• Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Semerkand
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
Semerkand
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
Semerkand
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate

Šifre posljednjeg trena

29. Oktobra 2013.
in Br 57, Riznica mudrosti, Sejjid Mubarek, Uvodna riječ
0 0
0
Home Za pročitati Magazin Br 57

Sejjid Mübarek Erol | Br. 57 – UVODNA RIJEČ

Naš Gospodar Koji stvara iz ničega ezelskom je odredbom stvorio za čovjeka jednu liniju iz svijeta duša prema beskrajnom vječnom svijetu. Ovaj dunjalučki život je učinio samo mostom između ezela (praiskona) i vječnosti, a kao najteži dio tog mosta dao je da bude posljednji izdah.

Posljednji izdah kojim se završava dunjalučki život za čovjeka ima životnu važnost, jer predstavlja rezultat njegove prošlosti i određuje mu svojstvo vječnog života koji će započeti.

Za roba je nepoznanica i skriveno ezelsko određenje. Nije moguće unaprijed znati kakav će biti kraj, odnosno kako će se odvijati posljednji izdah. Iz tog razloga, da bi formirali mišljenje o završetku, potrebno je pogledati u život koji je protekao prije posljednjeg izdaha.

 Poznata izreka: “Kako budeš živio, tako ćeš i umrijeti”, olakšat će nam razumijevanje ove teme. Pošto mi možemo vidjeti samo vanjski život nekog čovjeka, nismo obaviješteni o mnogim drugim detaljima. Iz tog razloga, kako je čovjek proveo svoj život – to samo zna Gospodar i on lično.

Završetak se odvija na dva načina: kao rezultat robovog odabira dobrog ili lošeg svojom vlastitom voljom i htjenjem. Ako je bio izabrao hairli put kada je riječ o načinu života i vjerovanja, onda mu i završetak rezultira lijepim krajem. Dakle, ovakav trenutak je veselje čašćenja sa radosnom viješću gledanja u Njegovo lice i dženneta, kao i otvaranje vrata vječne sreće. Ako je bio izabrao lažni put kada je riječ o načinu života i vjerovanja, onda će i njegov završetak biti loš. To je trenutak kada će se otvoriti vrata vječne nesreće, džehennemske kazne i vječnog razočarenja.

Vrlo je važan izbor koji napravimo prije samog završetka koji se ostvaruje na dva načina: postizanjem vječne sreće ili vječne propasti. Mi moramo ispitati i naučiti zbog čega je ili iz čega proistječe loš kraj koji je nagovjestitelj vječne propasti. Ovo u jednom smislu znači da osoba prije posljednjeg izdaha mora svesti račun sama sa sobom.

Pošto je Allah, dž.š., Stvoritelj i Onaj koji zna šta je čovjeku potrebno, postavio je Svoje zabrane i saopćio Svoje naredbe koje ga vode miru i sreći. Kršeći zabrane, odnosno čineći harame, duhovno srce onih koji prekoračuju Allahove granice gubi svoju čistoću. Ako potamljena srca u potpunosti izgube svjetlo i uguše se u zulmetu, da nasAllah sačuva toga, na kraju bivaju zapečaćena. Posjednika ovakvog srca očekuje loš kraj.

Niko nije i ne može biti siguran od skretanja njegovog srca ili udaljavanja od istine. Srce nije stabilno i svakog trena postoji mogućnost da se okrene u suprotnom pravcu. Zbog toga je Muhammed, a.s., stalno činio dovu: “Moj Gospodaru, Koji okrećeš srca na stranu na koju želiš, učvrsti moje srce u tvojoj vjeri!” A kad je bio upitan: “Zar i ti da se bojiš?”, odgovorio je: “Šta me može učiniti sigurnim? Srce se nalazi između dva prsta svemoći Allaha, dž.š. Okreće ga onako kako želi.”

