• Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Semerkand
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
Semerkand
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
Semerkand
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate

Put arifa

22. Oktobra 2020.
in Br 115, Sohbet
0 0
0
Home Za pročitati Magazin Br 115

Bez predaja je nemoguće razumjeti znanje. Stoga je potrebno pripovijedati predaje arifa, kako bi se mudrost uklesala u srca, jer arifi ne traže od drugih da rade ono što oni sami nisu radili. Oni neće reći „oslobodite roba“, dok sami ne oslobode roba. Oni su ostavili dunjaluk. Onaj ko uđe s dertom u njihovu kuću, izađe radostan, džahil (neznalica) izađe stekavši znanje, a nevoljena osoba postaje voljena.

Prenosi se da je u kuću jednog arifa ušao je lopov, ali u njoj ne nađe ništa što bi mogao ukrasti. Arif je bio budan, zauzet ibadetom, pa kada ga ugleda, obrati mu se:

„Stani! O stranče što uđe u moju kuću, stani! Vidiš da nemam ništa što bi mogao ukrasti, jer moje srce ne žudi za dunjalukom. Ali dođi, sjedi da te počastim!“

Lopov se iznenadi što ga arif časti umjesto da se ljuti na njega. A arif nastavi govoriti:

„Sine moj, uzmi ovaj ibrik, napuni ga i uzmi abdest. Klanjaj namaz sa mnom. Dajem ti svoju riječ da ću ti sutra dati poklone ili pare koje meni donesu. Nećeš otići praznih ruku.“

Lopov učini kako mu bi rečeno i zajedno klanjaše namaz. Sutradan, arifu donesoše stotinu pedeset zlatnika. Arif ih sve dade lopovu, a zatim mu reče:

„Sine moj, da si sinoć ukrao nešto, učinio bi grijeh. A ovako si jednu noć činio ibadet Uzvišenom Allahu i On ti je dao nagradu od stotinu pedeset zlatnika. Zamisli kako bi tek bilo lijepo kada bi Mu istinski robovao!“

Lopov na to reče:

„Šejhu moj, ja činim tevbu! U krađi je poniženje, a u pokornosti obilje… Činim tevbu, nikada više neću krasti!“

Dakle, kada je čovjek Allahov dost, čak i da mu u kuću uđe lopov, njegovo stanje će se popraviti. Kuća svakog vjernika treba biti takva – kuća samilosti i bereketa.

Čovjek se ne smije povoditi za svojim nefsom. Nefs nije moguće vidjeti očima, isto kao što nije moguće vidjeti ni šejtana. Ali prisustvo nefsa očituje se kroz njegove osobine kao što su pohlepa, zavist, mržnja, srdžba, beščasnost, samoljublje, nadmenost i sl.

Nefs ima dvije velike snage, a to su strast i srdžba. Gavs Bilvanisi, k.s., je kazao da je Allah, dž.š., čovjeku podario snagu strasti da bi zahvaljujući njoj mogao postići mnoge koristi.

Postoje tri manifestacije strasti. Prva je jelo, piće i ispunjavanje osnovnih egzistencijalnih potreba. Druga je sklapanje braka zarad stjecanja potomstva, a treća je stjecanje imetka za život.

Bez sumnje, Allah, dž.š., je stvorio nefs. Ali nam je u Časnom Kur'anu ukazao na put umjerenosti, a zabranio nam je ifrat (pretjerivanje) i tefrit (nedostatnost). Uzvišeni Allah svome robu kaže: „Koristi snagu nefsa, ali koristi je u ravnoteži i čuvaj se svake vrste pretjerivanja!“

Naprimjer, ljubav prema imetku je strast. Pretjerivanje u pogledu imetka ogleda se kroz rasipništvo ili škrtost, i to su dvije krajnosti. Umjerenost ili srednji put ogleda se u velikodušnosti. Težnja ka suprotnom spolu potrebna za nastanak potomstva. Pretjerivanje vodi u blud, druga krajnost u izbjegavanje braka, a ravnoteža je u braku i čestitosti.

