• Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Semerkand
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
Semerkand
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
Semerkand
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate

Zlatno doba za ostvarivanje komunikacije sa djecom

Način komunikacije dijete najprije uči od majke, a socijalizaciju od oca. Prema tome, dijete će se u bliskoj budućnosti prema svojoj okolini ponašati onako kako se roditelji ponašaju prema njemu.

2. Augusta 2021.
in Br 121, Odgoj djece
0 0
0
Home Za pročitati Magazin Br 121

Šest koraka koji ruše komunikaciju sa djetetom

Komunikacija nije samo međusobni razgovor između dvoje ljudi. Jedna od temeljnih karakteristika komunikacije je slušanje. U razgovoru sa djecom, slušanje je znak aktivne komunikacije. S druge strane, postoje određeni faktori koji remete našu komunikaciju sa djetetom, a to su:

  1. Neslušanje djeteta
  2. Postavljanje ultimatuma: „Uradit ćeš kako ti kažem, u protivnom…“
  3. Nastojanje da djetetu damo lekciju dok razgovaramo sa njim: „Kada sam ja bio tvojih godina…“
  4. Kritikovanje: „Danas uništavaš sve što dotakneš!“
  5. Ismijavanje: „To što radiš je glupost, ponašaš se kao beba!“
  6. Ponižavanje i postiđivanje: „Dijete tvojih godina bi trebalo to znati…“

Period od 0 do 6 godina smatra se „zlatnim periodom“ u razvoju čovjeka. Jedan od dokaza tome je to što se u periodu do tri godine, kada dijete još nije u stanju ni kako treba da govori, ispod moždanog korteksa već razvija iznimno bogat svijet konstruisanja misli. U djetetovom mozgu se, dakle, nesvjesno pojavljuju misli i pitanja poput: „Ko sam ja?; Kakvo je mjesto ovaj svijet?; Da li je teško ili lahko živjeti?; Da li će me ljudi voljeti ili ne?“ Upravo zbog toga, ostvarivanje ispravne komunikacije sa djetetom u ovom periodu, olakšat će nam da ispravno razumijemo dijete, te će istovremeno spriječiti nesporazume.

 

Dok razgovaramo sa djetetom, obratimo pažnju na sljedeće:

Ukoliko budemo slijedili nekoliko zlatnih pravila, možemo ostvariti aktivnu komunikaciju sa našom djecom.

  • Prije svega, kada razgovaramo sa djetetom nemojmo zaboraviti da se radi o djetetu, i nemojmo očekivati da određenom događaju posveti pažnju poput odrasle osobe. Nakon toga, jedno od najbitnijih pravila u komunikaciji sa djetetom jeste da se spustimo na njegovu ravan, da ga gledamo u oči dok razgovaramo, te da koristimo blag i odlučan ton.
  • Kako bismo iskazali poštovanje prema djetetu, obavezno mu se trebamo obraćati imenom. Naprimjer: „Saliha, molim te da ne gledaš televiziju prije nego završiš zadaću.“ Ili „Aiša, doista jako lijepo pospremiš svoju sobu.“
  • Birajmo krate i jasne rečenice. Duge rečenice tipa „Enese sine, svanulo je, jutro je, u devet trebaš u školu…“, samo umaraju dijete. Umjesto toga, treba upotrijebiti kratke i jasne iskaze poput: „Enese, vrijeme je za školu, trebao bi ustati.“
  • U rečenicama trebamo preferirati pozitivan pristup. Naprimjer, umjesto riječi „Nemoj bez prestanka trčati po dnevnom boravku“, možemo upotrijebiti pozitivniji i ljepši pristup pa reći: „Šta misliš da sada crtaš, a kasnije kada izađemo u bašču, možeš trčati do mile volje.“
  • Umjesto imperativa, koristimo željni način. Naprimjer, umjesto da kažemo „Sine, sjedi!“, možemo reći: „Želim da sjedneš jer ćemo sada ručati.“ Djetetu je uvijek prihvatljivija takva rečenica u kojoj je objašnjen i razlog zbog kojeg je potrebno da nešto učini.
  • Kada su u pitanju situacije u kojima je djetetu teško da učini nešto, trebamo mu ponuditi izbor, naprimjer: „Izaberi, da li ćeš pojesti jednu kašiku ili tri kašike špinata?“ U takvoj situaciji, dijete ima priliku da bira i odlučuje, ali mi smo mu ustvari ponudili svoj izbor.
  • Sljedeće pravilo je vrlo bitno, jer ukoliko pređemo mjeru, bit ćemo krivi što dijete učimo na mito. Da, govorimo o nuđenju nečega kako bismo dobili nešto drugo od djeteta zauzvrat. U takvim situacijama, kada konstruišemo rečenicu moramo paziti na upotrebu riječi, pa tako umjesto da kažemo: „Ukoliko opereš zube, pročitat ću ti priču koju želiš.“, trebamo reći: „Prvo peremo zube, pa onda čitamo priču koju želiš.“ Jedino na taj način ispravno koristimo metodu nagrađivanja.

