• Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Semerkand
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
Semerkand
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
Semerkand
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate

Stanja, snovi i djela

26. Novembra 2022.
in Br 130, Sohbet
0 0
0
Home Za pročitati Magazin Br 130

Derviši se ne bi trebali zaokupljati tesavvufskim posebnim halovima (stanja), kerametima (posebne počasti), niti snovima. Vezano za to, veoma važno pitanje, velikani upozoravaju:

„Kada derviš sjedne da čini zikr, pa mu se pojavi neki poseban ma'nevi hal (duhovno stanje), on to treba prihvatiti kao svoju slabost. Treba razmišljati: ‘Ja sam veoma slabašan, pa mi Allah, dž.š., daje ova posebna stanja, kako bi mi povećao želju za ibadetom i pokornošću. Da sam ja čvrst, tj. da su moji uvjerenje i povjerenje u Uzvišenog Hakka potpuni, ja ne bih očekivao ove ma'nevi halove koji su ahiretska nagrada, ne bih očekivao nikakvu materijalnu niti duhovnu nadoknadu, nego bi moj nijet bio: Ilahi ente maksudi ve ridake matlubi: Allahu Ti si moj cilj i Tvoje zadovoljstvo je ono što tražim.’

Dakle, derviš ne treba očekivati nikakve ma'nevi halove, a ako ih bude očekivao, neće ih postići.“

Većina ma'nevi halova koji se pojave kod murida biva uzrokom njihovog zaostajanja na putu. Nakon što osjete duhovne naslade, muridi često zapostavljaju svoje duhovno upotpunjavanje i usmjeravaju se na postizanje tih duhovnih užitaka. A takva stanja su za slabe, da bi ih se potaknulo na trud, ona se ne daju čvrstim muridima. Isto kao što roditelji maloj djeci daju igračke, tako i muršid slabašnim muridima daje tu vrstu igrački, da bi se malo zabavili i da bi zadobili muhabet.

Jedna od najčešćih zamki u koje muridi padaju jeste pridavanje prevelike važnosti snovima. Šejhovi su uvijek oštro upozoravali da se ne smije postupati po snovima i ma'nevi halovima. Jer, šejtan muridima prikazuje lažne snove kako bi ih odvratio sa Pravog puta. Veoma često dolazi u liku šejha i daje određena uputstva i savjete. To ponekad otvara put čak i napuštanju ibadeta i traganja za postizanjem Allahova zadovoljstva, da nas Uzvišeni Allah sačuva od toga. Iz tog razloga, kada neko sanja takav san, o tome obavezno mora razgovarati sa muršidom ili sa nekim koga je muršid ovlastio za to.

Kutb iršada svoga vremena je kazao: „Devedeset posto onoga što sufije nazivaju ma'nevijatom je od šejtana. Međutim, budući da oni nisu potpune evlije, ne mogu da vide hakikat (pravu istinu).“

U djelu „Iršadu ‘l-muridin“ ovako stoji: „Tvrditi ili vjerovati ‘Šejh mene poznaje’, prije nego što se zahiren ode i razgovara sa šejhom, je pogrešno. Murid svako svoje stanje treba ispričati muršidu. Mnogo je murida koji ne postupaju tako, a govore: ‘Šejh zna moje stanje’. Derviši trebaju znati da samo Uzvišeni Allah poznaje gajb (skriveno).

Onaj ko, umjesto da ode i priča sa šejhom, govori: ‘Moj šejh sve zna’, taj srlja ka velikoj propasti. Jer šejh može znati samo ono i onoliko koliko mu Allah, dž.š., obznani.

Ne postoji pravilo koje kaže da vjerovjesnici, a.s., i evlije poznaju apsolutni gajb. Murid obavezno mora postupati shodno zahirskim mjerilima. Nije dozvoljeno postupati po batinu (skriveno). Znamo da se i Pejgamber, s.a.v.s., prema munaficima (licemjeri) odnosio shodno njihovim zahirskim stanjima. Iako je znao za njihove licemjerne postupke, nije se zanimao njihovim ma'nevijskim halovima.

Da se moglo postupati po snovima i po batinu, niti bi dolazili pejgamberi, a.s., niti bi bio objavljen Časni Kur'an.“

Sreća na oba svijeta postiže se postupanjem po zahiru. Uzvišeni Allah ne šalje Džibrila, a.s., svakom dervišu, svakom evliji. On je dolazio poslanicima, a.s.

 

 

Oznake: sohbetznanje
ShareTweet

Slični tekstovi

Od podvojenosti ka jednoći
Br 130

Od podvojenosti ka jednoći

Kakav ti je namaz, takvo ti je stanje
Br 130

Kakav ti je namaz, takvo ti je stanje

Ko je u tvom srcu?
Br 131

Ko je u tvom srcu?

Načini provođenja kvalitetnog vremena sa djecom
Br 130

Načini provođenja kvalitetnog vremena sa djecom

Ne dozvolite da „sitnice“ postanu uzrok velikih problema
Br 130

Ne dozvolite da „sitnice“ postanu uzrok velikih problema

Šta i kada trebamo jesti?
Br 130

Šta i kada trebamo jesti?

Sljedeći post
Samo obični rob

Samo obični rob

CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v80), quality = 82
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate

Zadnje objavljeno

  • Br. 197 Dova – razgovor srca s Gospodarom
  • Br. 193 Naše srce – naš istinski dom
  • Br. 192 Ono što pričamo, pišemo i dijelimo
  • Br. 191 Pogrešno shvatani pojmovi
  • Br. 190 Kada će ovo poniženje završiti
  • Br. 189 Dobar i loš primjer
  • El-Minhadžu ‘s-seni Adabi šejha sejjida Abdulhakima el-Husejnija
  • Br. 188 Čednost i stid
  • Br. 187 Akšemseddin – Duhovni osvajač Istanbula
  • Br. 186 Uzvišenom Allahu se pokoravamo
  • Br. 185 Zulum
  • Br. 184 Uspomene i sjećanja Gavs-i Sanija, kaddesallahu sirrehu
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Semerkand.ba

KONTAKT

Viber

Facebook Messenger

Kontakt forma

 

Najčitanije

Ko su šehidi? Šta je mekam šehadeta?

Svako živo biće će smrt okusiti

Salavat i selam

Šejh Abdulkadir Gejlani, k.s., i kadirijski put

Muharrem i ašura

Šta nam donosi musafir?

Zahvalnost u vremenu nezahvalnosti na blagodatima

Šta nam govori sura Fatiha?

Da li su uvećani limfni čvorovi znak bolesti?

Najnovije

Br. 197 Dova – razgovor srca s Gospodarom

Br. 193 Naše srce – naš istinski dom

Br. 192 Ono što pričamo, pišemo i dijelimo

Br. 191 Pogrešno shvatani pojmovi

Br. 190 Kada će ovo poniženje završiti

Br. 189 Dobar i loš primjer

El-Minhadžu ‘s-seni Adabi šejha sejjida Abdulhakima el-Husejnija

Br. 188 Čednost i stid

Br. 187 Akšemseddin – Duhovni osvajač Istanbula

Iz knjige Duhovni odgoj u islamu

Šta je ihsan?

Šta je tesavvuf?

Tri temelja vjere: Iman, Islam i Ihsan

Šta je Islam?

Vjerovanje u Allaha dž.š. i Njegove sifate

Šta je tarikat i mešreb?

Kako postići stepen ihsana?

Osnove vjerovanja

Bejat – uvod, svrha, historijat, dokazi

© 2020 Semerkand

Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt

© 2020 Semerkand

Login to your account below

Forgotten Password?

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In