Ukoliko čovjek živi po takvaluku, Uzvišeni Allah ga u svemu nadahnjuje umjerenim postupanjem. Ako snagu strasti koristi za izvršavanje Allahovih, dž.š., propisa, onda On Uzvišeni ulijeva smiraj u njegovo srce. Umjesto pohlepe podari mu skromnost, umjesto sklonosti bludu, podari mu čestitost i stid.

Održavanje nefsanskih snaga u ravnoteži moguće je jedino slijeđenjem Allahovih, dž.š., propisa. A da bi čovjek mogao slijediti propise, potrebno mu je znanje. Iz znanja proističe mudrost koja se naziva irfanom, a onaj ko posjeduje irfan naziva se arifom. Manifestacija irfana je pravednost, a ona se ogleda u ispravnom postupanju, postavljanju svega na svoje mjesto i davanju prava svemu. Sprovođenje pravde dovodi čovjeka na put vjerovjesnikā, a.s., i sadikā (iskreni robovi).

 

Časopis Semerkand, br. 115, Sohbet

Oznake: arif
ShareTweet

Slični tekstovi

Stanja, snovi i djela
Br 130

Stanja, snovi i djela

Ko je u tvom srcu?
Br 131

Ko je u tvom srcu?

Da li smo svjesni onoga što govorimo?
Ahlak

Da li smo svjesni onoga što govorimo?

Gdje nas vodi naš nemar?
Br 129

Gdje nas vodi naš nemar?

Ko koga spašava?
Br 128

Ko koga spašava?

Gdje da pronađemo Allaha, dž.š.?
Br 127

Gdje da pronađemo Allaha, dž.š.?

Sljedeći post
Savjeti

Savjeti

CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v80), quality = 82
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate

Zadnje objavljeno

  • Br. 197 Dova – razgovor srca s Gospodarom
  • Br. 193 Naše srce – naš istinski dom
  • Br. 192 Ono što pričamo, pišemo i dijelimo
  • Br. 191 Pogrešno shvatani pojmovi
  • Br. 190 Kada će ovo poniženje završiti
  • Br. 189 Dobar i loš primjer
  • El-Minhadžu ‘s-seni Adabi šejha sejjida Abdulhakima el-Husejnija
  • Br. 188 Čednost i stid
  • Br. 187 Akšemseddin – Duhovni osvajač Istanbula
  • Br. 186 Uzvišenom Allahu se pokoravamo
  • Br. 185 Zulum
  • Br. 184 Uspomene i sjećanja Gavs-i Sanija, kaddesallahu sirrehu
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Semerkand.ba

KONTAKT

Viber

Facebook Messenger

Kontakt forma

 

Najčitanije

Ko su šehidi? Šta je mekam šehadeta?

Svako živo biće će smrt okusiti

Salavat i selam

Muharrem i ašura

Šta nam donosi musafir?

Ko nam je prijatelj?

Šta nam govori sura Fatiha?

Da li su uvećani limfni čvorovi znak bolesti?

Šejh Abdulkadir Gejlani, k.s., i kadirijski put

Najnovije

Br. 197 Dova – razgovor srca s Gospodarom

Br. 193 Naše srce – naš istinski dom

Br. 192 Ono što pričamo, pišemo i dijelimo

Br. 191 Pogrešno shvatani pojmovi

Br. 190 Kada će ovo poniženje završiti

Br. 189 Dobar i loš primjer

El-Minhadžu ‘s-seni Adabi šejha sejjida Abdulhakima el-Husejnija

Br. 188 Čednost i stid

Br. 187 Akšemseddin – Duhovni osvajač Istanbula

Iz knjige Duhovni odgoj u islamu

Šta je ihsan?

Šta je tesavvuf?

Tri temelja vjere: Iman, Islam i Ihsan

Šta je Islam?

Vjerovanje u Allaha dž.š. i Njegove sifate

Šta je tarikat i mešreb?

Kako postići stepen ihsana?

Osnove vjerovanja

Bejat – uvod, svrha, historijat, dokazi

© 2020 Semerkand

Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt

© 2020 Semerkand

Login to your account below

Forgotten Password?

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In