• Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Semerkand
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
Semerkand
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
Semerkand
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate

Istinoljubivost

29. Novembra 2019.
in Br 107, Vjera i život
0 0
0
Home Za pročitati Magazin Br 107

Istinoljubivost je jedan od temeljnih principa islama. U islamskim izvorima istinoljubivost se spominje pod pojmom “sidk” i karakteriše osobu kod koje su pravednost i istina prisutni u njenoj suštini, namjeri, ugovorima, trgovini, ukratko, u svim njenim postupcima i poslovima. Vjernik koji posjeduje osobinu istinoljubivosti naziva se “sadik”. Sadici govore samo istinu, ispunjavaju data obećanja i čuvaju emanete. U trgovini i u svim drugim poslovima, nikada ne odstupaju od istine. Ma kakvi bili uvjeti u kojima žive, oni sebe tjeraju da budu ispravni. Čak i kada znaju da će biti na gubitku, oni se nikada ne upuštaju u laž.

Čuvanje emaneta

Allahov Poslanik, s.a.v.s., je primjer lijepog ahlaka u svakom pogledu, stoga je najljepši primjer istinoljubivosti i poštenja za ummet upravo on, s.a.v.s. Bilo u predislamskom periodu ili nakon dolaska islama, svaki član društva, osjećao je najdublje povjerenje prema najljepšem primjeru istinoljubivosti i poštenja, našem Poslaniku, s.a.v.s. Zbog njegovog poštenja, u Mekki su ga zvali “el- Emin”.

Čak i mušrici koji su ga željeli ubiti, uvijek su ga posmatrali kao povjerljivog i poštenog čovjeka. Njemu su povjeravali svoje vrijedne stvari, zlato i srebro, koje nisu htjeli povjeriti ni svojim bližnjima. Mušrici su bili sigurni u to da će Allahov Poslanik, s.a.v.s., čuvati njihove imetke, šta god mu oni nažao učinili. Naš Poslanik, s.a.v.s., brinuo se o emanetima koje su mu povjeravali mušrici, sve do preseljenja iz Mekke u Medinu. U noći kada su mušrici planirali ubiti Allahova Poslanika, s.a.v.s., on je rekao Aliju, r.a., da će učiniti hidžru i da on preda vlasnicima emanete koji ostanu iza njega. On, s.a.v.s., nije iznevjerio čak ni mušrike.

Na jeziku laž, u srcu dvoličnost

Istinoljubivost je osobina koja se treba manifestovati i na srcu i na jeziku. Najočitija karakteristika takve naravi jeste u tome da jezik ne izgovara laži. To je osnovni uvjet. Osoba koja ne čuva svoj jezik od laži, ne može spasiti srce od dvoličnosti. Takav ostaje zarobljen u dvoličnosti, varanju i spletkarenju. Srce osobe koja lažući vara ljude i na taj način postiže ono što želi, s vremenom počinje gubiti osjećaj za odgovornost, vijernost i čast. Dakle, kod takve osobe propada sistem vrijednosti. Ona prestaje ispunjavati data obećanja, te počinje izmišljati lažne izgovore kako bi se opravdala. Ne preza da iznevjeri povjereni joj emanet, jer ukoliko i bude pitana za svoju pronevjeru, već ima spremna lažna opravdanja. Kako vrijeme odmiče, tako kod te osobe nestaje islamski edeb i lijepi ahlak. Ona gubi osobine muslimana i postaje beskarakterna osoba. Njen ahlak se pretvara u ruševinu, a da toga nije ni svjesna, nego još uvijek misli da je na dobitku jer vara ljude.

Međutim, kada bi takav čovjek uspio prevariti sve ljude, ne može prevariti Allaha, dž.š., Gospodara nebesa i Zemlje. On zna svako skriveno i vidno stanje roba. Jadno li je stanje čovjeka koji je postao rob laži, pa sada ima smjelosti da počini i mnoga druga ružna djela. Propast u koju je sebe odveo naziva se licemjerstvo. Allahov Poslanik, s.a.v.s., je rekao: “Tri su znaka licemjera: kada govori – laže, kada nešto obeća – ne ispuni, kada mu se nešto povjeri u emanet – on to pronevjeri.” (Ahmed b. Hanbel, el- Musned, 8470)

Kada bi plemeniti ashabi, r.anhum, primijetli i najmanji trag znakova licemjerja koje je nabrojao Allahov Poslanik, s.a.v.s., odmah bi ih obuzimao strah, i razmišljali bi: “Da li sam ja upropašten, da li sam postao licemjer?” Drhtali bi od straha od Allaha, dž.š., i odmah bi trčali do Allahova Poslanika, s.a.v.s. Njemu bi ispričali svoje stanje i tražili bi rješenje. Ono što je u njima budilo takav strah bila je pomisao: “Kako je moguće da takve osobine posjeduje musliman koji vjeruje u Allaha, dž.š., Njegova Poslanika, s.a.v.s., i Ahiret.”

