• Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Semerkand
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
Semerkand
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
Semerkand
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate

Sticanje znanja

15. Aprila 2018.
in Br 98, Za pročitati
0 0
1
Home Za pročitati Magazin Br 98

Ne može bez znanja


Direktan sagovornik božanske poruke i vodič kroz znanje je Resulullah, s.a.v.s. Ako njemu Gospodar svjetova naređuje ‘uči’, kako onda da njegovi sljedbenici nađu Pravi put bez učenja i bez znanja?


Važnost koju islam pridaje znanju i učenjacima jeste općepoznata i često ponavljana činjenica. Prva objava islama počinje naredbom: “Uči, čitaj, u ime Gospodara tvoga, koji stvara, stvara čovjeka od ugruška! Čitaj, plemenit je Gospodar tvoj” (Alak, 1-3) “Uči!…” Učenje je ključ vrata znanja.

Čitav kosmos i njegovo postojanje je jedna knjiga. Knjiga ispunjena Allahovim, dž.š., ajetima, a Kur’an je srž, odnosno, duh te knjige. On je kelam-i kadim Uzvišenog Stvoritelja. “Uči!…” Savršeni poredak u kosmosu je zapravo znanje, a islam je lice tog poretka usmjereno čovječanstvu. Kompas sreće oba svijeta jeste islam, jeste znanje: znanje o spoznaji Rabbul-alemina, znanje o spoznaji Njegovih stvorenja, znanje o spoznaji samog sebe…

Direktan sagovornik božanske poruke i vodič kroz znanje je Resulullah, s.a.v.s. Ako njemu Gospodar svjetova naređuje ‘uči’, kako onda da njegovi sljedbenici nađu Pravi put bez učenja i bez znanja?

Podići zastore

Mi koji imamo zadatak da budemo dostojni robovi našeg Gospodara, pod vođstvom Allahovog Poslanika, a.s., i njegovih varisa, moramo shvatiti šta naš Gospodar želi od nas i tu želju ispuniti. Moramo svoje srce u potpunosti ispuniti teslimijetom prema Njemu i cilj zbog kojeg smo stvoreni staviti u centar svoga života. Moramo podići zastore između nas i našeg Gospodara koji nam je bliži od žile kucavice.

Ukoliko ne budemo znali šta su ti zastori, kako ćemo onda usmjeriti svoje srce i svoj život? Sljedeći ajeti nam dovoljno objašnjavaju veličinu naredbe našeg Gospodara da se držimo podalje od neznanja i da budemo od onih koji znaju: “… Zar su isti oni koji znaju i oni koji ne znaju? Samo oni koji pameti imaju pouku primaju!” (Ez-Zumer, 9) “A Allaha se boje od robova Njegovih–učeni.” (Fatir, 27)

Pored toga, Allah, dž.š., nas često upozorava po pitanju korištenja pameti i čula govoreći: „Zašto oni ne razmišljaju?“, „Zašto ne koriste pamet?“, „Zašto ne pogledaju?“, „Zar ne znaju?“ Sasvim je jasno da se na ovakva pitanja, koja se obično nalaze na kraju mnogih ajeta, bez obzira na šta se oni odnosili, neće moći odgovoriti bez znanja.

Znanje je farz

S druge strane, Resulullah, s.a.v.s., po pitanju znanja svojim upozorenjima izvršava zadatak vodiča govoreći: “Traženje, odnosno, sticanje znanja je farz za svakog muslimana i muslimanku.” (Ibn-i Abdulberr) “Učenjaci su nasljednici pejgamberâ” (Ebu Davud, Tirmizi) “Kome Allah, dž.š., želi dobro, učini ga fakihom u vjeri (podari mu razumijevanje vjere).” (Ibn Madždže)

Među navedenim hadisima, naročito prvi, sasvim jasno, bez potrebe za ikakvim dodatnim komentarom, naznačava da su svi muslimani obavezni da traže znanje. Znanje je farz koji dolazi prije svih drugih farzova. Šta se to dešava nama, današnjim muslimanima, pa smo toliko daleko od znanja i nauke.

Zašto smo toliko daleko od znanja o pravu između vjernika, od znanja o našim poslovima i o našim srcima. I kako se možemo nadati spasu bez izvršavanja farza o sticanju znanja?

Na um mi pada jedna priča koju sam slušao od svog učitelja: Jednog dana dok je Abdulkadir Gejlani, k.s., sjedio u mihrabu i bio zauzet zikrom i murakabom, čuo je glas iz gajba: „O moj robe Abdulkadire, oslobodio sam te obaveze činjenja svih djela.“ Čim je to čuo, Abdulkadir, k.s., baci svoj tespih u pravcu odakle je dolazio glas, govoreći: „Gubi se prokleti šejtane.“ Šejtan, razotkriven u namjeri, upita: „Ja sam na ovaj način u zabludu skrenuo mnoge abide i zahide, ali ti se ni jednog trenutka nisi predomišljao i nisi pao u zamku. Kako si me razotkrio?“ Abdulkadir Gejlani, k.s., odgovori šejtanu riječima iz kojih bismo svi mi trebali uzeti pouku: „Prepoznao sam te pomoću dvije stvari; prvo je akaidsko znanje po kojem znam da se Allah, dž.š., ne obraća iz jednog pravca. On je svugdje, a tvoj glas je došao iz jednog pravca. Drugo, prepoznao sam te fikhskim znanjem, po kojem niko, pa čak ni poslanici, a.s., nije oslobođen činjenja djela.“ Znači, djelo bez znanja je puno velikih opasnosti. Šejtan je u zasjedi svakog momenta i nastoji nam presijeći put zamkama poput rijaluka, kibura i pouzdanja u vlastita djela, sa kojima ne možemo izaći na kraj bez znanja.

