• Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Semerkand
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
Semerkand
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
Semerkand
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate

Koji zikr je najbolji?

3. Juna 2019.
in Br 104
0 0
0
Home Za pročitati Magazin Br 104

Veliki mutesavvif 19. stoljeća, Muhammed b. Abdullah el-Hani, k.s., u svome djelu „Behdžetu’s-senijje: Nakšibendijski adabi”, o vrijednosti skrivenog zikra kaže:

Zikr se može činiti i jezikom i srcem. To je na sljedeći način objasnio Imam Nevevi, k.s., u svome djelu el-Ezkar: “Zikr se može činiti jezikom i srcem, a najvrjedniji zikr je onaj koji se čini i jezikom i srcem. Ukoliko se čini samo jezikom ili samo srcem, onda je zikr srcem vrjedniji od zikra jezikom.” Bilo da se radi o srčanom ili zikru koji se čini jezikom, za obje vrste zikra postoje dokazi u Časnom Kur’anu i u Sunnetu. Velikani nakšibendijskog puta odabrali su hafi, dakle, skriveni zikr. Oni su to učinili shodno dokazima iz Časnog Kur’ana i Sunneta. Ovo su njihova uporišta iz Časnog Kur’ana:

  • “I spominji Gospodara svoga ujutro i navečer u sebi, ponizno i sa strahopoštovanjem i ne podižući jako glas, i ne budi bezbrižan.“ (A’raf, 205)
  • “Molite se ponizno i u sebi Gospodaru svome, ne voli On one koji se previše glasno mole.” (A’raf, 55)

A dokazi iz Sunneta nalaze se u sljedećim hadisima: Uzvišeni Allah kaže: “Ja prema Svome robu postupam shodno njegovom mišljenju o Meni. Kada Me spominje, Ja sam sa njim. Ukoliko Me spominje u sebi (tajno), i Ja njega spominjem u Sebi (tajno). Ukoliko Me spomene u društvu, i Ja njega spomenem u mnogo vrjednijem društvu.” (Buhari, Tevhid, 15; Muslim, Zikr, 6; Tirmizi, Da’vat, 131)

Tajni zikr (zikr koji ne čuju meleki pisari), sedamdeset puta je vrjedniji od javnog. Na Sudnjem danu, Allah, dž.š., će sakupiti sve ljude radi polaganja računa. Meleki pisari će donijeti napisana sva djela koja su zapisali. Onda će im Allah, dž.š., reći: “Da li je ostalo nešto što niste zapisali Mome robu?”, a meleki će odgovoriti: “Nismo propustili ništa što smo o njemu znali i vidjeli, sve smo zapisali.” Nakon toga, Allah, dž.š., će se obratiti Svome robu: “Ti kod Nas imaš tajnu knjigu. Meleki za nju ne znaju. U nju sam Ja upisivao i Ja ću te nagraditi za ono što je upisano. To je zikr koji si tajno činio.” (Ebu Ja’la, Musned, br. 4738; Ibn Hadžerel-‘ Askalani, el-Metalibu’l-‘alije, br. 3421; Hejsemi, Medžmeu’z-zevaid, 10/81)

Kao što vidimo, zikr koji se čini jezikom je zikr koji meleki čuju i zapisuju, a srčani zikr je zikr koji meleki ne čuju i ne zapisuju. Imam Sujuti, rah., u svom djelu el-Džamiu’ssagir, je naveo sljedeći hadis: “Najbolji zikr je tajni zikr, a najbolja opskrba je ona koje ima u dovoljnoj mjeri.” (Ahmed b. Hanbel, el-Musned, 1/172; Sujuti, el-Džamiu’s-sagir, br.4009, Ebu Ja’la, Musned, br.731; Bejheki, Šu’abu’l-iman, br.552)

Časopis Semerkand, br.104

Oznake: zikr
ShareTweet

Slični tekstovi

Zikr uvijek i na svakome mjestu
Br 104

Zikr uvijek i na svakome mjestu

“Mali” gosti Allaha, dž.š.
Br 104

“Mali” gosti Allaha, dž.š.

Poruka studentima
Br 104

Poruka studentima

Prije nego dođemo do kraja puta
Br 104

Prepreke na putu sufija

Edeb
Br 104

Edeb

Stanja srca
Br 104

Da li zikr tjera šejtana od nas?

Sljedeći post
Fitna, čišćenje i kazna

Fitna, čišćenje i kazna

Please login to join discussion
CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v80), quality = 82
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate

Zadnje objavljeno

  • Br. 197 Dova – razgovor srca s Gospodarom
  • Br. 193 Naše srce – naš istinski dom
  • Br. 192 Ono što pričamo, pišemo i dijelimo
  • Br. 191 Pogrešno shvatani pojmovi
  • Br. 190 Kada će ovo poniženje završiti
  • Br. 189 Dobar i loš primjer
  • El-Minhadžu ‘s-seni Adabi šejha sejjida Abdulhakima el-Husejnija
  • Br. 188 Čednost i stid
  • Br. 187 Akšemseddin – Duhovni osvajač Istanbula
  • Br. 186 Uzvišenom Allahu se pokoravamo
  • Br. 185 Zulum
  • Br. 184 Uspomene i sjećanja Gavs-i Sanija, kaddesallahu sirrehu
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Semerkand.ba

KONTAKT

Viber

Facebook Messenger

Kontakt forma

 

Najčitanije

Ko su šehidi? Šta je mekam šehadeta?

Svako živo biće će smrt okusiti

Salavat i selam

Šejh Abdulkadir Gejlani, k.s., i kadirijski put

Šta nam donosi musafir?

Br. 197 Dova – razgovor srca s Gospodarom

Bijeli luk, lijek za 70 bolesti

Zahvalnost u vremenu nezahvalnosti na blagodatima

Duhovni odgoj u islamu

Najnovije

Br. 197 Dova – razgovor srca s Gospodarom

Br. 193 Naše srce – naš istinski dom

Br. 192 Ono što pričamo, pišemo i dijelimo

Br. 191 Pogrešno shvatani pojmovi

Br. 190 Kada će ovo poniženje završiti

Br. 189 Dobar i loš primjer

El-Minhadžu ‘s-seni Adabi šejha sejjida Abdulhakima el-Husejnija

Br. 188 Čednost i stid

Br. 187 Akšemseddin – Duhovni osvajač Istanbula

Iz knjige Duhovni odgoj u islamu

Šta je ihsan?

Šta je tesavvuf?

Tri temelja vjere: Iman, Islam i Ihsan

Šta je Islam?

Vjerovanje u Allaha dž.š. i Njegove sifate

Šta je tarikat i mešreb?

Kako postići stepen ihsana?

Osnove vjerovanja

Bejat – uvod, svrha, historijat, dokazi

© 2020 Semerkand

Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt

© 2020 Semerkand

Login to your account below

Forgotten Password?

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In