 

Utjecaj načina govora na dijete

Način komunikacije dijete najprije uči od majke, a socijalizaciju od oca. Prema tome, dijete će se u bliskoj budućnosti prema svojoj okolini ponašati onako kako se roditelji ponašaju prema njemu. Stoga je jako bitno da roditelji, s vremena na vrijeme, preispitaju svoju komunikaciju sa djecom. Trebaju se sjetiti pozitivnih i negativnih strana u komunikaciji sa vlastitim roditeljima, te pronaći njihove odraze u sebi. Na taj način će lahko moći ispraviti nepravilnosti u komunikaciji sa djecom, kao što su uvredljive kritike i neposvećivanje dovoljne pažnje slušanju djece. Ukoliko roditelji posvete pažnju tome, ne samo da će ostvariti bolju komunikaciju sa djecom, nego će istovremeno biti i pozitivan primjer za njih. Nažalost, najčešće teško možemo reći da su roditelji u tom domenu dobar primjer vlastitoj djeci.

„Ahmed i njegova majka sjede u jednoj ljetnoj bašti gdje majka razgovara sa svojim prijateljicama. Ahmed je po prvi put ugledao avion koji nisko prolijeće iznad njih, pa ushićeno povika: ‘Mama vidi, prolijeće veliki avion!’ Njegova majka mašući glavom reče: ‘Aha, aha…’ Dijete s još većim ushićenjem, opet reče: ‘Ali mama, vidi kako je velik avion!’ Majka nije ni obratila pažnju na taj drugi iskaz ushićenja koji je Ahmed ispoljio, kao da nije tu… Ahmed potom treći put povika: ‘Ali mama, vidi kako je velik avion…’ Majka tada na grublji način reče: ‘Vidjela sam sine, uredu je!’ Ahmed tada sagnu glavu i u jednom trenu svo njegovo ushićenje nestade, a umjesto njega se pojavi osjećaj stida i poniženosti.“

Često svjedočimo sličnim događajima. Specijalista komunikacijske psihologije, Doğan Cüceoğlu, pojašnjava nam kakve je to komunikacijske poruke majka poslala djetetu u navedenoj situaciji:

  1. Nema ničega zbog čega bi se trebao osjećati ushićeno, da ima, ja bih ti rekla!
  2. U ovom trenutku ti nisi bitan, nebitan si!
  3. S tobom nešto nije u redu, zašto se dereš? Da postoji neki razlog za deranje, zajedno bismo se derali.
  4. U ovom trenutku nisi dostojan moje ljubavi.

Da je majka u takvoj situaciji ostvarila zdravu komunikaciju sa svojim djetetom i rekla: „Aaa, kako je velik avion, i baš nam je blizu, to je stvarno uzbudljivo.“ Ili da se ujedno obratila i svojim prijateljicama pa rekla: „Hej društvo, pogledajte, prolijeće veliki avion. Ahmed nam upravo pokazuje. Hvala ti Ahmede!“, u samo deset sekundi, poslala bi svome djetetu sljedeće poruke:

  1. Razumijem te.
  2. Ti si mi bitan, poseban si.
  3. Kod tebe nema ništa što nije u redu i imaš pravo da osjetiš veliko ushićenje.
  4. Ti si vrijedan i ja ti vjerujem.

