• Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Semerkand
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
Semerkand
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
Semerkand
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate

Stanja, snovi i djela

26. Novembra 2022.
in Br 130, Sohbet
0 0
0
Home Za pročitati Magazin Br 130

Derviši se ne bi trebali zaokupljati tesavvufskim posebnim halovima (stanja), kerametima (posebne počasti), niti snovima. Vezano za to, veoma važno pitanje, velikani upozoravaju:

„Kada derviš sjedne da čini zikr, pa mu se pojavi neki poseban ma'nevi hal (duhovno stanje), on to treba prihvatiti kao svoju slabost. Treba razmišljati: ‘Ja sam veoma slabašan, pa mi Allah, dž.š., daje ova posebna stanja, kako bi mi povećao želju za ibadetom i pokornošću. Da sam ja čvrst, tj. da su moji uvjerenje i povjerenje u Uzvišenog Hakka potpuni, ja ne bih očekivao ove ma'nevi halove koji su ahiretska nagrada, ne bih očekivao nikakvu materijalnu niti duhovnu nadoknadu, nego bi moj nijet bio: Ilahi ente maksudi ve ridake matlubi: Allahu Ti si moj cilj i Tvoje zadovoljstvo je ono što tražim.’

Dakle, derviš ne treba očekivati nikakve ma'nevi halove, a ako ih bude očekivao, neće ih postići.“

Većina ma'nevi halova koji se pojave kod murida biva uzrokom njihovog zaostajanja na putu. Nakon što osjete duhovne naslade, muridi često zapostavljaju svoje duhovno upotpunjavanje i usmjeravaju se na postizanje tih duhovnih užitaka. A takva stanja su za slabe, da bi ih se potaknulo na trud, ona se ne daju čvrstim muridima. Isto kao što roditelji maloj djeci daju igračke, tako i muršid slabašnim muridima daje tu vrstu igrački, da bi se malo zabavili i da bi zadobili muhabet.

Jedna od najčešćih zamki u koje muridi padaju jeste pridavanje prevelike važnosti snovima. Šejhovi su uvijek oštro upozoravali da se ne smije postupati po snovima i ma'nevi halovima. Jer, šejtan muridima prikazuje lažne snove kako bi ih odvratio sa Pravog puta. Veoma često dolazi u liku šejha i daje određena uputstva i savjete. To ponekad otvara put čak i napuštanju ibadeta i traganja za postizanjem Allahova zadovoljstva, da nas Uzvišeni Allah sačuva od toga. Iz tog razloga, kada neko sanja takav san, o tome obavezno mora razgovarati sa muršidom ili sa nekim koga je muršid ovlastio za to.

Kutb iršada svoga vremena je kazao: „Devedeset posto onoga što sufije nazivaju ma'nevijatom je od šejtana. Međutim, budući da oni nisu potpune evlije, ne mogu da vide hakikat (pravu istinu).“

U djelu „Iršadu ‘l-muridin“ ovako stoji: „Tvrditi ili vjerovati ‘Šejh mene poznaje’, prije nego što se zahiren ode i razgovara sa šejhom, je pogrešno. Murid svako svoje stanje treba ispričati muršidu. Mnogo je murida koji ne postupaju tako, a govore: ‘Šejh zna moje stanje’. Derviši trebaju znati da samo Uzvišeni Allah poznaje gajb (skriveno).

Onaj ko, umjesto da ode i priča sa šejhom, govori: ‘Moj šejh sve zna’, taj srlja ka velikoj propasti. Jer šejh može znati samo ono i onoliko koliko mu Allah, dž.š., obznani.

Ne postoji pravilo koje kaže da vjerovjesnici, a.s., i evlije poznaju apsolutni gajb. Murid obavezno mora postupati shodno zahirskim mjerilima. Nije dozvoljeno postupati po batinu (skriveno). Znamo da se i Pejgamber, s.a.v.s., prema munaficima (licemjeri) odnosio shodno njihovim zahirskim stanjima. Iako je znao za njihove licemjerne postupke, nije se zanimao njihovim ma'nevijskim halovima.

Da se moglo postupati po snovima i po batinu, niti bi dolazili pejgamberi, a.s., niti bi bio objavljen Časni Kur'an.“

Sreća na oba svijeta postiže se postupanjem po zahiru. Uzvišeni Allah ne šalje Džibrila, a.s., svakom dervišu, svakom evliji. On je dolazio poslanicima, a.s.

 

 

Oznake: sohbetznanje
ShareTweet

Slični tekstovi

Ko je u tvom srcu?
Br 131

Ko je u tvom srcu?

Tuga i sreća
Br 130

Tuga i sreća

Sura Ihlas, jedan ajet – tri mekama
Br 130

Sura Ihlas, jedan ajet – tri mekama

Hadže-Mahmud Indžir-i el-Fagnevi, k.s.
Br 130

Hadže-Mahmud Indžir-i el-Fagnevi, k.s.

Najvisočiji stepeni
Br 130

Najvisočiji stepeni

Jezikom odabranih
Br 130

Jezikom odabranih

Sljedeći post
Br. 169 Odgovornost iršada

Br. 169 Odgovornost iršada

CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v80), quality = 82
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate

Zadnje objavljeno

  • O mjesecu Redžebu i Noći začeća (Lejletu’r-regaib)
  • Mjesec Redžeb i Lejle-i regaib
  • Kada vam dođe neka vijest…
  • Br. 169 Odgovornost iršada
  • Stanja, snovi i djela
  • Ko je u tvom srcu?
  • Br. 168 Naše namjere i naša djela
  • Br. 166 Heva – neprijatelj koji je u nama
  • Te noći si došao ti
  • Tuga i sreća
  • Sura Ihlas, jedan ajet – tri mekama
  • Hadže-Mahmud Indžir-i el-Fagnevi, k.s.
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Semerkand.ba

KONTAKT

Viber

Facebook Messenger

Kontakt forma

 

Najčitanije

O mjesecu Redžebu i Noći začeća (Lejletu’r-regaib)

Ko su šehidi? Šta je mekam šehadeta?

Jetimi – emanet od Allaha, dž.š., i Poslanika, s.a.v.s.

Ko nam je prijatelj?

Svako živo biće će smrt okusiti

Pretplata i kupovina

Šta je ihsan?

Čuvanje Časnog Kur’ana

Salavat i selam

Najnovije

O mjesecu Redžebu i Noći začeća (Lejletu’r-regaib)

Mjesec Redžeb i Lejle-i regaib

Kada vam dođe neka vijest…

Br. 169 Odgovornost iršada

Stanja, snovi i djela

Ko je u tvom srcu?

Br. 168 Naše namjere i naša djela

Br. 166 Heva – neprijatelj koji je u nama

Te noći si došao ti

Iz knjige Duhovni odgoj u islamu

Šta je ihsan?

Šta je tesavvuf?

Tri temelja vjere: Iman, Islam i Ihsan

Šta je tarikat i mešreb?

Vjerovanje u Allaha dž.š. i Njegove sifate

Kako postići stepen ihsana?

Šta je Islam?

Bejat – uvod, svrha, historijat, dokazi

Osnove vjerovanja

© 2020 Semerkand

Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt

© 2020 Semerkand

Login to your account below

Forgotten Password?

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In