Ono što srce drži na pravom putu i na stepenu sigurnosti jeste konstantno spominjanje Allaha, dž.š. (zikr). Ako se čovjek povinuje naredbama nefsa koji je izvor negativnosti i ako mu grijesi postanu navika, gubi čast ljudskosti i dospijeva na stepen ispod životinje.

Posljednji izdisaj onih koji umru u nepokornosti – bojazan je da će biti u lošem završetku, odnosno da će otići bez imana.

Jedan od razloga lošeg kraja jeste napuštanje dobrih dijela, odnosno njihovo odgađanje. To se dešava obmanom prolaznim i praznim stvarima, uplitanjem u nefsanke podvale i zamke, te šejtanskim prevarama. Kako ne bismo dospjeli u takvo stanje, neka nam slijedeći hadis-i šerif bude životna vodilja: “Iskoristi pet stvari prije ostalih pet: mladost prije starosti, zdravlje prije bolesti, bogatstvo prije siromaštva, slobodno vrijeme prije zauzetosti i život prije smrti.”

Najvažniji razlog lošeg kraja jeste dvoličnost koja se može nastaniti u srcu zajedno sa novotarijama u vjerovanju. Djelo sa nifakom i bidatom (novotarijom u vjerovanju) kod Allaha, dž.š., nije prihvaćeno. Ove dvije opasnosti na posljednjem izdisaju, kad se najmanje očekuje, da nas Allah sačuva, mogu biti razlog čovjekovog preseljenja uz poricanje.

Drugi razlog je obuhvaćenost srca ljubavlju prema dunjaluku i slabost imana. Naše srce, mjesto koje uzvišeni Allah posmatra, jest mjesto stvoreno radi božanske ljubavi. Ako u njega uđe ljubav prema dunjaluku ili bilo šta drugo, pojavit će se zbrka u ljubavi i pometnja u iskrenosti. Ta pometnja utječe na mnoge ljude u njihovom posljednjem izdisaju. U trenucima smrtne opijenosti, to može biti razlog čovjekovom okretanju lica od Allaha, dž.š., da nas On sačuva od toga!

Smrt osobe koja je voljela dunjaluk više od ahireta znači napuštanje onoga što voli i odlazak onome što ne voli. Naravno, ta nevoljnost odlaska čovjeka vodi ka neprijateljstvu prema smrti i Onome koji je stvorio. Dakle, ovakvo stanje na posljednjem izdisaju znači loš završetak. Da ne bismo upali u to teško stanje, moramo se čuvati od dvojne ljubavi i od svake vrste širka. Moramo vrlo dobro znati šta ćemo voljeti, a šta (srcem) napustiti.

 Sav problem jeste iščupati iz srca ljubav prema dunjaluku koja nas sprječava da se usmjerimo Allahu i ahiretu. Ljubav prema dunjaluku je glava svakog grijeha, izvor lošeg ponašanja i tačka na koju se naslanjaju šejtanske prevare. Ljubav prema dunjaluku biva razlogom slabosti imana i, na koncu, razlogom lošeg kraja.

Trebamo ovladati svojim srcem. Moramo se upoznati sa bolestima koje remete njegov mir i pribranost, i koje podstiču na nepokornost i grijehe, te se s njima boriti. Ove bolesti koje su predmet tesavvufskog odgoja su slijedeće: sve vrste novotarija u vjerovanju, nifak, ljubav prema dunjaluku, slabost imana, pohlepa, duga nada, rijaluk, kibur, pretvaranje, zavist, mržnja, neprijateljstvo, gibet itd.

Da bismo se izborili sa svim ovim bolestima, potrebno je da budemo u bliskoj vezi s Allahovim prijateljima i Rabbani alimima. Bereketom njihovih dova i primjenom “recepata” koje su oni propisali, ova borba biva olakšana, pogotovo ako provedemo život u stalnom zikru pod njihovim vodstvom i nadzorom – tada nefs doživi sigurnost, pa mu čak i smrt bude uljepšana.

