• Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Semerkand
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
Semerkand
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
Semerkand
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate

Latice ružičnjaka

28. Januara 2022.
in Br 125, Latice ružičnjaka
0 0
0
Home Za pročitati Magazin Br 125

Koji tas vage?

Dunjaluk je kratkotrajno stanište, prepuno zamki i teškoća, koje povlače čovjeka u vrtlog zaborava na Ahiret. Stoga se rob, u ovom kratkotrajnom životu, treba okrenuti svome Gospodaru i truditi se da se sačuva fitne (smutnja) svoga nefsa i šejtana, te da postigne vječnu sreću na Ahiretu. Jer, Allahov Poslanik, s.a.v.s., je rekao: „Dunjaluk je njiva ahiretska.“ U vezi s tim Imam Rabbani, k.s., kaže:

„Spojiti vjeru i dunjaluk je teško koliko i spojiti dvije suprotne stvari. Obzirom da je tako, onaj ko želi Ahiret ne treba davati vrijednost dunjaluku. Napustiti dunjaluk u potpunosti je jako teško. Stoga ga treba napustiti suštinski.

Napustiti dunjaluk suštinski, znači postupati po uzvišenom Šerijatu u svim poslovima; držati se granica časnog Šerijata, u jelu, piću i svakodnevnom životu.

Ukoliko čovjek oblikuje svoj život prema vjerskim zapovijedima i propisima, spasit će se varljive privlačnosti dunjaluka. Jedino tako je moguće objediniti Ahiret i dunjaluk.

Ovaj svijet je mjesto iskušenja i teškoća. Vanjština mu je ukrašena raznovrsnim ukrasima. Lice mu je obojeno raznim bojama, uljepšano ispletenim kosama i lažnim obrazima. Liči na uljepšano lice ružne žene koja na prvi pogled izgleda lijepo, čini se lijepom i dotjeranom. Zapravo, liči na leš prekriven mirisima. On je poput fatamorgane u očima žednog čovjeka, poput otrova s okusom šećera. Uistinu, dunjaluk je ruševina, jedan kratak trenutak bez povratka. A njegov način postupanja prema onima koji mu se predaju, još je gori od svega navedenog.

Zaljubljenik u dunjaluk je opčinjen i ponižen, izgubio je razum i ostao zavaran. Zbog opijenosti vanjštinom dunjaluka na lice će mu biti utisnut pečat vječne propasti. I na kraju će imati samo kajanje.

Allahov Poslanik, s.a.v.s., je rekao: ‘Dunjaluk i Ahiret su kao dvije supruge. Ako jednu učiniš zadovoljnom druga se rasrdi.‘ (Ibn Hibban, es-Sahih, br. 6019)

Prema tome, ko učini zadovoljnim dunjaluk, rastužio je Ahiret, izgubio je svoj udio na Ahiretu. Molim Uzvišenog Allaha da i vas i nas, sačuva od ljubavi prema dunjaluku i ljubavi prema zaljubljenicima u dunjaluk.

A znate li šta je dunjaluk? Dunjaluk su žene, djeca, imetak, vlast, slava, zabava i igra, dakle, sve ono što vas udaljava od Uzvišenog Allaha i sprječava vas da se okrenete Njemu. Zauzetost ispraznim i beskorisnim poslovima je također dunjaluk.“

 

Istinski cilj

Velikani nakšibendijskog tarikata, mnogo su upozoravali svoje učenike na opasnosti povođenja za dunjalukom. Podsjećali su ih na zapovijedi i savjete Časnog Kur'ana i presvijetlog Sunneta. Naglašavali su stalno da je svrha života na ovome svijetu postizanje Allahova zadovoljstva. U jednom pismu, Sejda-i Tahi, k.s., ovako kaže:

„Posjednici istinskog razuma, kazuju da će oni koji budu težili za masivom (za prolaznim stvarima), biti upropašteni. Iblis i njegovi sljedbenici su primjer takvog postupanja. Uzvišeni Allah nas uči šta treba da tražimo i čemu da težimo:

‘Gospodaru naš, ne dopusti srcima našim da skrenu, kada si nam već na Pravi put ukazao, i daruj nam Svoju milost; Ti si uistinu, Onaj Koji mnogo daruje!‘ (Al-i ‘Imran, 8)

Spašeni će biti svi oni koji budu na Pravome putu. Vodiči na tom putu su Allahov poslanik, Muhammed Mustafa, s.a.v.s., njegova braća, ostali poslanici, a.s., i svi oni koji su slijedili njihove vjerozakone. Da Uzvišeni Allah vas i sve putnike na Njegovome putu učini sljedbenicima časnog Šerijata Svoga Miljenika, s.a.v.s., kako u pogledu zahira (vidljivo), tako i u pogledu batina (nevidljivo), te onima koji preziru dunjaluk.

Samo pokorni Allahovi, dž.š., robovi, koji traže Njegovu ljubav, u stanju su da strpljivo podnose dunjalučke teškoće i iskušenja. Naš cilj treba da bude Uzvišeni Gospodar. Sve ostalo trebamo voljeti zbog Njega i ne voljeti zbog Njega. Postići blizinu Plemenitoga Gospodara moguće je jedino Njegovom ljubavlju i ljubavlju Njegovih prijatelja.

Draga braćo! Usmjeravanje ka Uzvišenom Allahu, spoznaja Njega i ljubav prema Njemu Uzvišenom najveće su blagodati ovoga i budućeg svijeta. Ništa se ne može porediti s njima. Kako je samo divno u stihu kazao jedan arif: ‘Allahovu ljubav zadobiti, robu dovoljno je; sve druge stvari su nevažne, k'o da ne postoje.’

