• Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Semerkand
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
Semerkand
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
Semerkand
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate

Savjeti učiteljima

13. Novembra 2018.
in Br 101, Savjeti
0 0
0
Home Za pročitati Magazin Br 101

Čuveni alim iz 11. vijeka, poznat pod nadimkom Hudždžetu’l-islam (dokaz islama),  Imam Gazali, rah., u svom djelu Minhadžu’l-Muteallim (Vodič za učenika), kaže:

Učitelj nedvojbeno treba biti stručnjak u svojoj  oblasti. Njegovo srce i jezik trebaju biti čisti  od ogovaranja, a postupanje pravedno. Učitelj  treba biti iskren u svakome poslu i uvijek spreman  da pruži savjet. Pored toga, njegova narav  treba biti blaga i lijepa, a porijeklo časno. Učitelj  treba biti stariji od svojih učenika. On nikada  ne treba postupati sa ljutnjom i ne treba biti  previše prisan sa vladarima, niti previše zauzet  dunjalučkim poslovima koji bi ga sputavali u  obavljanju vjerskih dužnosti.

Muaz b. Džebel, r.a., je rekao:  „Kada alim pokaže težnju prema dunjaluku,  tada se povećaju neznanje i grijesi onih koji prisustvuju  njegovome medžlisu.“

Enes b. Malik, r.a., presnosi da je Poslanik,  s.a.v.s., rekao:

„Alimi su povjerljivi vekili  pejgamberā, a.s., sve dok ne postanu prisni sa  vladarima i dok se ne predaju dunjaluku. Onda  kada se pomiješaju sa državnicima i kada se  predaju dunjalučkim poslovima, tada su izdali  pejgambere, a.s. Kada vidite alime da tako postupaju,  klonite ih se.“

Džafer Hinduvani, rah., prenosi od Ma’rufa  el-Kerhija, k.s.:  „Kada je Ebu Jusuf preselio, nisam namjeravao  prisustvovati njegovoj dženazi iz razloga što  se upetljao u poslove sultana. Ipak, prije nego li  je zakopan, usnio sam ga, i u snu sam ga pitao:  -Kako je Allah postupio prema tebi? On mi  odgovori:  – Moj Gospodar mi je oprostio. Ja ga onda  upitah:  – Zbog kojeg djela ti je oprostio?, na šta on  odgovori:  -Oprostio mi je zato što sam savjetovao muslimane.  Zatim sam se probudio i otišao na njegovu  dženazu.“

Imam Gazali, rah., dalje savjetuje učitelje po  pitanju odnošenja spram učenika:  Kada dođe novi učenik, učitelj ga treba uzeti  u zaštitu, ukazati mu čast i poštovanje, te ga  podržati, sve dok se ne navikne na njega i ne  ostvari bliskost sa njim. Na samom početku  stjecanja znanja, učenik je poput prestrašenog  ptića koji će se, lijepim i blagim postupanjem  prema njemu, polahko osloboditi. Uzrok tome  jeste to što je stjecanje znanja, za njega, težak i  zahtjevan posao.

Učitelj treba popraviti stanje  svog učenika postupajući prema njemu u skladu  sa njegovom prirodom. O tome je naš Poslanik,  s.a.v.s., rekao:  „Znanje je gorko. Učinite ga slatkim ljubaznašću  i blagim i samilosnim postupanjem.“

Učitelj treba paziti da pogrešnim postupanjem  ne udalji učenika od sebe, što bi bilo uzrokom  da se njegovo srce ohladi. To bi pak rezultiralo  time da učenik dođe u stanje da ga prestane  zanimati govor njegovog učitelja.

Uz to, učitelj najprije treba učenika podučiti  edebu, a zatim znanju, jer stjecanje znanja moguće  je jedino nakon usvajanja edeba. Upravo  iz tog razloga, kaže se da onaj ko nema edeba,  nema niti znanja.  Učitelj treba nastojati da, vodeći računa o  inteligenciji i nivou razumijevanja učenika, pomogne  da se njegova ličnost razvije u skladu  sa njegovom prirodom. Podučit će ga znanju,  shodno njegovom kapacitetu, a nikada više nego  što može podnijeti.

