Ovaj Ilmihal obrađuje dio o vjerovanju (akaid) u kojem su izloženi imanski šarti, vjerovanje u Allaha, meleke, knjige, poslanike i Sudnji dan. Zatim tretira pitanja čistoće, abdesta, gusula, menstruacije, postnatalnog krvarenja, namaz, post, zekat, hadž, kurban, lov, klanje životinja, pokuđeno i pohvalno u islamu, etiku i bonton, životopise poslanika i život Muhammeda, alejhisselam…
Ukratko, u ovom djelu se nalaze odgovore na sva pitanja s kojima se musliman suočava u toku svog života u vezi spomenutih disciplina.
Napisan je jednostavnim i svakome razumljivim jezikom…
830 strana TVRDI UVEZ. Prijevod: M. Dženan Hasić
Za narudžbe kontaktirajte nas na ovom linku: KONTAKT I NARUDŽBE
PREDGOVOR AUTORA
Dužnost svih muslimana je da posjeduju znanja iz određenih oblasti. “Ilmihal” (neophodno vjersko znanje za svaku situaciju u kojoj se vjernik može naći) u tome zauzima najvažnije mjesto. Farz (obligatna dužnost) je svakome muslimanu da posjeduje mjerodavno i adekvatno znanje o vjeri islamu. Tako će, uz pomoć usvojenoga znanja, biti u mogućnosti da izvršava vjerske dužnosti kojima je obavezan.
Niko, zapravo, ne može ostati indolentan prema vjeri koja pred stavlja duhovnu potrebu cijeloga čovječanstva. S druge strane, nema nijednoga naroda, bilo civiliziranog bilo primitivnog, a da nije pripadao nekoj vjeri ili religiji.
Jedino putem vjere, objavljene od Boga, čovječanstvo postiže istinsku sreću. Vjera je ta koja otklanja nemir i nespokoj od ljudi te ulijeva spokoj i mir u duše i srca. Uzvišeni cilj zbog kojeg su svi ljudi stvoreni ostvaruje se samo prihvatanjem takve vjere, koju je Bog objavio.
Kako se onda jedan, pametan i pronicljiv čovjek može udaljiti od takve, istinske vjere? Kako onda čovjek koji želi sačuvati i zaštititi sebe, svoju budućnost i sreću, može ostati bezosjećajan i ravnodušan prema potrebi za učenjem i primjenom svetih propisa ove uzvišene vjere, a koji se odnose na vjerovanje, čistoću, ibadete, halal i haram te ahlak?
Kako čovjek da bude nemaran u pogledu želje da stekne određeno znanje o načinu življenja, uzdizanja i širenja ove blagoslovljene vjere?
Nesumnjivo je da su trezveni pojedinci i organizacije, koji nisu izgubili ponos i svijest o identitetu, prepoznali tu želju i uvidjeli potrebu za pronalaskom i iščitavanjem vjerskih djela.
Islamski učenjaci su tokom prošlosti, u svakome vijeku, pisali brojna vjerska djela zbog duhovnih potreba ljudi. Međutim, u djelima poput ovih potrebno je, shodno današnjem vremenu i aktualnostima, uvesti novi pristup u obradi vjerske materije putem pojednostavljenoga jezika, koji neće utjecati na izmjenu osnovnog značenja, a koji će biti razumljiv svakome. Takvim pristupom svakome će se omogućiti razumijevanje date materije.
Propisi vjere islama načelno se dijele u četiri skupine:
-
propisi o vjerovanju – akaid
-
propisi o ibadetu i djelima – mu’amelat
-
propisi o dozvoljenome i zabranjenome – halal i haram, te o do puštenome i pokuđenome – mubah i mekruh
-
propisi o etici i moralu – ahlak
Kako su napisana brojna detaljna djela o spomenutim propisima, tako su napisani i mnogobrojni vrijedni komentari i sažeci istih djela koji su njihove sadržaje pojednostavili i olakšali njihovo razumijevanje. Istina je da su pisana raznolika djela koja su pojedinačno obrađivala samo po jednu od spomenute četiri vrste propisa, dok su ona djela koja na jednome mjestu obrađuju sve četiri vrste nabrojanih propisa ostala malobrojna.
Mi, zapravo, ne možemo izbjeći ta detaljna djela. Međutim, nema svako dovoljno snage da iščita ta djela te da iz njih izdvoji potrebne me sele i propise. Manjak slobodnog vremena i količina obaveza onemo gućavaju kvalitetno posvećivanje ovom poslu. No, ni previše skraćena djela nisu dostatna da podmire potrebe i udovolje svrsi. Povrh toga, zamršen stil ovakvih djela dodatno otežava razumijevanje i usvajanje željenih informacija.
Mnogi pojedinci su mi se obraćali sa željom da napišem “ilmihal” koji će moći u dovoljnoj mjeri udovoljiti potrebama naše braće u vjeri, raznih profesija i zanimanja. Zbog toga sam smatrao veoma važnim na pisati jedan dovoljno veliki “ilmihal” sastavljen od deset poglavlja u koji ma se tretiraju propisi naše svete vjere iz domena islamskoga vjerovanja (akaid), čistoće (taharet), vjerskih obreda (ibadet), nepoželjnih i poželj nih stvari (kerahijjet i istihsan), morala i etike (ahlak), te dijela u kojem se tretiraju životopisi velikih poslanika i kratak prikaz historije islama. Zatraživši pomoć od Uzvišenog Allaha, počeo sam sa realizacijom ove ideje. Pri pisanju sam konsultovao najpouzdanije i najvrednije vjerske knjige. Najviše vremena sam izdvojio radivši na poglavljima u kojima se tretiraju pitanja iz oblasti ibadeta. To djelo, nastalo dobrotom i pomoći Allaha (dž.š.), nazvao sam Veliki islamski ilmihal. 1)
Ako ovo moje djelo bude uzrokom da se moja braća po vjeri okoriste te pritom upute hairli dovu za mene, u tome slučaju, smatrat ću se uspješnim. Za jednoga slabašnog pisca, koji svojim radom i pisa nim djelima želi postići samo Allahovo (dž.š.) zadovoljstvo, nema veće nagrade od rečenoga. Uspjeh je samo od Uzvišenog Allaha!
Erzurumlu Ömer Nasuhi Bilmen