• Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Semerkand
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
Semerkand
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
Semerkand
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate

Br. 82 – Tema broja

9. Oktobra 2015.
in Br 82, Tema Broja
0 0
0
Home Za pročitati Magazin Br 82

Prava vrijednost znanja

Na kraju svakog postupka uspostavljenog na interesima koje naša plemenita vjera smatra nedozvoljenim zasigurno postoji jedno bolno kajanje. Vezati se za nešto što je u našem posjedu privremeno i za što znamo da će nam jednog dana biti oduzeto je otvoreno neznanje (džehalet). Koliko god da se trudili, pretvaranje da posjedujemo nešto što u suštini nismo postigli nije ništa do li bavljenje besposlicom.

Znanje koje ne koristi čovjekovom dunjaluku i ahiretu je beskorisno znanje pa se i Resulullah, s.a.v.s., utjecao Allahu, dž.š., od ovog stanja. Svako znanje kojem istina ne daje vrijednost, odnosno koje ne daje pouku je beskorisno. Znanja vezana za dunjalučka pitanja moraju biti u vezi sa Allahovim, dž.š., istinama. U suprotnom, ona ne vode svijet u obnovu već u propast.

S druge strane, informacije i ideje usvojene prema vremenu i prostoru, a koje nisu vezane za vječnu i praiskonsku čovjekovu istinu, ponovo su osuđena na nestajanje.

Igranje s vatrom

Za informacije čija je svrha da rob zaboravi Gospodara ili da ga dovedu u stanje neposlušnosti Njemu, ne možemo reći da su znanje (ilum). Iako su neke škole napravljene u ime toga, sve informacije koje za osnovu ne uzimaju ljudsku suštinu ili koje je zanemaruju, su u većini slučajeva izvor problema.

Osnovna zadaća znanja (iluma) je da čovjeku prenese/ saopšti da je čovjek te da mu uljepša dunjaluk i ahiret onako kako to dolikuje.

Znanje kod našeg Gospodara je uzvišeno, kako se kaže u ajetu:
“Zar su isti oni koji zna ju i oni koji ne znaju?” (Zumer, 9)
Na najljepši način je objašnjeno kako i šta trebamo znati. Znanje mora biti sredstvo da čovjek postigne vječnu sreću, a zajedno s tim i da mu pomogne da uljepša svoj dunjalučki život.

Kad je u pitanju islamsko znanje, suština je ne samo da se nauči i zna nego da se naučeno primjeni. Osoba koja postupa po onome što je naučila želi da bude od pomoći i da bude korisna za dunjaluk i ahiret svih ljudi. Dakle, znanje na ovakvom nivou dobiva svoju pravu vrijednost.

Upućivanje ljudi

Pravi alimi koji su kročili pejgamberskim,a.s., stopama, njihovi nasljednici u znanju (ilum) i djelu (amel), su ulagali sve napore i trud kako bi ispunili tu zadaću upućivanja ljudi. Da nije bilo takvih alima koji su postigli stepen (mertebu) ihsana, muslimani bi nastradali i završili u ćorsokaku.

Naš Gospodar je objavio da su Kur’an i Sunnet, kao živi Kur’an, pod Njegovom zaštitom te da će ih On čuvati. Onaj ko je najbolje razumijevao Kur’an je bio Muhammed, s.a.v.s. Oni koji su njega, s.a.v.s., najbolje poznavali i razumijevali jesu prije svega Ashabi mudžtehidi, pa onda ostali sukladno stepenu znanja. Alimi od Tabiina i njihovi učenici su ti koji su najbolje razumijevali i poznavali Ashabe. Poslije perioda Tabiina oni koji su najbolje razumijevali i prenosili znanje Kur’ana i Sunneta bili su imami mudžtehidi, muršidi kamili i njihovi učenici.

