Tema broja: Varisi (nasljednici) Allahova Poslanika, s.a.v.s.
Riječ urednika
Istinski alimi
Kada bismo tražili jednu riječ kojom bismo opisali islamsku civilizaciju, nesumnjivo bi ta riječ bila “tevhid”. Da, islamska civilizacija je civilizacija tevhida. Jer, od nauke do umjetnosti, od arhitekture do književnosti, glavni princip koji čini uočljivom islamsku civilizaciju i koji je istovremeno odraz svih drugih principa jeste tevhid. Ukoliko polazimo od toga da je u temelju svake civilizacije sistem vjerovanja, onda nam je jasno da civilizacija onih koji vjeruju u Jednog Stvoritelja može biti jedino civilizacija tevhida. Ta karakteristika čini islamsku civilizaciju jedinstvenom u mnogim aspektima. Naprimjer, učenjaci iz naše civilizacije posjeduju osobine koje nemaju učenjaci niti jedne druge civilizacije, mnoge su dužnosti koje oni na sebi nose. Jedna od njih je i ta da ispitaju i utvrde da li je neka novonastala situacija u skladu sa vjerom i njenim propisima ili ne. Ono što su oni usvojili i prihvatili kao ispravno, o tome se ne raspravlja i nije uopće važno odakle dolazi. Jer, to je sada naše. Ili, suprotno tome, ono za što su kazali da nije u skladu sa vjerom i njenim principima, to se odbija i ne prihvata, čak i da potječe od nas. Dakle, naši alimi su poput filtera koji su islamsku civilizaciju održavali čistom i blistavom uslijed različitih ideja, pokreta i tokova koje bi vrijeme donosilo sa sobom. Biti alim ne znači biti čovjek koji neprestano ponavlja napamet naučeno znanje niti čovjek koji živi u svome svijetu. Naprotiv, alim je prisutan u svim poljima života, na čaršiji, pijaci, u poslu, trgovini, na putovanju… Kada danas čitamo biografije naših priznatih alima, iznenadimo se kada saznamo da su znali po nekoliko stranih jezika, da su se zanimali za savremenu filozofiju, književnost i umjetnost. Međutim, pogledamo li današnje medžlise znanja koje nazivamo univerzitetima, onda ne možemo a da ne opazimo da su tamošnji učitelji i predavači ili u svojim kancelarijama ili najdalje u učionicama… Mi neprestano govorimo o znanju i iršadu (pozivanju vjeri) velikih učenjaka. To je prirodno. Međutim, ne smijemo zanemariti da su oni istovremeno bili u središtu društvenog života poput stubova jedinstva, zajedništva, spokoja i mira. Oni su ljude vezali kako za Gospodara svjetova tako i jedne za druge. Svojim ličnostima bili su dokaz islama i imana, pokazujući istovremeno primjer lijepog ahlaka, lijepog prijateljstva, poštenog rada, strpljenja, tevekkula i izvršavanja vlastitih odgovornosti. Jer, tevhid ne dijeli život na vjerski i onaj koji to nije. U želji da u zdravlju i rahatluku ispostimo i ove preostale dane mubarek ramazana, te da u sreći dočekamo naš veliki blagdan. Bajram šerif mubarek olsun!
Do skorog susreta u junskom broju inšallah.
SABAHATTİN AYDIN