• Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Semerkand
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
Semerkand
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
Semerkand
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate

Najvisočiji stepeni

10. Septembra 2022.
in Br 130, Riznica mudrosti
0 0
0
Home Za pročitati Magazin Br 130

Riznica mudrosti / Cihat Ceylan (Semerkand, agustos 2019.)

Srčano putovanje ka Allahu, dž.š., odnosno sejr-i suluk jeste duhovno uzdizanje koje podrazumijeva robovo izbavljenje od dominacije nefsa i postavljanje ruha na prijestolje. Na taj način ruh, koji je udahnut od strane Uzvišenog Gospodara uspostavlja dominaciju nad tijelom. Sufije su kazale da postoji sedam stanica na tom duhovnom putovanju. Prolazeći te stanice, nefs se neprestano čisti i uzdiže ka Uzvišenom Gospodaru. Svaki stepen nefsa ima sebi svojstvene osobine kao i manifestacije tih osobina.

Počevši sa četvrtim stepenom, tj. stepenom mutmeinne, nefs postiže smiraj sa svojim Gospodarom. Nakon toga čekaju ga stalno novi tedželijati (manifestacije) i mušahede (osvjedočenja). Cilj svega toga je postizanje kemalata (potpunost) i Allahovog, dž.š., zadovoljstva.

Učenjaci tefsira su kazali da se ajetom: „Džine i ljude sam stvorio samo zato da Mi se klanjaju.“ (Darijat, 56) podrazumijeva robovanje na način da rob u svakom stanju i u svakoj situaciji osvjedočenjem potvrđuje jednoću Uzvišenog Gospodara.

 

Nefs na petom stepenu, „nefs-i radije“, je nefs koji je zadovoljan svime što dolazi od Allaha, dž.š. Osoba na spomenutom stepenu svoju volju je prepustila Allahu, dž.š., i nestala je (fena) u Njegovim sifatima. 28. ajet sure Fedžr: „Vrati se Gospodaru svome zadovoljna, a i On tobom zadovoljan.“, tačnije njegov prvi dio: „Vrati se Gospodaru svome zadovoljna“, ukazuje na taj stepen.

Drugi dio ajeta: „a i On tobom zadovoljan“ ukazuje na šesti stepen nefsa, „nefs-i merdije“, a to je nefs koji je postigao Allahovo, dž.š., zadovoljstvo.

Dakle, stepen radije je stepen na kojem je rob zadovoljan svojim Gospodarom, a stepen merdije je stepen na kojem je Uzvišeni Gospodar zadovoljan robom. To se ujedno naziva i mekam hajreta. Osobe na tom stepenu su krajnje milostive prema ljudima, a u pogledu lijepog ahlaka i plemenitih vrlina su na mekamu uzora.

 

Osobe na stepenu nefs-i radije ukrasile su se ahlakom Uzvišenog Gospodara. Draga srca prihvataju sve što dolazi od Njega, u njihovim srcima se nikada ne pojavljuju prigovori. Takvi robovi su u svakom trenutku svjesni da se nalaze pred Uzvišenim Allahom i iz svojih srca su izbacili sve mimo Njega Uzvišenog. Na tom stepenu se spoznaju mekami fenafillah i bekabillah.

 

Oni koji su postigli mekam vahdeta, tj. stepen nefs-i merdije, neprestano doživljavaju manifestacije Allahovih, dž.š., imena i sifata. Na tom stepenu bivaju počašćeni nadnaravnim stanjima kao što su kešfovi (otkrovenja) i kerameti (posebne počasti), mada oni ne mare previše za njih. Oni koji ih ugledaju prisjete se Uzvišenog Allaha. To je zapravo mekam opisan kudsi hadisom u kojem Allah, dž.š., kaže: „Rob Mi se ne može približiti ničim boljim od onoga što sam mu učinio farzom. Nakon toga nastavlja Mi se približavati nafila-ibadetima. Na koncu, Ja ga zavolim. A kada ga zavolim, Ja bivam uho kojim sluša, oko kojim gleda, ruka kojom hvata i noga kojom hodi. Kada nešto zatraži od Mene, Ja mu to zasigurno dadnem. Kada zatraži utočište kod Mene, zasigurno mu se odazovem i zaštitim ga.“ (Buhari, Rikak 38)

Također, na stepen nefs-i merdije se u određenom smislu ukazuje i ajetom: „A robovi Milostivoga su oni koji po Zemlji mirno hodaju, a kada ih bestidnici oslove, odgovaraju: ‘Mir vama!’“ (Furkan, 63)

Vezano za navedeni ajet Hasan el-Basri, rah., kaže: „Oni su blagi poput pejgamberā, a.s., a po Zemlji hode sa dostojanstvom kakvo priliči alimima.“ Sin hazreti Alija, r.a., Muhammed b. Hanefijje, rah., ajet tumači sljedećim riječima: „To su dostojanstveni i čedni robovi, koji ne postupaju poput neznalica. A kada neko prema njima postupi poput neznalice, oni uzvraćaju blagošću.“

 