Tada smrt ne bude noćna mora. Postaje susret ašika i Mašuka (Voljenog). Doživljava se, kao što kaže Hazreti Mevlana – Šeb-i Arus (Noć vjenčanja). Oni koji postignu ovakvo stanje u posljednjem trenutku dobivaju radosne vijesti. Naš Gospodar ovako opisuje dolazak posljednjeg trena: “One kojima će meleci duše uzeti, oni čisti, i kojima će govoriti: ‘Mir vama! Uđite u džennet zbog onoga što ste činili!’” (en-Nahl, 32)

Da nas Allah učini od dobrih robova koji će čineći dobra djela okončati ovaj život sa lijepim završetkom!

Sa Allahovom pomoći i podrškom…

Oznake: preseljanjeSemerkand br 57srcesreća
ShareTweet

Slični tekstovi

Br. 197 Dova – razgovor srca s Gospodarom
Br 197

Br. 197 Dova – razgovor srca s Gospodarom

Br. 193 Naše srce –  naš istinski dom
Br 193

Br. 193 Naše srce – naš istinski dom

Br. 193 Naše srce –  naš istinski dom
Br 192

Br. 192 Ono što pričamo, pišemo i dijelimo

Br. 191 Pogrešno shvatani pojmovi
Br 191

Br. 191 Pogrešno shvatani pojmovi

Br. 190 Kada će ovo poniženje završiti
Br 190

Br. 190 Kada će ovo poniženje završiti

Br. 189 Dobar i loš primjer
Br 189

Br. 189 Dobar i loš primjer

Sljedeći post
Pokajanje i popravljanje

Pokajanje i popravljanje

Please login to join discussion
CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v80), quality = 82
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate

Zadnje objavljeno

  • Br. 197 Dova – razgovor srca s Gospodarom
  • Br. 193 Naše srce – naš istinski dom
  • Br. 192 Ono što pričamo, pišemo i dijelimo
  • Br. 191 Pogrešno shvatani pojmovi
  • Br. 190 Kada će ovo poniženje završiti
  • Br. 189 Dobar i loš primjer
  • El-Minhadžu ‘s-seni Adabi šejha sejjida Abdulhakima el-Husejnija
  • Br. 188 Čednost i stid
  • Br. 187 Akšemseddin – Duhovni osvajač Istanbula
  • Br. 186 Uzvišenom Allahu se pokoravamo
  • Br. 185 Zulum
  • Br. 184 Uspomene i sjećanja Gavs-i Sanija, kaddesallahu sirrehu
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Semerkand.ba

KONTAKT

Viber

Facebook Messenger

Kontakt forma

 

Najčitanije

Ko su šehidi? Šta je mekam šehadeta?

Svako živo biće će smrt okusiti

Salavat i selam

Šejh Abdulkadir Gejlani, k.s., i kadirijski put

Šta nam donosi musafir?

Zahvalnost u vremenu nezahvalnosti na blagodatima

Da li su uvećani limfni čvorovi znak bolesti?

Ko nam je prijatelj?

Šta nam govori sura Fatiha?

Najnovije

Br. 197 Dova – razgovor srca s Gospodarom

Br. 193 Naše srce – naš istinski dom

Br. 192 Ono što pričamo, pišemo i dijelimo

Br. 191 Pogrešno shvatani pojmovi

Br. 190 Kada će ovo poniženje završiti

Br. 189 Dobar i loš primjer

El-Minhadžu ‘s-seni Adabi šejha sejjida Abdulhakima el-Husejnija

Br. 188 Čednost i stid

Br. 187 Akšemseddin – Duhovni osvajač Istanbula

Iz knjige Duhovni odgoj u islamu

Šta je ihsan?

Šta je tesavvuf?

Tri temelja vjere: Iman, Islam i Ihsan

Šta je Islam?

Vjerovanje u Allaha dž.š. i Njegove sifate

Šta je tarikat i mešreb?

Kako postići stepen ihsana?

Osnove vjerovanja

Bejat – uvod, svrha, historijat, dokazi

© 2020 Semerkand

Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt

© 2020 Semerkand

Login to your account below

Forgotten Password?

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In