Suada Srabović | ODGOJ DJECE
Ključ uspjeha djece
Kod nas se u posljednje vrijeme odgovor na ovakve dileme pokušao pronaći okrivljujući slabu stimulaciju djece u ranoj dobi. Pa danas vidimo djecu kako već od malih nogu idu na razne kurseve, uporedo s maternjim uče i strane jezike, pohađaju muzičku školu i slično. To s jedne strane jeste dobro, no nije nikakva garancija da će biti dovoljno za postizanje uspjeha djeteta u budućnosti! Razlog tome je što nije dovoljno forsirati samo razvoj intelekta, a zanemariti brigu o emocionalnom životu djeteta. Posljedica ovakvog pristupa ima gomilanje stresa što djetetu dodatno otežava uspjeh. Usvajanje pojmova ne znači nužno i usvajanje stvarnog znanja. Postoji više načina usvajanja pojmova: putem gotovih zaključaka i defiicija učenje napamet, pa do učenja uz pomoć vlastitog misaonog napora, pa znanje stečeno na ovaj način predstavlja «oruđe» koje možemo primijeniti u raznim životnim situacijama.
Ovome treba posvetiti posebnu pažnju, jer smo, nažalost, svjedoci da naša djeca sve više ulažu napor u memorisanju činjenica, a sve manje u razvoj trajne intelektualne radoznalosti i navike za samostalan rad…