Sedmi i posljednji stepen nefsa jeste stepen „nefs-i kjamile“. Također se naziva i „nefs-i safije“ i „nefs-i zekijje“, a podrazumijeva potpuno očišćeni nefs koji je postigao kemalat (potpunost). Ajet: „Uspjeće samo onaj ko je (dušu) očisti.“ (Šems, 9) ukazuje na taj stepen. Ibn ‘Adžibe el-Haseni, rah., ajet tumači na sljedeći način: „Onaj ko očisti svoj nefs imanom i pokornošću, postigao je sve ljepote koje je želio, spasio se svega od čega je strahovao.“ Isti ajet Imam Kušejri, rah., tumači riječima: „Spasio se onaj ko je udaljio svoj nefs od grijeha i sramotnih djela, od očekivanja nadoknade za učinjeno dobročinstvo, te naročito od činjenja harama i suprotstavljanja Allahovoj, dž.š., odredbi i raspodjeli.“

Sva lijepa stanja svih ostalih stepena nefsa doživljavaju se na ovom, najuzvišenijem stepenu. Na njemu se u najpotpunijem smislu manifestuju Allahova, dž.š., imena i sifati. Evlije su kazale da u svakom stoljeću žive dvije ili tri osobe koje su na stepenu nefs-i kjamile, te da su one najodabranije među robovima kod Uzvišenog Gospodara. Na tom stepenu se nalaze velikani koji se nazivaju gavsovima i kutbovima, i oni su na mekamu iršada (upućivanje ljudi).

Riječi osoba na stepenu nefs-i kjamile su pune mudrosti, a njihovi pogledi su lijek za srca. One ulijevaju smiraj u srca onih koji ih vide. U svakom trenutku su svjesne Allaha, dž.š., i u stanju su ibadeta. Na taj stepen ukazuje i hadis: „Imam takvih trenutaka sa Uzvišenim Allahom kada mi (u tim trenucima) ne može prići niti neko od bliskih meleka niti neko od prethodno poslanih poslanika.“ (Tirmizi, Šemail)

Oznake: ljudistepen
ShareTweet

Slični tekstovi

Od podvojenosti ka jednoći
Br 130

Od podvojenosti ka jednoći

Kakav ti je namaz, takvo ti je stanje
Br 130

Kakav ti je namaz, takvo ti je stanje

Njegova jedinstvena umjetnost
Br 131

Njegova jedinstvena umjetnost

Stanja, snovi i djela
Br 130

Stanja, snovi i djela

Takvaluk (bogobojaznost)
Br 131

Takvaluk (bogobojaznost)

Načini provođenja kvalitetnog vremena sa djecom
Br 130

Načini provođenja kvalitetnog vremena sa djecom

Sljedeći post
Hadže-Mahmud Indžir-i el-Fagnevi, k.s.

Hadže-Mahmud Indžir-i el-Fagnevi, k.s.

CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v80), quality = 82
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate

Zadnje objavljeno

  • Br. 197 Dova – razgovor srca s Gospodarom
  • Br. 193 Naše srce – naš istinski dom
  • Br. 192 Ono što pričamo, pišemo i dijelimo
  • Br. 191 Pogrešno shvatani pojmovi
  • Br. 190 Kada će ovo poniženje završiti
  • Br. 189 Dobar i loš primjer
  • El-Minhadžu ‘s-seni Adabi šejha sejjida Abdulhakima el-Husejnija
  • Br. 188 Čednost i stid
  • Br. 187 Akšemseddin – Duhovni osvajač Istanbula
  • Br. 186 Uzvišenom Allahu se pokoravamo
  • Br. 185 Zulum
  • Br. 184 Uspomene i sjećanja Gavs-i Sanija, kaddesallahu sirrehu
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Semerkand.ba

KONTAKT

Viber

Facebook Messenger

Kontakt forma

 

Najčitanije

Ko su šehidi? Šta je mekam šehadeta?

Svako živo biće će smrt okusiti

Salavat i selam

Ko nam je prijatelj?

Šta nam govori sura Fatiha?

Šta nam donosi musafir?

Da li su uvećani limfni čvorovi znak bolesti?

Šta je tesavvuf?

Pretplata i kupovina

Najnovije

Br. 197 Dova – razgovor srca s Gospodarom

Br. 193 Naše srce – naš istinski dom

Br. 192 Ono što pričamo, pišemo i dijelimo

Br. 191 Pogrešno shvatani pojmovi

Br. 190 Kada će ovo poniženje završiti

Br. 189 Dobar i loš primjer

El-Minhadžu ‘s-seni Adabi šejha sejjida Abdulhakima el-Husejnija

Br. 188 Čednost i stid

Br. 187 Akšemseddin – Duhovni osvajač Istanbula

Iz knjige Duhovni odgoj u islamu

Šta je ihsan?

Šta je tesavvuf?

Tri temelja vjere: Iman, Islam i Ihsan

Šta je Islam?

Vjerovanje u Allaha dž.š. i Njegove sifate

Šta je tarikat i mešreb?

Kako postići stepen ihsana?

Osnove vjerovanja

Bejat – uvod, svrha, historijat, dokazi

© 2020 Semerkand

Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt

© 2020 Semerkand

Login to your account below

Forgotten Password?

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In