Ukoliko učitelj pruži učeniku  više znanja nego što može usvojiti, učenik će  zapasti u beznađe i prepustit će se svome nefsu.

Učitelj ne treba, na predavanjima, spajati  iznimno pametne učenike i one sa manjom  sposobnošću razumijevanja. Njihova bliskost  biva uzrokom zaostajanja onog koji je iznimno  pametan kao i pojave ljenosti kod onog koji nije.

Učitelj se ne smije ljutiti na onog ko ne razumije  predavanje. Naprotiv, on će strpljivo ponavljati  teme koje učenik ne razumije, sve dok ih u potpunosti  ne shvati.

 

Semerkand, br. 101,. Savjeti

Oznake: savjetiučitelji
ShareTweet

Slični tekstovi

Kakav ti je namaz, takvo ti je stanje
Br 130

Kakav ti je namaz, takvo ti je stanje

Samo obični rob
Br 131

Samo obični rob

Nijeti i djela
Br 129

Nijeti i djela

Ući u srce dosta
Br 128

Ući u srce dosta

Šta vrijedi znati?
Br 127

Šta vrijedi znati?

Njegova jedinstvena umjetnost
Br 126

Njegova jedinstvena umjetnost

Sljedeći post
Jedini Cilj

Muršid na ratnom frontu

Please login to join discussion
CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v80), quality = 82
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate

Zadnje objavljeno

  • Br. 197 Dova – razgovor srca s Gospodarom
  • Br. 193 Naše srce – naš istinski dom
  • Br. 192 Ono što pričamo, pišemo i dijelimo
  • Br. 191 Pogrešno shvatani pojmovi
  • Br. 190 Kada će ovo poniženje završiti
  • Br. 189 Dobar i loš primjer
  • El-Minhadžu ‘s-seni Adabi šejha sejjida Abdulhakima el-Husejnija
  • Br. 188 Čednost i stid
  • Br. 187 Akšemseddin – Duhovni osvajač Istanbula
  • Br. 186 Uzvišenom Allahu se pokoravamo
  • Br. 185 Zulum
  • Br. 184 Uspomene i sjećanja Gavs-i Sanija, kaddesallahu sirrehu
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Semerkand.ba

KONTAKT

Viber

Facebook Messenger

Kontakt forma

 

Najčitanije

Ko su šehidi? Šta je mekam šehadeta?

Svako živo biće će smrt okusiti

Salavat i selam

Muharrem i ašura

Šta nam donosi musafir?

Ko nam je prijatelj?

Šta nam govori sura Fatiha?

Da li su uvećani limfni čvorovi znak bolesti?

Duhovni odgoj u islamu

Najnovije

Br. 197 Dova – razgovor srca s Gospodarom

Br. 193 Naše srce – naš istinski dom

Br. 192 Ono što pričamo, pišemo i dijelimo

Br. 191 Pogrešno shvatani pojmovi

Br. 190 Kada će ovo poniženje završiti

Br. 189 Dobar i loš primjer

El-Minhadžu ‘s-seni Adabi šejha sejjida Abdulhakima el-Husejnija

Br. 188 Čednost i stid

Br. 187 Akšemseddin – Duhovni osvajač Istanbula

Iz knjige Duhovni odgoj u islamu

Šta je ihsan?

Šta je tesavvuf?

Tri temelja vjere: Iman, Islam i Ihsan

Šta je Islam?

Vjerovanje u Allaha dž.š. i Njegove sifate

Šta je tarikat i mešreb?

Kako postići stepen ihsana?

Osnove vjerovanja

Bejat – uvod, svrha, historijat, dokazi

© 2020 Semerkand

Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt

© 2020 Semerkand

Login to your account below

Forgotten Password?

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In