Poruka: Nemojmo dijete ponižavati ako mnogo govori ili ako uporno postavlja pitanja. U protivnom, ono će sebe smatrati nevažnom osobom koja nema pravo govora u društvu. Ustručavat će se da govori među društvom i neće moći iskazati ono što misli. A u budućnosti, kao odrasla osoba, najčešće neće biti u stanju da objasni sebe i svoje stavove ljudima. Stoga, dok razgovaramo sa svojim djetetom, dajmo mu u svakoj situaciji do znanja da ga razumijemo.

Ukoliko primijenimo te male korake, dijete će nam uzvratiti na lijep način, tako što će se prema nama i svim ljudima koji ga okružuju odnositi sa poštovanjem.

 

Oznake: djecakomunikacijaodgoj
ShareTweet

Slični tekstovi

Uspjeh postižu oni koji se trude za ispravan cilj
Br 129

Uspjeh postižu oni koji se trude za ispravan cilj

Ključ lijepog ahlaka kod djece – sposobnost empatije
Br 128

Ključ lijepog ahlaka kod djece – sposobnost empatije

Kako povećati pažnju i koncentraciju kod djece?
Br 131

Kako povećati pažnju i koncentraciju kod djece?

Kako da moje dijete stekne naviku redovnog obavljanja namaza?
Br 127

Kako da moje dijete stekne naviku redovnog obavljanja namaza?

Možemo li svoju djecu podučiti istinskoj slobodi
Br 126

Možemo li svoju djecu podučiti istinskoj slobodi

Kako spriječiti vršnjačko nasilje?
Br 125

Kako spriječiti vršnjačko nasilje?

Sljedeći post
Uvijek i na svakom mjestu

Uvijek i na svakom mjestu

CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v80), quality = 82
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate

Zadnje objavljeno

  • Neka televizijske serije ne budu uzrok kajanja!
  • Ko je najveća neznalica?
  • Br. 170 Priprema za najvažnije putovanje
  • Hadže-Muhammed Baba Semmasi, k.s.
  • Br. 170 Živimo ono u šta vjerujemo
  • Zašto smo stvoreni?
  • O mjesecu Redžebu i Noći začeća (Lejletu’r-regaib)
  • Mjesec Redžeb i Lejle-i regaib
  • Kada vam dođe neka vijest…
  • Br. 169 Odgovornost iršada
  • Stanja, snovi i djela
  • Ko je u tvom srcu?
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Semerkand.ba

KONTAKT

Viber

Facebook Messenger

Kontakt forma

 

Najčitanije

Ko su šehidi? Šta je mekam šehadeta?

Ko nam je prijatelj?

Pretplata i kupovina

Jetimi – emanet od Allaha, dž.š., i Poslanika, s.a.v.s.

Svako živo biće će smrt okusiti

Šta nam donosi musafir?

Šta je ihsan?

Salavat i selam

Čuvanje Časnog Kur’ana

Najnovije

Neka televizijske serije ne budu uzrok kajanja!

Ko je najveća neznalica?

Br. 170 Priprema za najvažnije putovanje

Hadže-Muhammed Baba Semmasi, k.s.

Br. 170 Živimo ono u šta vjerujemo

Zašto smo stvoreni?

O mjesecu Redžebu i Noći začeća (Lejletu’r-regaib)

Mjesec Redžeb i Lejle-i regaib

Kada vam dođe neka vijest…

Iz knjige Duhovni odgoj u islamu

Šta je ihsan?

Šta je tesavvuf?

Tri temelja vjere: Iman, Islam i Ihsan

Šta je tarikat i mešreb?

Vjerovanje u Allaha dž.š. i Njegove sifate

Kako postići stepen ihsana?

Šta je Islam?

Bejat – uvod, svrha, historijat, dokazi

Osnove vjerovanja

© 2020 Semerkand

Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt

© 2020 Semerkand

Login to your account below

Forgotten Password?

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In