š., prije i poslije svojih namaza; iskazuju Mu zahvalu i veličaju Ga. Nije li to smisao na koji se želi ukazati u ajetu? Uprkos svemu onome što se priječi između vjernika i zikra, vjernik uspijeva da živi neprestano imajući na umu Uzvišenog Gospodara, stalno Ga se sjećajući.

Vjernik Ga se prisjeća obavljajući pet dnevnih namaza u njihovom vremenu, i to pri tome ne zanemarujući ništa od sunneta i pohvalnih djela. U 190. i 191. ajetu sure Al-i ‘Imran se veli: “U stvaranju nebesa i Zemlje i u izmjeni noći i dana su, zaista, znamenja za razumom obdarene, za one koje i stojeći i sjedeći i ležeći Allaha spominju i o stvaranju nebesa i Zemlje razmišljaju. ‘Gospodaru naš, Ti nisi ovo uzalud stvorio; hvaljen Ti budi i sačuvaj nas patnje u vatri!’” U ajetu se ističe bitnost permanentnog spominjanja Uzvišenog Allaha. Kada se kaže da spominju Allaha, dž.š., stojeći i sjedeći i ležeći, želi se naglasiti da su neprestano vezani za zikr.

Zikr ne treba ograničavati samo na namaz, post, zekat i sl. Pogledajmo sljedeći hadis: Jedan od ashaba, r.anhum, je došao Allahovome Poslaniku, s.a.v.s., pitajući ga: “Allahov Poslaniče, koji je džihad najbolji; za koji slijedi najveća nagrada?” Resulullah, s.a.v.s., je odgovorio: “Onaj u kome se najviše Allah, dž.š., spominje.” Ponovo je upitao: “A koji je post najvrjedniji?” “Onaj u kome se najviše Allah, dž.š., spominje”, odgovorio je Resulullah, s.a.v.s. Nakon toga je upitao i za namaz, hadždž i sadaku, a Resulullah, s.a.v.s., mu je identično odgovorio. Čuvši to, Ebu Bekr, r.a., se obrati Omeru, r.a.: “Ebu Hafse, zakiri (oni koji Allaha, dž.š., mnogo spominju – op.prev.) pokupiše sve nagrade!” Na to Resulullah, s.a.v.s., reče: “Tako je Ebu Bekre!” (Ahmed bin Hanbel: Musned, III/438) U tesavvufu postoji jedan princip “huš der dem”, koji podrazumijeva budnost i svjesnost u svakome trenutku. Prilikom svakog udisaja i izdisaja vjernik treba biti svjestan Uzvišenog Allaha, a ne biti u nemaru. Kako su samo sretni oni koji neprestano misle na Njega, te Ga spominju!

 

Časopis Semerkand, br. 107, Riječnik Kur'ana

Oznake: Riječnik Kur'anazaborav
Share77Tweet

Slični tekstovi

Oni koji razmišljaju i pouku primaju
Br 125

Oni koji razmišljaju i pouku primaju

Oni koji pomažu vjeru Uzvišenog Allaha
Br 123

Oni koji pomažu vjeru Uzvišenog Allaha

Oni koji udjeljuju na putu Allaha, dž.š.
Br 123

Oni koji udjeljuju na putu Allaha, dž.š.

Oni koji se Allahu, dž.š., neprestano usmjeravaju i pokajnički obraćaju
Br 122

Oni koji se Allahu, dž.š., neprestano usmjeravaju i pokajnički obraćaju

Ponizni, poslušni robovi
Br 121

Ponizni, poslušni robovi

Oni koji Allahu, dž.š., drage volje zajam daju
Br 120

Oni koji Allahu, dž.š., drage volje zajam daju

Sljedeći post
Istinoljubivost

Istinoljubivost

CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v80), quality = 82
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate

Zadnje objavljeno

  • Br. 197 Dova – razgovor srca s Gospodarom
  • Br. 193 Naše srce – naš istinski dom
  • Br. 192 Ono što pričamo, pišemo i dijelimo
  • Br. 191 Pogrešno shvatani pojmovi
  • Br. 190 Kada će ovo poniženje završiti
  • Br. 189 Dobar i loš primjer
  • El-Minhadžu ‘s-seni Adabi šejha sejjida Abdulhakima el-Husejnija
  • Br. 188 Čednost i stid
  • Br. 187 Akšemseddin – Duhovni osvajač Istanbula
  • Br. 186 Uzvišenom Allahu se pokoravamo
  • Br. 185 Zulum
  • Br. 184 Uspomene i sjećanja Gavs-i Sanija, kaddesallahu sirrehu
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Semerkand.ba

KONTAKT

Viber

Facebook Messenger

Kontakt forma

 

Najčitanije

Ko su šehidi? Šta je mekam šehadeta?

Svako živo biće će smrt okusiti

Salavat i selam

Muharrem i ašura

Šta nam donosi musafir?

Ko nam je prijatelj?

Da li su uvećani limfni čvorovi znak bolesti?

Duhovni odgoj u islamu

Šta nam govori sura Fatiha?

Najnovije

Br. 197 Dova – razgovor srca s Gospodarom

Br. 193 Naše srce – naš istinski dom

Br. 192 Ono što pričamo, pišemo i dijelimo

Br. 191 Pogrešno shvatani pojmovi

Br. 190 Kada će ovo poniženje završiti

Br. 189 Dobar i loš primjer

El-Minhadžu ‘s-seni Adabi šejha sejjida Abdulhakima el-Husejnija

Br. 188 Čednost i stid

Br. 187 Akšemseddin – Duhovni osvajač Istanbula

Iz knjige Duhovni odgoj u islamu

Šta je ihsan?

Šta je tesavvuf?

Tri temelja vjere: Iman, Islam i Ihsan

Šta je Islam?

Vjerovanje u Allaha dž.š. i Njegove sifate

Šta je tarikat i mešreb?

Kako postići stepen ihsana?

Osnove vjerovanja

Bejat – uvod, svrha, historijat, dokazi

© 2020 Semerkand

Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt

© 2020 Semerkand

Login to your account below

Forgotten Password?

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In