• Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Semerkand
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
Semerkand
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
Semerkand
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate

Sebebi i tevekkul

1. Oktobra 2020.
in Br 115, Mudrost
0 0
0
Home Za pročitati Magazin Br 115

Jedan od velikih učenjaka iz 13. stoljeća, šejh šazilijskog tarikata, Ibn Ataillah es-Skenderi, k.s., u svome djelu „et-Tenvir fi iskati ‘t-tedbir“ kazuje sljedeće:

Prigrliti sebebe(uzroke) u stjecanju opskrbe shodno onome na šta je ukazao Allahov Poslanik, s.a.v.s., nije u suprotnosti sa tevekkulom (oslanjanje na Allaha, dž.š.). Allahov Poslanik, s.a.v.s., je rekao: „Bojte se Allaha i tražite od Njega na lijep način.“ Dakle, rekavši „tražite na lijep način“, Allahov Poslanik, s.a.v.s., je ukazao na to da je traženje opskrbe dozvoljeno. Da je traženje opskrbe u suprotnosti sa tevekkulom, onda Allahov Poslanik, s.a.v.s., to ne bi dozvolio, jer on, s.a.v.s., nije rekao „nemojte tražiti“, već je rekao „tražite na lijep način“. Time kao da je želio reći:

„Kada tražite, nemojte prelaziti granice lijepog edeba, odnosno, kada tražite nešto od Allaha, dž.š., ukrasite se edebom i krajnji ishod svojih poslova prepustite Njemu Uzvišenom!“ Treba znati da je i samo traženje od Allaha, dž.š., ustvari sebeb.

U drugom časnom hadisu, Allahov Poslanik, s.a.v.s., je rekao: „Najslađe što čovjek pojede je ono što zaradi svojim trudom.“

Postoji još mnogo časnih hadisa koji ukazuju na to da je dozvoljeno postupati shodno sebebima, a mnogi od njih čak i podstiču na to.

Znajući za slabost u srcima Svojih robova, za njihovu nedostatnost u pogledu uviđanja raspodjele opskrbe, te nemoć da se u potpunosti iskreno prepuste Njegovoj odredbi, Uzvišeni Hakk je sebebe učinio dozvoljenim, kako bi podržao srca Svojih robova, ulio sigurnost u njih, i otklonio brigu njihovih nefsova. To je također jedna od blagodati datih čovjeku.

Nesumnjivo, ukoliko čovjek prigrli sebebe, to će ga sačuvati od ponižavanja pred ljudima, jer neće morati ništa tražiti od njih. U sebebima koje ti je Uzvišeni Allah podario, ne radi se ni o kakvom dobročinstvu od strane ljudi, jer niko ti ne čini dobročinstvo kupujući nešto od tebe, ili upošljavajući te da radiš za njega. Onaj ko kupi od tebe čini to kako bi dobio ono što mu je potrebno, a onaj ko te uposli, ima za cilj da mu budeš od koristi.

Zasigurno, robova zauzetost sebebima, sprječava ga od nepokornosti prema Allahu, dž.š., i od bavljenja onim što je On Uzvišeni zabranio. Zar ne vidiš kako za vrijeme praznika, onda kada ljudi nisu zauzeti sebebima, gafili pronalaze vrijeme za činjenje djela koja su u suprotnosti sa Allahovim, dž.š., propisima. Zbog toga je zauzetost robova sebebima odraz Allahove, dž.š., milosti prema njima.

Sebebi i zauzetost njima su velika milost i blagodat i za ljude koji su iz svoga srca izbacili dunjaluk i potpuno se predali ibadetu. Da nema zauzetosti sebebima kroz rad, kakvu svrhu bi imao halvet abida i kakva bi bila njegova mudžaheda? Eto, zbog toga je Uzvišeni Allah podredio sebebe onima koji se Njemu usmjere i koji su Njime zauzeti.

