• Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Semerkand
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
Semerkand
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
Semerkand
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate

Šta je bilo, bilo je

Stalno vraćanje na neku grešku iz prošlosti i propuštanje ljepote sadašnjeg trenutka, istovremeno znači i pretvaranje porodičnog života u beskrajni nemir i netrepeljivost.

24. Aprila 2021.
in Br 123, Brak
0 0
0
Home Za pročitati Magazin Br 123

Za prošlost često kažemo „Šta je bilo, bilo je.“ Naročito osobe koje su zlopamtila trebaju stalno sebi ponavljati tu izreku. Jer, stalno vraćanje na neku grešku iz prošlosti i propuštanje ljepote sadašnjeg trenutka, istovremeno znači i pretvaranje porodičnog života u beskrajni nemir i netrepeljivost.

Prije svega, nezaboravljene greške u braku bivaju uzrokom nakupljanja potajne ljutnje. Tako se sva ostala dešavanja vrjednuju pod utjecajem tih osjećaja. Potajna ljutnja i nemogućnost praštanja, koji se nad dom nadviju poput magle, dovode do toga da supružnik već unaprijed optužuje svoga bračnog druga, ne razmatrajući da li je on istinski kriv ili ne. U takvoj atmosferi ne možemo ni govoriti o ispravnom sagledavanju trenutnih dešavanja među supružnicima.

 

Isticanje greški bračnog druga i prikrivanje vlastitih

Nemogućnost zaboravljanja na greške drugih ne potječe samo iz svojstva zlopamćenja. Neki supružnici to koriste kako bi prikrili vlastiti udio u problemima. Dakle, ističući greške bračnog druga, oni nastoje vlastite greške ostaviti u sjenci.

Iako će takvo postupanje rezultirati time da će naš sagovornik odustati od rasprave i da ćemo mi biti u pravu, to nas neće učiniti sretnima. Psihoterapeut Serhat Yabancı navodi: „U braku nije bitno biti u pravu, već je bitno biti sretan. Uporno nastojanje da budemo u pravu, hrani naš nefs, naš ego. Povezivanje trenutnog događaja sa prošlošću, baca sjenku na trenutnu raspravu, kao i na sām odnos. Supružnici kojima je stalo do toga da pod svaku cijenu budu u pravu, najčešće se oslanjaju na prošlost. Iznoseći grešku svoga partnera, nastoje izbjeći izvinjenje koje bi tada trebali uputiti. No, sasvim je jasno da takvi parovi ni iz jedne rasprave ne mogu izvući nikakav zaključak.“

 

Zloupotreba supružnikovih grešaka

Još jedan cilj osobe koja stalno spominje supružnikove greške jeste postizanje vlastitog interesa, tj. ostvarivanje želje da supružnik učini ono što ona želi. Osoba koja stalnim podsjećanjem na greške, skoro pa ugnjetava svoga supružnika, ustavri šalje sljedeću poruku: „Ako me želiš učiniti sretnom/sretnim, ili, ako želiš mir u ovoj kući, onda trebaš uraditi to i to.“ Osobe koje brak ne posmatraju kao izvor zajedničke sreće, već više kao garanciju za vlastiti rahatluk, mnogo više postupaju na takav način. Takav stav, iako na kratko dovodi do cilja, dugoročno čovjeka vodi ka zamornom, štaviše, istrošenom stanju. Druga osoba, koja se pak smatra nedostatnom i grješnom šta god da učini, na početku potpada pod psihičko stanje osjećaja krivice, pa zbog toga ispunjava supružnikove želje. Međutim, vremenom neće moći podnijeti da je partner tako ponižava. U njoj više neće ostati nade niti energije za odnos u koji samo ona ulaže trud. Tako će se brak pretvoriti u odnos u kojem niti jedna strana ne ulaže trud i u kojem vlada nemir.

 

Strah od ponavljanja

Strah od ponavljanja greške ponekad može sprječavati osobu da oprosti supružniku. Shodno veličini greške, povećava se strah i prolongira se praštanje. To je razumljivo stanje. Međutim, ukoliko supružnik uopšte ne razmišlja o praštanju ili ukoliko predugo traje stanje nadvladavanja sagovornika, onda će to zasigurno štetiti braku. U takvim situacijama, trebamo se osvrnuti na vlastite grijehe koje i dalje činimo, premda smo nekoliko puta učinili tevbu za njih. Ako naš Gospodar, Koji je čist od svakog nedostatka, pri svakoj našoj tevbi i usmjeravanju Njemu Uzvišenome, uvijek otvara kapije Svoje milosti, zar onda nije neprihvatljivo da mi, grješnici, spram svoga supružnika budemo nemilosrdni? Strah od ponavljanja greške može se savladati jedino uz predanost i oslanjanje na Allaha, dž.š.

