• Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Semerkand
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
Semerkand
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
Semerkand
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate

Potpuni iman

7. Decembra 2020.
in Br 116, Sohbet
0 0
0
Home Za pročitati Magazin Br 116

U Časnom Kur'anu, Uzvišeni Allah, kaže: „A ti, o dušo smirena, vrati se Gospodaru svome zadovoljna, a i On tobom zadovoljan!“ (Fedžr, 27-28)

Nefs koji je postigao ubjeđenje je nefs koji je upotpunjen nurom i spašen od loših osobina, a osobu koja posjeduje takav nefs nazivamo kjamil insanom (potpuni čovjek). Kjamil insan je, dakle, osoba koja je uz Allahovu, dž.š., pomoć postigla srčani smiraj i jekin (potpuno uvjerenje). To je osoba koja se oslobodila ružnih osobina poput samoljublja, dvoličnosti, pohlepe i oholosti, a ukrasila se lijepim osobinama kao što su poniznost, bogobojaznost, zahvalnost i zadovoljstvo. A strah od Allaha, dž.š., je kruna svakog djela. Uzvišeni Allah u Časnom Kur'anu Svoje robove često podstiče na bogobojaznost, a u dvadeset sedmom ajetu sure Ma'ide kaže da će primiti djela bogobojaznih robova: „Allah prima samo od onih koji su bogobojazni.“

Zunnun Misri, k.s., je rekao: „Bez bogobojaznosti i ljubavi prema Allahu, dž.š., nema potpunog imana. A znak da se čovjek boji Allaha, dž.š., jeste u tome da se ne boji ničega drugog.“

Dakle, tarikat i tesavvuf imaju za cilj upoznavanje Allaha, dž.š. To se naziva marifet-i ilahije. A upoznavanje Allaha, dž.š., započinje imanom. Rob najprije mora usvojiti ispravno vjerovanje, a potom se treba truditi da osnaži svoj iman i postigne jekin. Uspjeh u preodgajanju nefsa uslovljen je snagom jekina. Kada rob spozna Allahovu, dž.š., veličinu, u njegovo srce se smješta nur potpunog imana, i on postaje potpuno svjestan da se niti jedan listić na grani ne može pomjeriti bez Allahove, dž.š., volje.

Nakon što se čovjek veže za muršida i prihvati njegovu ruku, njegov nefs sa stepena nefs-i emmare (duša sklona zlu) prelazi na stepen nefs-i levvame (duša koja sebe kori). To se dešava Allahovom, dž.š, dobrotom i milošću, a ne zaslugom roba. Dok nefs-i emmara ne izražava nikakvo kajanje spram grijeha, kada duša pređe na stepen nefs-i levvame, rob počinje osjećati kajanje. To kajanje je rezultat muršidovog bereketa i nura tarikata.

Ponekad Uzvišeni Allah posredstvom meleka podstiče nefs na činjenje dobra i onoga što je lijepo. Nefs se budi iz sna nemara i okreće se tevbi. Međutim, često se desi da već sutradan rob ponovo zapadne u griješenje.

Nefs-i levvama se u drugom ajetu sure el-Kijame spominje na sljedeći način: „I kunem se dušom koja sebe kori.“ Oni čiji su nefsovi na tom stepenu, počinju u snovima viđati lijepe stvari, dok oni čija je duša na stepenu emmare, često sanjaju zastrašujuće stvari.

Kada se srce počne čistiti, ono se okreće ruhu, a ruh ga osvjetljava nurom koji dolazi od Allaha, dž.š. Jedna strana srca gleda u ruh, a druga strana u nefs, pa kada se srce osvijetli nurom, taj nur se reflektuje i na nefs. Zbog toga se na nakšibendijskom putu preferira činjenje srčanog zikra.

Časopis Semerkand, br. 116, Sohbet

Oznake: imansohbet
ShareTweet

Slični tekstovi

Stanja, snovi i djela
Br 130

Stanja, snovi i djela

Ko je u tvom srcu?
Br 131

Ko je u tvom srcu?

Da li smo svjesni onoga što govorimo?
Ahlak

Da li smo svjesni onoga što govorimo?

Gdje nas vodi naš nemar?
Br 129

Gdje nas vodi naš nemar?

Ko koga spašava?
Br 128

Ko koga spašava?

Gdje da pronađemo Allaha, dž.š.?
Br 127

Gdje da pronađemo Allaha, dž.š.?

Sljedeći post
Nepokornost i dobročinstvo!

Nepokornost i dobročinstvo!

CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v80), quality = 82
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate

Zadnje objavljeno

  • Br. 197 Dova – razgovor srca s Gospodarom
  • Br. 193 Naše srce – naš istinski dom
  • Br. 192 Ono što pričamo, pišemo i dijelimo
  • Br. 191 Pogrešno shvatani pojmovi
  • Br. 190 Kada će ovo poniženje završiti
  • Br. 189 Dobar i loš primjer
  • El-Minhadžu ‘s-seni Adabi šejha sejjida Abdulhakima el-Husejnija
  • Br. 188 Čednost i stid
  • Br. 187 Akšemseddin – Duhovni osvajač Istanbula
  • Br. 186 Uzvišenom Allahu se pokoravamo
  • Br. 185 Zulum
  • Br. 184 Uspomene i sjećanja Gavs-i Sanija, kaddesallahu sirrehu
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Semerkand.ba

KONTAKT

Viber

Facebook Messenger

Kontakt forma

 

Najčitanije

Ko su šehidi? Šta je mekam šehadeta?

Svako živo biće će smrt okusiti

Salavat i selam

Muharrem i ašura

Šta nam donosi musafir?

Šta nam govori sura Fatiha?

Ko nam je prijatelj?

Da li su uvećani limfni čvorovi znak bolesti?

Duhovni odgoj u islamu

Najnovije

Br. 197 Dova – razgovor srca s Gospodarom

Br. 193 Naše srce – naš istinski dom

Br. 192 Ono što pričamo, pišemo i dijelimo

Br. 191 Pogrešno shvatani pojmovi

Br. 190 Kada će ovo poniženje završiti

Br. 189 Dobar i loš primjer

El-Minhadžu ‘s-seni Adabi šejha sejjida Abdulhakima el-Husejnija

Br. 188 Čednost i stid

Br. 187 Akšemseddin – Duhovni osvajač Istanbula

Iz knjige Duhovni odgoj u islamu

Šta je ihsan?

Šta je tesavvuf?

Tri temelja vjere: Iman, Islam i Ihsan

Šta je Islam?

Vjerovanje u Allaha dž.š. i Njegove sifate

Šta je tarikat i mešreb?

Kako postići stepen ihsana?

Osnove vjerovanja

Bejat – uvod, svrha, historijat, dokazi

© 2020 Semerkand

Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt

© 2020 Semerkand

Login to your account below

Forgotten Password?

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In