Uzvišeni Allah kaže: „Vjernici su samo braća“, i traži od robova da budu u međusobnoj slozi. Otvara im kapiju upoznavanja i ljubavi putem sebeba. Sebebe ne negira niko sem neznalica i nemarnih spram Allaha, dž.š. Nismo čuli da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., pozivajući ljude Allahu, dž.š., pozivao i da se odreknu sebeba. Naprotiv, pozvao je ljude Uputi i dozvolio im da se bave poslovima kojima je Allah, dž.š., zadovoljan.

Časni Kur'an i Sunnet prepuni su dokaza koji potvrđuju dozvoljenost sebeba. Nisu li lijepe riječi onoga koji je rekao: „Zar ne vidiš da je Allah, dž.š., hazreti Merjemi rekao: ‘Zatresi palmino stablo, posuće po tebi hurme svježe (…)’?“

Da je želio, On je mogao spustiti hurme s neba, ali, doista sve ima svoj sebeb i svoju mudrost!

 

Časopis Semerkand, br. 115, Mudrost

Oznake: sebebtevekul
ShareTweet

Slični tekstovi

Neobična stanja
Br 127

Neobična stanja

Savjeti pira
Mudrost

Savjeti pira

Ovce, čoban, i vlasnik stada
Br 124

Ovce, čoban, i vlasnik stada

Mudrost
Br 123

Mudrost

Mudrost
Br 121

Mudrost

U čije ime?
Br 120

U čije ime?

Sljedeći post
Govor stanja

Govor stanja

CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v80), quality = 82
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate

Zadnje objavljeno

  • Br. 197 Dova – razgovor srca s Gospodarom
  • Br. 193 Naše srce – naš istinski dom
  • Br. 192 Ono što pričamo, pišemo i dijelimo
  • Br. 191 Pogrešno shvatani pojmovi
  • Br. 190 Kada će ovo poniženje završiti
  • Br. 189 Dobar i loš primjer
  • El-Minhadžu ‘s-seni Adabi šejha sejjida Abdulhakima el-Husejnija
  • Br. 188 Čednost i stid
  • Br. 187 Akšemseddin – Duhovni osvajač Istanbula
  • Br. 186 Uzvišenom Allahu se pokoravamo
  • Br. 185 Zulum
  • Br. 184 Uspomene i sjećanja Gavs-i Sanija, kaddesallahu sirrehu
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Semerkand.ba

KONTAKT

Viber

Facebook Messenger

Kontakt forma

 

Najčitanije

Ko su šehidi? Šta je mekam šehadeta?

Svako živo biće će smrt okusiti

Salavat i selam

Ko nam je prijatelj?

Šta nam govori sura Fatiha?

Da li su uvećani limfni čvorovi znak bolesti?

Šta nam donosi musafir?

Duhovni odgoj u islamu

Pretplata i kupovina

Najnovije

Br. 197 Dova – razgovor srca s Gospodarom

Br. 193 Naše srce – naš istinski dom

Br. 192 Ono što pričamo, pišemo i dijelimo

Br. 191 Pogrešno shvatani pojmovi

Br. 190 Kada će ovo poniženje završiti

Br. 189 Dobar i loš primjer

El-Minhadžu ‘s-seni Adabi šejha sejjida Abdulhakima el-Husejnija

Br. 188 Čednost i stid

Br. 187 Akšemseddin – Duhovni osvajač Istanbula

Iz knjige Duhovni odgoj u islamu

Šta je ihsan?

Šta je tesavvuf?

Tri temelja vjere: Iman, Islam i Ihsan

Šta je Islam?

Vjerovanje u Allaha dž.š. i Njegove sifate

Šta je tarikat i mešreb?

Kako postići stepen ihsana?

Osnove vjerovanja

Bejat – uvod, svrha, historijat, dokazi

© 2020 Semerkand

Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt

© 2020 Semerkand

Login to your account below

Forgotten Password?

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In