• Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Semerkand
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
Semerkand
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
Semerkand
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate

Razlika između mudžize i kerameta

8. Januara 2021.
in Br 117, Klasici tesavvufa
0 0
0
Home Za pročitati Magazin Br 117

Treba znati da je tajna mudžize u tome da se ona javno manifestuje, a tajna kerameta u tome da ostane u tajnosti. Dakle, bit mudžize je u njenom objelodanjivanju pred ljudima, a bit kerameta je u tome da se sakrije od ljudi. Plod mudžize pripada drugim ljudima, a plod kerameta pripada njegovome vlasniku. Posjednik mudžize, vjerovjesnik, bez sumnje zna da je nadnaravni događaj koji se manifestovao kod njega mudžiza, dok posjednik kerameta, evlija, nikada nije u potpunosti siguran da li se radi o kerametu ili o istidradžu (šejtanska varka). Osim toga, posjednik mudžize, postupa i govori po Allahovom, dž.š., emru kada su u pitanju šerijatski propisi, a posjednik kerameta nema drugog izbora osim da se povinuje propisima presvijetlog Šerijata. Keramet evlije ni na koji način ne može biti u suprotnosti sa propisima Šerijata vjerovjesnika njegovog vremena.

Za one koji negiraju postojanje kerameta navest ćemo primjer iz vremena Allahova Poslanika, s.a.v.s., koji nedvosmisleno demantuje njihovu tvrdnju. Naime, kada su nevjernici u Mekki htjeli pogubiti plemenitog ashaba Habiba b. Adija, r.a., Allahov Poslanik, s.a.v.s., je u isto vrijeme, u Medini ashabima, r.anhum, govorio o tom događaju. U tom trenutku se sa Habibovog srca podigla perda, pa on ugleda Allahova Poslanika, s.a.v.s., i nazva mu selam. Allahov Poslanik, s.a.v.s., je čuo selam i odgovorio na njega, a Habib, r.a., je čuo njegov odgovor.

To što je Allahov Poslanik, s.a.v.s., iz Medine vidio Habiba, r.a., koji se nalazio u Mekki, bila je mudžiza, a to što je Habib, r.a., vidio Allahova Poslanika, s.a.v.s., bio je keramet.

Vezano za spomenutu temu prenijet ćemo sljedeću predaju od Ibrahima Havvasa, rah.:

„Po svome ustaljenom običaju zaputio sam se u pustinju bez ikakve poputnine i opskrbe. Nakon što sam hodao pustinjom određeno vrijeme, preda mnom se pojavi čovjek i zatraži od mene da mi se pridruži. U srcu mi se pojavi neka odbojnost prema njemu, pa rekoh da ne mogu prihvatiti njegov prijedlog. On mi tada reče:

  • O Ibrahime, nemoj se rastuživati, ja sam kršćanin. Došao sam iz Rimskog carstva sa nadom da ću biti tvoj saputnik.

Kada sam shvatio da je stranac i da nema nikoga svoga, srce mi se smirilo, pa mu rekoh:

  • O svešteniče, ja nemam ni hrane ni pića. Bojim se da bi ti se u pustinji moglo desiti nešto loše.

Na moje riječi čovjek je ostao potpuno smiren, što me jako zadivi, pa odlučih da ga prihvatim kao saputnika. Želio sam da vidim koliko će moći izdržati. Sedmog dana smo dobro ožednili, pa mi se čovjek obrati riječima:

  • Cijeli svijet je čuo za tvoju slavu, hajde, pokaži šta imaš da pokažeš! Ja ne mogu više izdržati.

Nakon njegovih riječi pao sam na sedždu i zavapio:

  • Gospodaru moj, ne osramoti me pred ovim nevjernikom koji ima tako lijepo mišljenje o meni. Daj da se ostvari ono što misli o meni.

Kada sam podigao glavu sa sedžde ispred sebe ugledah tacnu na kojoj su bila dva tanjira hrane i dva ibrika sa vodom. Najeli smo se i napili, a potom smo se udaljili sa tog mjesta. Ponovo prođe sedam dana i ja tada poželjeh da iskušam sveštenika, pa mu rekoh:

  • O svešteniče! Hajde da vidimo, danas je red na tebe. Pokaži nam plod svoje mudžahede, pokaži nam svoj marifet.

Sveštenik spusti glavu na zemlju i prošaputa nekoliko riječi, nakon čega se pred njim odmah pojavi tacna. Na tacni su bila četiri tanjira i četiri ibrika sa vodom. Vidjevši to, ostao sam potpuno zapanjen, a u srcu osjetih duboku tugu. Pomislih: ‘Neću jesti sa ove sofre jer ona je za nevjernika, to mora da je njegov istidradž.’ On me ponudi da jedem, a ja odgovorih da ne želim jesti. Upita me za razlog, a ja mu ovako odgovorih:

  • Neću da jedem, jer ti si nevjernik, mnogo se čudim tom tvome poslu. Da kažem da je to keramet – to bi bilo nemoguće, jer nevjernici ne mogu imati keramet. Da kažem da je me'unet (božanska pomoć) – ni takvo nešto nije viđeno kod ljudi poput tebe. Potpuno sam zbunjen.