Ustrajnost u poštenju

Nesumnjivo je da će se do Sudnjeg dana vjernicima dešavati situacije poput onih koje su činile da plemeniti ashabi, r.anhum, osjete brigu za svoj iman. Takav strah i briga kakve su osjećali plemeniti ashabi, r.anhum, trebaju krasiti svakog vjernika. U protivnom, od njegovog islama će ostati samo ime. Ni u kojem slučaju nije osnovano pravdati se izgovorom: “Nismo imali izbora, morali smo napustiti poštenje!” U Časnom Kur’anu se navodi da će na Sudnjem danu narod koji je ogrezao u griješenju tražiti izgovore, pa reći: “Bili smo potlačeni na Zemlji”, a onda će Uzvišeni Allah upitati: “Zar Allahova Zemlja nije prostrana i zar se niste mogli nekud iseliti?” (Nisa’, 97) Govoriti neistinu je haram, a posjedovati ahlak poštenja i istinoljubivosti je farz. Ukoliko bi čovjeka zbog njegove ispravnosti prognali, ne iz devet, već iz devedeset i devet sela, on treba razmišljati o tome kako je Allahova, dž.š., Zemlja prostrana te pod svaku cijenu nastaviti živjeti poštenim životom. Ovaj svijet kao i Ahiret pripadaju Allahu, dž.š… Oni koji kod Njega imaju vrijednost jesu oni koji su istinoljubivi. Čovjekova istinska zarada je kod Allaha, dž.š. Allahov Poslanik, s.a.v.s., je rekao: “Ne odvajajte se od istine jer ona vodi dobru, a dobro vodi u Džennet.” (Buhari, Edeb, 69)

U ovom vremenu kada su muslimani zapali u ropstvo mnogih slabosti, prve vrline koje trebamo prigrliti jesu istinoljubivost i poštenje. Naročito kada su u pitanju namaz i ostali ibadeti, mu’minima nikako ne priliči neistina, dvoličnost i nepovjerljivost. Zbog toga najprije moramo ojačati naše nijjete i odlučnost, a zatim pokazati trud kako bi istinoljubivost ušla u svako polje našeg života. Jedino na taj način, naše ime će biti upisano među imena sadika i jedino tako ćemo biti dostojni velikog uspjeha.

 

Časopis Semerkand, br. 107, Vjera i život

Oznake: istinoljubivostvjera i život
ShareTweet

Slični tekstovi

Mjesec Redžeb i Lejle-i regaib
Br 123

Mjesec Redžeb i Lejle-i regaib

Te noći si došao ti
Br 131

Te noći si došao ti

Jezikom odabranih
Br 130

Jezikom odabranih

Druga polovina vjere
Br 130

Druga polovina vjere

Kurban
Br 128

Kurban

Da nije dove…
Br 129

Da nije dove…

Sljedeći post
HAK I BATIL (istina i laž)

HAK I BATIL (istina i laž)

CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v80), quality = 82
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate

Zadnje objavljeno

  • O mjesecu Redžebu i Noći začeća (Lejletu’r-regaib)
  • Mjesec Redžeb i Lejle-i regaib
  • Kada vam dođe neka vijest…
  • Br. 169 Odgovornost iršada
  • Stanja, snovi i djela
  • Ko je u tvom srcu?
  • Br. 168 Naše namjere i naša djela
  • Br. 166 Heva – neprijatelj koji je u nama
  • Te noći si došao ti
  • Tuga i sreća
  • Sura Ihlas, jedan ajet – tri mekama
  • Hadže-Mahmud Indžir-i el-Fagnevi, k.s.
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Semerkand.ba

KONTAKT

Viber

Facebook Messenger

Kontakt forma

 

Najčitanije

O mjesecu Redžebu i Noći začeća (Lejletu’r-regaib)

Ko su šehidi? Šta je mekam šehadeta?

Jetimi – emanet od Allaha, dž.š., i Poslanika, s.a.v.s.

Svako živo biće će smrt okusiti

Ko nam je prijatelj?

Pretplata i kupovina

Čuvanje Časnog Kur’ana

Šta je ihsan?

Salavat i selam

Najnovije

O mjesecu Redžebu i Noći začeća (Lejletu’r-regaib)

Mjesec Redžeb i Lejle-i regaib

Kada vam dođe neka vijest…

Br. 169 Odgovornost iršada

Stanja, snovi i djela

Ko je u tvom srcu?

Br. 168 Naše namjere i naša djela

Br. 166 Heva – neprijatelj koji je u nama

Te noći si došao ti

Iz knjige Duhovni odgoj u islamu

Šta je ihsan?

Šta je tesavvuf?

Tri temelja vjere: Iman, Islam i Ihsan

Šta je tarikat i mešreb?

Vjerovanje u Allaha dž.š. i Njegove sifate

Kako postići stepen ihsana?

Šta je Islam?

Bejat – uvod, svrha, historijat, dokazi

Osnove vjerovanja

© 2020 Semerkand

Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt

© 2020 Semerkand

Login to your account below

Forgotten Password?

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In