Israf – pretjerivanje
Dragi prijatelji!
Karakteristika naše vjere je ravnoteža. Čestitost i moralnost koje se osiguravaju brakom spas su od dvije krajnosti – celibata i zinaluka. Dinska ljubomora, ljubav i prezir u ime Allaha, naređivati dobro a odvraćati od zla – znači ne biti zalim, a niti beskičmenjak. Darežljivost je srednji put između rasipništva i škrtosti i tako dalje. “I tako smo vas učinili središnjom zajednicom” (el-Bekare, 143).
Allah, dž.š., za pravi put koristi izraz seva’i’s-sebil, tj. srednji put: “Reci: ‘Sljedbenici Knjige, ne pretjerujte u vjerovanju svome, suprotno Istini, i ne slijedite prohtjeve naroda koji je zalutao još prije, i mnoge odveli u zabludu, i sami skrenuli s pravoga puta (seva’i’ssebil)!’” (el-Maide, 77).
Uzvišeni nam naređuje pravednost: “Reci: ‘Gospodar moj naređuje pravednost (el-kist)’” (el-A‘raf, 29), a navedeni izraz ima značenje sredine, jer svako umanjivanje ili pretjerivanje nije pravednost.
Pretjerivanje, tema o kojoj pišemo, može biti na tri osnovna načina:
• zabranjivati halal, kao što su Allahovi ukrasi i lijepa dozvoljena jela;
• ulaziti u zonu harama, tj. svega onoga što je Allah strogo zabranio i
• prelaziti granice potrebe u dozvoljenim stvarima.
“Ono što je Allah u Svojoj Knjizi dozvolio, to je halal, a što je u njoj zabranio, to je haram, a u čemu je prešutio, to se prašta, pa molite od Allaha Njegov oprost, jer On, zaista, ne zaboravlja.” (hadis)
Gospodaru naš, oprosti nam grijehe naše i pretjerivanje u postupcima našim!