Tmina neznanja

Neznanje je toliko velika tmina da je Ali, r.a., rekao: „Bit ću rob onome ko me poduči jednom harfu.“ Znači, izabrao je ropstvo u odnosu na neznanje. Pa zar priliči jednom karakternom i razumnom vjerniku da bude osuđen na ponižavajući život gori od ropstva?

Dakle, da bismo se spasili moramo prigrliti znanje i u svoj život sprovesti ono što naučimo. Nije moguće, a da ne čujemo upozorenje našeg Stvoritelja kada kaže: “O vjernici, zašto jedno govorite a drugo radite? O, kako je Allahu mrsko kada govorite riječi koje djela ne prate!” (Saff, 2-3)

U petom ajetu sure Džuma, Allah, dž.š., one koji znaju, a ne postupaju po tome poredi sa magarcem koji nosi knjige. Iz toga proizlazi da nam sticanje znanja treba biti prioritet u životu, da živimo po stečenom znanju i da se čuvamo priče bez znanja. Samo na takav način ćemo zaštiti i sebe i svoju okolinu od propasti.

Neka je Allahov, dž.š., selam i rahmet na sve vas.

Sejjid Muhammed Saki ELHUSEYNİ

Oznake: cijelitekstelhusejniznanje
ShareTweet

Slični tekstovi

Br. 173 Kad se srca ujedine…
Br 173

Br. 173 Kad se srca ujedine…

Br. 172 Ahlak Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem
Br 172

Br. 172 Ahlak Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem

Neka televizijske serije ne budu uzrok kajanja!
Br 131

Neka televizijske serije ne budu uzrok kajanja!

Govor stanja: Osam pitanja
Br 131

Ko je najveća neznalica?

Br. 171 Priprema za najvažnije putovanje
Br 171

Br. 171 Priprema za najvažnije putovanje

Hadže-Muhammed Baba Semmasi, k.s.
Br 131

Hadže-Muhammed Baba Semmasi, k.s.

Sljedeći post
Zadovoljstvo opskrbom

Zadovoljstvo opskrbom

Please login to join discussion
CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v80), quality = 82
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate

Zadnje objavljeno

  • Br. 173 Kad se srca ujedine…
  • Br. 172 Ahlak Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem
  • Neka televizijske serije ne budu uzrok kajanja!
  • Ko je najveća neznalica?
  • Br. 171 Priprema za najvažnije putovanje
  • Hadže-Muhammed Baba Semmasi, k.s.
  • Br. 170 Živimo ono u šta vjerujemo
  • Zašto smo stvoreni?
  • O mjesecu Redžebu i Noći začeća (Lejletu’r-regaib)
  • Mjesec Redžeb i Lejle-i regaib
  • Kada vam dođe neka vijest…
  • Br. 169 Odgovornost iršada
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Semerkand.ba

KONTAKT

Viber

Facebook Messenger

Kontakt forma

 

Najčitanije

Ko su šehidi? Šta je mekam šehadeta?

Ko nam je prijatelj?

Svako živo biće će smrt okusiti

Pretplata i kupovina

Šta nam donosi musafir?

Jetimi – emanet od Allaha, dž.š., i Poslanika, s.a.v.s.

Duhovni odgoj u islamu

Kako spriječiti vršnjačko nasilje?

Salavat i selam

Najnovije

Br. 173 Kad se srca ujedine…

Br. 172 Ahlak Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem

Neka televizijske serije ne budu uzrok kajanja!

Ko je najveća neznalica?

Br. 171 Priprema za najvažnije putovanje

Hadže-Muhammed Baba Semmasi, k.s.

Br. 170 Živimo ono u šta vjerujemo

Zašto smo stvoreni?

O mjesecu Redžebu i Noći začeća (Lejletu’r-regaib)

Iz knjige Duhovni odgoj u islamu

Šta je ihsan?

Šta je tesavvuf?

Tri temelja vjere: Iman, Islam i Ihsan

Šta je tarikat i mešreb?

Vjerovanje u Allaha dž.š. i Njegove sifate

Kako postići stepen ihsana?

Šta je Islam?

Bejat – uvod, svrha, historijat, dokazi

Osnove vjerovanja

© 2020 Semerkand

Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt

© 2020 Semerkand

Login to your account below

Forgotten Password?

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In