Sveštenik mi tada reče:

  • O Ibrahime, jedi! Obradovat ću te dvjema radosnim vijestima. Kao prvo, postao sam musliman: „Ešhedu en la ilahe illallah vahdehu la šerike leh ve ešhedu enne Muhammeden abduhu ve resuluh.“ A kao drugo, znaj da kod Uzvišenog Allaha imaš veliki ugled. Jer, ja nisam osoba za čiji se hatar primaju dove. Pao sam na sedždu jer sam se postidio tebe, i ovako sam zamolio: ‘Bože moj! Ako je Muhammedova vjera hak-vjera, podari mi dva tanjira hrane i dva ibrika vode. A ako je Ibrahim Havvas Tvoj evlija, podari mi još dva tanjira hrane i dva ibrika vode!’ Kada sam podigao glavu sa sedžde, ugledao sam tacnu ispred sebe.

Nakon što je to čuo, Ibrahim Havvas je odlučio da ipak jede sa sofre. A sveštenik je kasnije postao jedan od islamskih velikana. Dakle, onaj ko se druži sa evlijama, dobije svoj udio u njihovim kerametima.

Uzvišeni Allah najbolje zna.

Časopis Semerkand, br. 117, Klasici tesavvufa

Oznake: kerametTesavvuf
ShareTweet

Slični tekstovi

El-Minhadžu ‘s-seni Adabi šejha sejjida Abdulhakima el-Husejnija
Ahlak

El-Minhadžu ‘s-seni Adabi šejha sejjida Abdulhakima el-Husejnija

Muharrem i ašura
Br 117

Muharrem i ašura

Stepen vilajeta (evlijaluka)
Br 129

Stepen vilajeta (evlijaluka)

Poštivanje prava Uzvišenog Allaha
Br 128

Poštivanje prava Uzvišenog Allaha

Sufijski adabi prijateljstva i sohbeta
Br 127

Sufijski adabi prijateljstva i sohbeta

Sufijski adabi bračnog života
Br 126

Sufijski adabi bračnog života

Sljedeći post
Šta je posao kjamil muršida?

Šta je posao kjamil muršida?

CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v80), quality = 82
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate

Zadnje objavljeno

  • Br. 197 Dova – razgovor srca s Gospodarom
  • Br. 193 Naše srce – naš istinski dom
  • Br. 192 Ono što pričamo, pišemo i dijelimo
  • Br. 191 Pogrešno shvatani pojmovi
  • Br. 190 Kada će ovo poniženje završiti
  • Br. 189 Dobar i loš primjer
  • El-Minhadžu ‘s-seni Adabi šejha sejjida Abdulhakima el-Husejnija
  • Br. 188 Čednost i stid
  • Br. 187 Akšemseddin – Duhovni osvajač Istanbula
  • Br. 186 Uzvišenom Allahu se pokoravamo
  • Br. 185 Zulum
  • Br. 184 Uspomene i sjećanja Gavs-i Sanija, kaddesallahu sirrehu
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Semerkand.ba

KONTAKT

Viber

Facebook Messenger

Kontakt forma

 

Najčitanije

Ko su šehidi? Šta je mekam šehadeta?

Svako živo biće će smrt okusiti

Salavat i selam

Ko nam je prijatelj?

Da li su uvećani limfni čvorovi znak bolesti?

Šta nam govori sura Fatiha?

Šta nam donosi musafir?

Duhovni odgoj u islamu

Muharrem i ašura

Najnovije

Br. 197 Dova – razgovor srca s Gospodarom

Br. 193 Naše srce – naš istinski dom

Br. 192 Ono što pričamo, pišemo i dijelimo

Br. 191 Pogrešno shvatani pojmovi

Br. 190 Kada će ovo poniženje završiti

Br. 189 Dobar i loš primjer

El-Minhadžu ‘s-seni Adabi šejha sejjida Abdulhakima el-Husejnija

Br. 188 Čednost i stid

Br. 187 Akšemseddin – Duhovni osvajač Istanbula

Iz knjige Duhovni odgoj u islamu

Šta je ihsan?

Šta je tesavvuf?

Tri temelja vjere: Iman, Islam i Ihsan

Šta je Islam?

Vjerovanje u Allaha dž.š. i Njegove sifate

Šta je tarikat i mešreb?

Kako postići stepen ihsana?

Osnove vjerovanja

Bejat – uvod, svrha, historijat, dokazi

© 2020 Semerkand

Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt

© 2020 Semerkand

Login to your account below

Forgotten Password?

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In