• Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Semerkand
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
Semerkand
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
Semerkand
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate

Misli koje prolaze kroz srce

4. Augusta 2020.
in Br 113, Mudrost
0 0
0
Home Za pročitati Magazin Br 113

Poznati mutesavvuf iz 11. stoljeća, učenjak kelama, tefsira i hadisa, Abdulkerim b. Hevzani el-Kušejri, k.s., u djelu „er-Risale“ koje se smatra jednim od najbitnijih izvora u historiji tesavvufa, o mislima koje prolaze kroz srce kazuje sljedeće:

Havatiri su pozivi i obraćanja srcu, dakle, misli.

Ti havatiri ponekad se manifestuju kao misli koje meleki ubacuju u ljudsko srce, a ponekad se manifestuju kao šejtanske vesvese. Havatiri ponekad nastaju od skrivenih došaptavanja nefsa i njegovih vesvesa, a ponekad ih Uzvišeni Hakk ubacuje u robovo srce.

Misli koje meleki ubacuju nazivaju se nadahnućem, a misli nastale od utjecaja nefsa nazivaju se hevadžisima (skrivena došaptavanja i varke). Misli koje dolaze od prokletog šejtana nazivaju se vesvesama, a misli koje Uzvišeni Allah ubacuje u ljudsko srce nazivaju se hak-misli. Sve te misli su određene vrste razgovora koje prolaze kroz ljudsko srce.

Kada u srce dođe misao od meleka, ona se prepoznaje po tome što se podudara sa šerijatskim znanjem (Časnim Kur'anom i Sunnetom). Zbog toga su sufije rekle: „Svaka vrsta misli čiju ispravnost ne potvrđuje zahirsko znanje je batil (zabluda).“

Kada se pak u srcu pojavi misao koja dolazi od nefsa, ona većinom poziva na pokoravanje strastima, na ispoljavanje kibura ili neke druge, nefsu svojstvene, osobine.

Veliki arifi složni su u tvrdnji da onaj ko jede haram, ne može razlikovati vesvese od nadahnuća.

Čuo sam da je Šejh-Ebu Dekkak, k.s., rekao: „Onaj ko očekuje da mu njegova dnevna opskrba dođe sa određenog mjesta, u koje se potpuno pouzdao (zaboravljajući na Allaha, dž.š.), taj ne može razlikovati nadahnuće od vesvese.“

Svi šejhovi potvrdili su da nefs ne može govoriti istinu niti srce može govoriti laži.

Jedan velikan je rekao: „Dobro znaj da nefs ne može govoriti istinu niti srce može govoriti laž. Ma koliko se ti trudio da čuješ obraćanje svoga ruha (zato što težiš visokim mekamima), ruh se neće usmjeriti ka tebi i neće ti se obratiti.“

Džunejd Bagdadi, k.s., na sljedeći način je objasnio razliku između nefsanskih želja i šejtanskih vesvesa:

„Kada nefs nešto poželi, on je u tome ustrajan, neprestano insistira na tome. Ako mu se suprotstaviš, nakon nekog vremena ponovo od tebe traži da učiniš ono što je naumio, sve dok ne ispuni svoju želju i ne ostvari željeni cilj. Jedino ukoliko se preodgoji istinskom mudžahedom (borba), tek tada odustaje od takve upornosti. Uprkos tome, on opet, ponekad, od tebe zatraži ispunjenje svoje želje.

A kada je u pitanju šejtan, kada te pozove na neki grijeh pa ga ti ne poslušaš, on ti počne ubacivati vesvese o drugom grijehu. Za njega su svi grijesi i greške jedno. On te neprestano poziva grijehu, bezuvjetno o kojem grijehu se radilo. Za njega ne postoji neki poseban grijeh koji je sebi odabrao za cilj.“

 

Časopis Semerkand, br. 113, Mudrost

Oznake: mudrostnefsvesvesa
ShareTweet

Slični tekstovi

Ramazan i post
Br 113

Ramazan i post

Neobična stanja
Br 127

Neobična stanja

Savjeti pira
Mudrost

Savjeti pira

Ovce, čoban, i vlasnik stada
Br 124

Ovce, čoban, i vlasnik stada

Mudrost
Br 123

Mudrost

Mudrost
Br 121

Mudrost

Sljedeći post
Ahlak vjernika

Ahlak vjernika

CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v80), quality = 82
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate

Zadnje objavljeno

  • Br. 197 Dova – razgovor srca s Gospodarom
  • Br. 193 Naše srce – naš istinski dom
  • Br. 192 Ono što pričamo, pišemo i dijelimo
  • Br. 191 Pogrešno shvatani pojmovi
  • Br. 190 Kada će ovo poniženje završiti
  • Br. 189 Dobar i loš primjer
  • El-Minhadžu ‘s-seni Adabi šejha sejjida Abdulhakima el-Husejnija
  • Br. 188 Čednost i stid
  • Br. 187 Akšemseddin – Duhovni osvajač Istanbula
  • Br. 186 Uzvišenom Allahu se pokoravamo
  • Br. 185 Zulum
  • Br. 184 Uspomene i sjećanja Gavs-i Sanija, kaddesallahu sirrehu
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Semerkand.ba

KONTAKT

Viber

Facebook Messenger

Kontakt forma

 

Najčitanije

Ko su šehidi? Šta je mekam šehadeta?

Svako živo biće će smrt okusiti

Salavat i selam

Muharrem i ašura

Šta nam donosi musafir?

Ko nam je prijatelj?

Da li su uvećani limfni čvorovi znak bolesti?

Duhovni odgoj u islamu

Šta nam govori sura Fatiha?

Najnovije

Br. 197 Dova – razgovor srca s Gospodarom

Br. 193 Naše srce – naš istinski dom

Br. 192 Ono što pričamo, pišemo i dijelimo

Br. 191 Pogrešno shvatani pojmovi

Br. 190 Kada će ovo poniženje završiti

Br. 189 Dobar i loš primjer

El-Minhadžu ‘s-seni Adabi šejha sejjida Abdulhakima el-Husejnija

Br. 188 Čednost i stid

Br. 187 Akšemseddin – Duhovni osvajač Istanbula

Iz knjige Duhovni odgoj u islamu

Šta je ihsan?

Šta je tesavvuf?

Tri temelja vjere: Iman, Islam i Ihsan

Šta je Islam?

Vjerovanje u Allaha dž.š. i Njegove sifate

Šta je tarikat i mešreb?

Kako postići stepen ihsana?

Osnove vjerovanja

Bejat – uvod, svrha, historijat, dokazi

© 2020 Semerkand

Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt

© 2020 Semerkand

Login to your account below

Forgotten Password?

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In