Draga braćo! Dunjaluk je ružan. On je mjesto teškoća i zamajavanja. Zar niste čuli hadis: ‘Dunjaluk je proklet, zajedno sa svim što je u njemu, osim zikrullaha i onoga što vodi zikrullahu.‘ (Adžluni, Kešfu ‘l-hafa, 1/412) S druge strane, za one koji žele Allaha, dž.š., dunjaluk je blagodat. On je sredstvo, za one koji traže Allahovo zadovoljstvo, i čeznu da u Džennetu gledaju Njegovu ljepotu.“

 

Želja murida

Pir nakšibendijskog tarikata, ogranka halidija, Mevlana Halid Bagdadi, k.s., u jednom sohbetu muride je savjetovao riječima:

„Murid treba da traži Allahovo, dž.š., zadovoljstvo u svakom trenutku. Jer, onaj ko se okrenuo Uzvišenom Hakku, pa poželi nešto drugo osim Njega, taj je okrenuo svoje lice od Njega. A On Uzvišeni ne prihvata ortaka ni u čemu.

Murid nikada ne smije odustati od traženja Allahova zadovoljstva. Treba se mnogo čuvati nemara, jer u nemaru je šteta i propast. Allahov Poslanik, s.a.v.s., je rekao: ‘Zavaran je (na šteti je) onaj čija su dva dana jednaka.‘ (Dejlemi, Firdevsu ‘l-ahbar, 4/262)

Dva su razloga zbog kojih murid posustane u traženju Allahovog, dž.š., zadovoljstva:

Prvi je okretanje srca ka nečemu drugom mimo Allaha, dž.š., a to se najčešće dešava tako da murid ne bude ni svjestan. Drugi razlog je nepokornost Allahu, dž.š.

Kada se to desi, murid odmah treba učiniti tevbu i pohrliti ka istigfaru, te zatražiti utočište kod Uzvišenog Gospodara.“

Oznake: želja murid
ShareTweet

Slični tekstovi

Gorko ali ljekovito
Ahlak

Gorko ali ljekovito

Nakon grijeha…
Br 131

Nakon grijeha…

Latice ružičnjaka
Br 127

Latice ružičnjaka

Koga da slijedimo?
Latice ružičnjaka

Koga da slijedimo?

Mubarek ramazan – vrijeme duhovnog buđenja
Br 125

Mubarek ramazan – vrijeme duhovnog buđenja

Kako spriječiti vršnjačko nasilje?
Br 125

Kako spriječiti vršnjačko nasilje?

Sljedeći post
Ahlak u poslu

Ahlak u poslu

CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v80), quality = 82
Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate

Zadnje objavljeno

  • Br. 197 Dova – razgovor srca s Gospodarom
  • Br. 193 Naše srce – naš istinski dom
  • Br. 192 Ono što pričamo, pišemo i dijelimo
  • Br. 191 Pogrešno shvatani pojmovi
  • Br. 190 Kada će ovo poniženje završiti
  • Br. 189 Dobar i loš primjer
  • El-Minhadžu ‘s-seni Adabi šejha sejjida Abdulhakima el-Husejnija
  • Br. 188 Čednost i stid
  • Br. 187 Akšemseddin – Duhovni osvajač Istanbula
  • Br. 186 Uzvišenom Allahu se pokoravamo
  • Br. 185 Zulum
  • Br. 184 Uspomene i sjećanja Gavs-i Sanija, kaddesallahu sirrehu
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt
Semerkand.ba

KONTAKT

Viber

Facebook Messenger

Kontakt forma

 

Najčitanije

Ko su šehidi? Šta je mekam šehadeta?

Svako živo biće će smrt okusiti

Salavat i selam

Šta nam donosi musafir?

Ko nam je prijatelj?

Šta nam govori sura Fatiha?

Šta je tesavvuf?

Šta je ihsan?

Pretplata i kupovina

Najnovije

Br. 197 Dova – razgovor srca s Gospodarom

Br. 193 Naše srce – naš istinski dom

Br. 192 Ono što pričamo, pišemo i dijelimo

Br. 191 Pogrešno shvatani pojmovi

Br. 190 Kada će ovo poniženje završiti

Br. 189 Dobar i loš primjer

El-Minhadžu ‘s-seni Adabi šejha sejjida Abdulhakima el-Husejnija

Br. 188 Čednost i stid

Br. 187 Akšemseddin – Duhovni osvajač Istanbula

Iz knjige Duhovni odgoj u islamu

Šta je ihsan?

Šta je tesavvuf?

Tri temelja vjere: Iman, Islam i Ihsan

Šta je Islam?

Vjerovanje u Allaha dž.š. i Njegove sifate

Šta je tarikat i mešreb?

Kako postići stepen ihsana?

Osnove vjerovanja

Bejat – uvod, svrha, historijat, dokazi

© 2020 Semerkand

Nema rezultata
Pregledaj sve rezultate
  • Časopis
  • Knjige
  • Video
  • Tekstovi
    • Ahlak
    • Vjera i život
    • Akaid
    • Tema Broja
    • Riječnik Kur'ana
    • Duhovni odgoj u Islamu
    • Odgoj djece
    • Hadis
    • Brak
    • Zdravlje
    • Tefsir
    • Govor stanja
    • Klasici tesavvufa
    • Riznica mudrosti
    • Sohbet
    • Savjeti
    • Mudrost
    • Latice ružičnjaka
    • Kolumna
  • Vaktija
  • Kontakt

© 2020 Semerkand

Login to your account below

Forgotten Password?

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In