Oni su čitave svoje živote posvetili učenju, razumijevanju i življenu po Kur’anu i Sunnetu. Nisu žudili za dunjalučkim prohtjevima već su bili u ljubavnom zanosu i čežnji za sticanjem Allahovog, dž.š., zadovoljstva i Poslanikove, s.a.v.s., ljubavi.

Brana pred propasti

Kur’an i Sunnet, ukratko, vjera Islam je doprla do nas sa ovakvom predanošću i požrtvovanošću, i do kijameta će se ovaj miraz našeg Gospodara prenositi na buduće generacije posredstvom iskrenih sljedbenika o kojima smo gore govorili, a ne posredstvom pisaca ili osoba, koji su pročitali dvije-tri knjige i koji pišu po svom nahođenju i prohtjevima.

Znanje čija je veza sa Gospodarom prekinuta, i čija je sva energija i pažnja usmjerena prema dunjaluku je propast za svog posjednika, a u konačnici i za čitavo čovječanstvo. Dakle, nasljednici Pejgamberskog, a.s., znanja su poput brane pred tom propasti. Oni utiru put sazrijevanja, i oni su prepreka da čovječanstvo ne bi podivljalo.

S druge strane, mnogi naučnici i stručnjaci mogu imati slabosti/bolesti koje su danas najraširenije, kao što su opsjednutost položajem, rijaluk, sebičnost, pokleknuće pred interesom ili moći… Oni ne izvršavaju svoje dužnosti/zadaće kao što to od njih očekuje Gospodar, Poslanik ,a.s., i ljudi a razloge za to nalazimo u njihovim sklonostima ka pokazivanju, straho od pada u siromaštvo, dodvoravanju različitim grupacijama ili želja za ugodnim životom.

Stvarno rješenje na mjestima društvene krize jeste čvrsto hvatanje za Kur’anske i Sunnetske naredbe i zabrane. A to je moguće sa potpunim izvršavanjem obaveza i zadaća koje ima ulema (učenjaci). Nažalost, u današnjem vremenu, umjesto sposobnih i kvalifikovanih ljudi koji bi pričali u ime vjere, pričaju i donose propise nepotpuni i nestručni ljudi. Ti nestručni ljudi pričajući i pišući o Allahovoj,dž.š., vjeri kreću se vrlo smjelo i suprotno edebu kao da pišu neki jednostavni aktuelni članak. Pisanje, odnosno, pričanje u ime vjere ima svoja mjerila i adabe. Toga se mora držati svako ko priča o Islamu. Ta predostrožnost spašava i onoga koji priča a i onoga koji sluša.

Različiti primjeri

Trud objašnjavanje vjere onoga koji ne poznaje Kur’an i Sunnet je gubitak za njega samog i njegove sugovornike. Oni čije riječi ne prate stanja (hal) i čiji poziv nije u skladu sa vlastitim kursom ne čine ništa drugo do li nanošenja štete.

Nema stvari koja vjeri nanosi veću štetu od grijeha koji se učine pod maskom/izgledom pobožnog čovjeka. Tako da onaj koji zna treba živjeti po onom što zna, a onaj koji ne zna treba da šuti.

Imam-i Rabbani nam ukazuje na loše alime: “Zaista svaka slabost koja se pokaže u vjerskim poslovima ili svaki nedostatak koji ispliva kad je u pitanju uzdizanje islamskog ummeta se uvijek dešava zbog neproduktivnosti loših učenjaka i njihovih pokvarenih nakana (nijjeta).
Nasuprot tome, ako učenjaci (ehli ilum) ne pokažu sklonost za dunjalukom, ako se spase od poriva za položajem, pozicijom, imetkom i nadmoći, tada postaju pravi ahiretski alimi i Pejgamberovi,a.s., nasljednici (varisi). Oni su posebna/odabrana stvorenja. To su sretnici čije će se mastilo
na kijametskom danu usporediti sa krvlju šehida koji su poginuli na Njegovom putu. Za takve alime važi: ‘Alimov san je ibadet.’”

