Vjetrovi milosti
Neka je hvala Uzvišenom Allahu Koji je stvorio vrijeme i vremenom ograničio čovjeka. On je Taj Koji je određena vremena i mjesta učinio odabranim i vrijednim, kako bi bili vesila milosti i povećanja blagodati koje daje Svojim robovima.
Uzvišeni Gospodar kaže:
„I Mi smo noć i dan kao dva znamenja učinili: znamenje za noć smo uklonili, a znamenje za dan smo vidnim učinili kako biste mogli tražiti od Gospodara svoga blagodati i da biste broj godina znali i da biste vrijeme računali; i sve smo potanko objasnili.“ (Isra’, 12)
Allahov Poslanik, s.a.v.s., na sljedeći način savjetuje vjernike o tome kako će iskoristiti vremena koja je Uzvišeni Hakk učinio odabranim:
„Tokom cjelog života idite za dobrom! Idite za vjetrovima milosti vašega Gospodara! Jer, Allahovi vjetrovi milosti pušu, a rob koji želi, može se okoristiti njima. Tražite od Allaha, dž.š., da pokrije vaše sramote i da vas učini sigurnim od svakog straha.“
***
Naš takvim će ovog mjeseca biti počašćen nastupanjem učajluka, velike blagodati za vjernike. U tim odabranim vremenima, kao što je na to ukazao Allahov Poslanik, s.a.v.s., svjedočit ćemo vjetrovima milosti. U jednom, ne tako jakome, predanju se na sljedeći način ukazuje na vrijednost tih mjeseci:
„Redžeb je mjesec koji je Allah, dž.š., odabrao nad drugim mjesecima. Ko god ispuni hak (pravo) tog mjeseca i uzvisi ga (čineći dobra djela), uzvisio je Allahovu, dž.š., naredbu. A ko uzvisi Allahovu, dž.š., naredbu, Uzvišeni Allah će ga uvesti u Džennetu ‘n-ne'im i biće zadovoljan njime. Ko god ispuni hak mjeseca ša'bana i uzvisi ga, uzvisio je moju naredbu. A ko uzvisi moju naredbu, ja ću mu na Sudnjem danu biti šefa'adžija i pomagač. A mjesec ramazan, je mjesec moga ummeta. Ko god ispuni hak mjeseca ramazana, ne iskaže nepoštovanje prema njemu, dane provede u postu a noći oživi ibadetom, i sačuva svoje organe od harama, iz mjeseca ramazana će izaći potpuno čist i bezgriješan.“
Veliki arif Zunnun el-Misri, rah., o tome koliko je bitno ne biti nemaran u ovom vremenu, na sažet način kazuje:
„Redžeb je mjesec sjetve, ša'ban zalijevanja, a ramazan je mjesec žetve. Svako će požnjeti ono što posije, dobit će naknadu za ono što je činio. Ukoliko neko odustane od sjetve, kada dođe vrijeme žetve, kajat će se što nije ništa posijao.“
Lejle-i regaib
Noć prvog petka u mjesecu redžebu je Lejle-i regaib. Riječ „regaib“ je nastala od korijena „re-ga-be“ i označava veliku želju za nečim, sklonost ka nečemu i ulaganje truda u postizanju toga. Riječ „regib“, koja je nastala od istog korijena označava vrlo vrijedne poklone i počasti.
Polazeći od tih značenja možemo reći da je Lejle-i regaib noć u kojoj se traži zadovoljostvo Uzvišenog Hakka, noć koja je ukrašena vrijednim počastima koje jačaju ustrajnost vjernika u postizanju tog cilja.
Allahov Poslanik, s.a.v.s., je na sljedeći način ukazao na vrijednost te noći:
„Postoji pet noći u kojima se ne odbija dova; noć petka, noći kurbanskog i ramazanskog bajrama (noći koje vežu dan arefata sa danom bajrama), noć prvog petka u mjesecu redžebu (Lejle-i regaib), i noć u sredini mjeseca ša'bana (Lejletu ‘l-berat).“
Fadileti mjeseca redžeba
U jednom predanju se sljedećim riječima obznanjuje vrijednost posta u mjesecu redžebu: „U Džennetu postoji rijeka koja se zove Redžeb, bjelja je od mlijeka i slađa od meda. Ko u mjesecu redžebu isposti jedan dan, Uzvišeni Allah će ga napojiti vodom sa te rijeke.“
U drugom se predanju o vrijednosti posta u mjesecu redžebu kaže:
„Ko isposti jedan dan u mjesecu redžebu, kao da je postio cijelu godinu (tolike sevape će zaraditi). Ko isposti sedam dana, zatvara mu se sedam džehenemskih kapija. Ko isposti osam dana, otvara mu se osam džennetskih kapija. Ko isposti petnaest dana, sa nebesa se začuje glasnik koji kaže: ‘Oprošteni su ti svi grijesi koje si ranije počinio. Tvoja loša djela su pretvorena u dobra. Hajde, posveti se činjenju novih dobrih djela!’
Ko u ovom mjesecu poveća udjeljivanje i činjenje dobra, i Uzvišeni Allah će povećati Svoje dobročinstvo i darivanje prema njemu. Nuhova lađa je zaplovila u mjesecu redžebu. Nuh, a.s., je u tom mjesecu postio i naredio je onima koji su bili sa njim da poste. Nuhova lađa je tako nastavila ploviti šest mjeseci, sve do desetog muharrema.“