Naši preci su kazali: „Samo Allah, dž.š., ne pada i ne diže se.“ Ko nam može garantovati da mi sutra nećemo učiniti istu grešku kao naš supružnik ili možda neku drugu grešku koju ne možemo ni zamisliti, grešku koja bi nam teško bila oproštena? Na ovom svijetu u kojem ne možemo za sebe garantovati, nikoga ne možemo osuditi na nesreću radi potencijalnih budućih greški.

 

Oni koji savlađuju srdžbu i praštaju ljudima

Allahov Poslanik, s.a.v.s., je rekao: „Budite samilosni, pa će se i prema vama postupati samilosno.“ (Tirmizi, Birr, 16) Svaka njegova, s.a.v.s., riječ za nas zlata vrijedi. U braku nemojmo slušati svoj nefs, već riječi Allahova Poslanika, s.a.v.s. Jer, jedino na taj način, možemo imati miran, sretan, i što je najvažnije, brak u skladu sa Allahovim, dž.š., zadovoljstvom. Posljednja riječ je najutjecajnija. Prema tome, neka posljednja riječ bude riječ Uzvišenoga Gospodara: „(…) Za one koji, i kad su u obilju i kad su u oskudici, udjeljuju, koji srdžbu savlađuju i ljudima praštaju – a Allah voli one koji dobra djela čine.“ (Al-i ‘Imran, 134)

 

Oznake: brakgreška
ShareTweet

Slični tekstovi

Neka televizijske serije ne budu uzrok kajanja!
Br 131

Neka televizijske serije ne budu uzrok kajanja!

Mjesec Redžeb i Lejle-i regaib
Br 123

Mjesec Redžeb i Lejle-i regaib

Ne dozvolite da „sitnice“ postanu uzrok velikih problema
Br 130

Ne dozvolite da „sitnice“ postanu uzrok velikih problema

Da li smo svjesni onoga što govorimo?
Ahlak

Da li smo svjesni onoga što govorimo?

Slijepa ulica zvana „Ja sam u pravu!“
Br 129

Slijepa ulica zvana „Ja sam u pravu!“

Trenutak kada šutnja govori više od riječi
Br 128

Trenutak kada šutnja govori više od riječi

Sljedeći post
Nagrada i kazna

Nagrada i kazna

CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v80), quality = 82
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate

Zadnje objavljeno

  • Br. 197 Dova – razgovor srca s Gospodarom
  • Br. 193 Naše srce – naš istinski dom
  • Br. 192 Ono što pričamo, pišemo i dijelimo
  • Br. 191 Pogrešno shvatani pojmovi
  • Br. 190 Kada će ovo poniženje završiti
  • Br. 189 Dobar i loš primjer
  • El-Minhadžu ‘s-seni Adabi šejha sejjida Abdulhakima el-Husejnija
  • Br. 188 Čednost i stid
  • Br. 187 Akšemseddin – Duhovni osvajač Istanbula
  • Br. 186 Uzvišenom Allahu se pokoravamo
  • Br. 185 Zulum
  • Br. 184 Uspomene i sjećanja Gavs-i Sanija, kaddesallahu sirrehu
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Semerkand.ba

KONTAKT

Viber

Facebook Messenger

Kontakt forma

 

Najčitanije

Ko su šehidi? Šta je mekam šehadeta?

Svako živo biće će smrt okusiti

Salavat i selam

Muharrem i ašura

Šta nam donosi musafir?

Ko nam je prijatelj?

Da li su uvećani limfni čvorovi znak bolesti?

Šta nam govori sura Fatiha?

Duhovni odgoj u islamu

Najnovije

Br. 197 Dova – razgovor srca s Gospodarom

Br. 193 Naše srce – naš istinski dom

Br. 192 Ono što pričamo, pišemo i dijelimo

Br. 191 Pogrešno shvatani pojmovi

Br. 190 Kada će ovo poniženje završiti

Br. 189 Dobar i loš primjer

El-Minhadžu ‘s-seni Adabi šejha sejjida Abdulhakima el-Husejnija

Br. 188 Čednost i stid

Br. 187 Akšemseddin – Duhovni osvajač Istanbula

Iz knjige Duhovni odgoj u islamu

Šta je ihsan?

Šta je tesavvuf?

Tri temelja vjere: Iman, Islam i Ihsan

Šta je Islam?

Vjerovanje u Allaha dž.š. i Njegove sifate

Šta je tarikat i mešreb?

Kako postići stepen ihsana?

Osnove vjerovanja

Bejat – uvod, svrha, historijat, dokazi

© 2020 Semerkand

Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt

© 2020 Semerkand

Login to your account below

Forgotten Password?

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In