Bez sumnje da je merteba takvaluka najveća merteba. Takvaluk je okretanje srca ispunjenog ljubavlju prema Uzvišenom (aškullah) od svega onoga s čim On nije zadovoljan. Posjednici takvaluka su Allahovi, dž.š., prijatelji (dostovi). Žive vjeru na najljepši način. Oni sebe, a ne druge, tjeraju da žive vjeru bez ikakvih nedostataka. Takve mutekije su primjeri čovje- čanstvu u lijepom robovanju Gospodaru. To su, zapravo, alimi koji će se slušati i uzimati za primjer.

S Allahovom, dž.š., podrškom i pomoći…

KUPITE ODMAH BROJ 82 MAGAZINA SEMERKAND

Oznake: danasnovoSemerkand br 82vijestvrijednostznanje
ShareTweet

Slični tekstovi

Zakon srca
Br 131

Zakon srca

Tuga i sreća
Br 130

Tuga i sreća

Pod okupacijom „aktuelnosti“ i „dnevnih događanja“
Br 164

Pod okupacijom „aktuelnosti“ i „dnevnih događanja“

Zahvalnost u vremenu nezahvalnosti na blagodatima
Br 129

Zahvalnost u vremenu nezahvalnosti na blagodatima

Ko su istinski pobjednici?
Br 128

Ko su istinski pobjednici?

Duga nada
Br 127

Duga nada

Sljedeći post

Br. 82 – Riječ urednika

Please login to join discussion
CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v80), quality = 82
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate

Zadnje objavljeno

  • Br. 197 Dova – razgovor srca s Gospodarom
  • Br. 193 Naše srce – naš istinski dom
  • Br. 192 Ono što pričamo, pišemo i dijelimo
  • Br. 191 Pogrešno shvatani pojmovi
  • Br. 190 Kada će ovo poniženje završiti
  • Br. 189 Dobar i loš primjer
  • El-Minhadžu ‘s-seni Adabi šejha sejjida Abdulhakima el-Husejnija
  • Br. 188 Čednost i stid
  • Br. 187 Akšemseddin – Duhovni osvajač Istanbula
  • Br. 186 Uzvišenom Allahu se pokoravamo
  • Br. 185 Zulum
  • Br. 184 Uspomene i sjećanja Gavs-i Sanija, kaddesallahu sirrehu
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Semerkand.ba

KONTAKT

Viber

Facebook Messenger

Kontakt forma

 

Najčitanije

Ko su šehidi? Šta je mekam šehadeta?

Salavat i selam

Svako živo biće će smrt okusiti

Šta nam govori sura Fatiha?

Bijeli luk, lijek za 70 bolesti

Šejh Abdulkadir Gejlani, k.s., i kadirijski put

Duhovni odgoj u islamu

Šta nam donosi musafir?

Ko nam je prijatelj?

Najnovije

Br. 197 Dova – razgovor srca s Gospodarom

Br. 193 Naše srce – naš istinski dom

Br. 192 Ono što pričamo, pišemo i dijelimo

Br. 191 Pogrešno shvatani pojmovi

Br. 190 Kada će ovo poniženje završiti

Br. 189 Dobar i loš primjer

El-Minhadžu ‘s-seni Adabi šejha sejjida Abdulhakima el-Husejnija

Br. 188 Čednost i stid

Br. 187 Akšemseddin – Duhovni osvajač Istanbula

Iz knjige Duhovni odgoj u islamu

Šta je ihsan?

Šta je tesavvuf?

Tri temelja vjere: Iman, Islam i Ihsan

Šta je Islam?

Vjerovanje u Allaha dž.š. i Njegove sifate

Šta je tarikat i mešreb?

Kako postići stepen ihsana?

Osnove vjerovanja

Bejat – uvod, svrha, historijat, dokazi

© 2020 Semerkand

Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt

© 2020 Semerkand

Login to your account below

Forgotten Password?

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In