Suada Srabović | ODGOJ DJECE
Ne postoje „loša djeca“
Posmatrajući djecu vrlo lahko možemo zaključiti kakvi su im roditelji, koliko vremana provode zajedno i koliko kvalitetno. To je jasno zbog toga što su djetetu prvi uzor u izgradnji ličnosti njegovi roditelji. No dolaskom u školu učiteljica i djeca postaju vrlo važne osobe u životu djeteta. Odgajatelji bi trebali poticati stvaranje pozitivne slike o sebi u svakom djetetu, kako bi ono izraslo u pozitvnu osobu. Važno je kakvi se komentari upućuju djeci, kakvu snagu imaju. Učenici u periodu do adolescencije sliku o sebi stvaraju na osnovu uspjeha ili neuspjeha. Stoga je važno da djeca što ranije dožive uspjeh, jer to predstavlja važan preduvjet
njihovog zdravog psihičkog razvitka. Manjak samopoštovanja prouzrokuje okolina, roditelji, rodbina, učitelji, vršnjaci, jer postavljaju mnogo ograničenja. U protivnom ako ne bi činili što treba bili bi kažnjeni i to prijetnjom uskraćivanja ljubavi. Na taj način bi ih okarakterisali „lošim“ili učinili da se tako osjećaju. Loša djeca su loša jer su ih drugi uspjeli uvjeriti da su loša. Molim vas nikad djetetu za neku neposlušnost nemojte reći „ sad te ne volim“, nemojte im pružati samo „uvjetovanu ljubav“, nego svu ljubav ovog svijeta!